تغییرات مثبت

تغییرات مثبت 

 

عقایدت را به دیگران تحمیل نکن ، بلکه آنها را با ملایمت به سمت دیدگاههای خودت هدایت کن…. از درون قوی باش تا به دیگران هم قدرت بدهی،مانند درخت بلوط تنومندی که سایه اش موجودات دیگر را پناه می دهد…. برای دیگران دوستی صادق باش و خود را خدمتکاری بدان که همواره در صدد خدمت به دیگران است.

سعی کن در هر کاری که انجام می دهی بهترین باشی برای دستیابی به این هدف، لازم نیست دائما در صدد رقابت با دیگران باشی بلکه این هدف را باید در درون خودت پرورش دهی.هممیشه با درستی و صداقت زندگی کن بندرت و با احتیاط قول بده و اگر قول دادی، در هر شرایطی به آن وفادار بمان موفقیت واقعی را تنها با صداقت می توان یافت.

به خودت مغرور نشو جهان پیرامون بسیار بزرگ تر از توست در جریان آن شناور باش و بدان قدرتی که تو را به حرکت در می آورد بسیار قوی تر از توست.بیشتر به نیروی تفکر متکی باش تا نیروی جسم.شمشیر عقل را در آتش عمل شکل بده فکری را دنبال کن که نه فقط منطقی ، بلکه عملی هم باشد. خود را در حصار دلیل و منطق حبس نکن ، زیرا منطق تنها یکی از راههای رسیدن به حقیقت است و حقیقت فراتر از منطق است. نگذار که منطق تو را بفریبد استدلال زمانی دوست توست، که الهام آن را هدایت کند. درست یا غلط بودن هر چیز را در قلبت احساس کن تا قدرت استدلال ذاتی و واقعی ات پرورش یابد قدری خود را از نقطه نظرات دیگران جدا کن. از منطق   برای سرکوب دیگران استفاده نکن بلکه در بحث ها با ملایمت و بعنوان ابزاری برای روشن ساختن موضوع از آن استفاده کن.

در بحث بی غرض و منصف باش،بگذار حقیقت راهنمایت باشد نه تمایل به غلبه کردن، بدان که دستیابی به حقیقت تنها پیروزی ای است که ارزش تلاش دارد.

مهربانی و مراعات حال دیگران، هر دو از نشانه های قدرت درونی است عقاید دیگران را در کنار عقاید خودت بپذیر و به یاد داشته باش که تسلط بر خود بزرگ ترین پیروزی است. با خودت محکم و قوی، و با دیگران با ملایمت رفتار کن. برای تقویت اراده، وظایف سخت را قبول کن و سعی کن آنها را کامل انجام دهی. روزی یک کار را که باعث تقویت اراده شود انجام بده.اقتدار شخصیت را با پایبندی به تعهدات افزایش بده نه با تحمیل عقایدت به دیگران.

 

و کــــلام آخــــر :

مانند درخت کـــاج باش

ریشه های محکمت در زمین و شاخه های آرمان هایت بر بلندای آسمان باشد.

 

* زینــتــــــ خـــضـــری

کارشناس ارشد روانشناسی کودک در مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت