سبک زندگی و موفقیت

خود را در موقعیتی تصور کنید که آرزو دارید در آن وضع باشید

 

 

خود را در موقعیتی تصور کنید که آرزو دارید

در آن وضع باشید!

 

انسان برای کسب شادمانی باید ذهنا به خودش وفادار باشد.

   توماس پین

اگر از دل و جان مشتاق پذیرفتن و یا تصاحب چیزی هستید ترغیب تان می کنم که این خواسته را، هر چند بلندپروازانه و ناممکن ، در ذهن مجسم کنید، بصورت مثبت درباره اش فکر کنید و بر اساس این تصویر طوری عمل کنید که گویی پیشاپیش به همان شکلی که می خواهید وجود دارد. این راه شگفت انگیز نیروهای عالم هستی را به خدمتتان فرا می خواند و افراد و ابزارهای مورد نیاز را برای تحقق رویایتان بسیج می کند.برای بیدار کردن نیروهای خفته و نهفته در وجودتان و جذب همه خواسته ها و آرزوها ضرورت دارد در جهان نامریی و فراسوی کالبد فیزیکی تان گام بردارید.

تصویرسازی ذهنی کنید!

مهارتی ذهنی است که آگاهانه از قوه خیال پردازی خود استفاده کرده تا تصاویر ذهنی واضحی در مغ خود بازسازی کنید. پژوهشگران و درمانگران، بر اهمیت تصویرسازی ذهنی در افزایش سطح آرامش، کاهش استرس، بهبود وضعیت خلقی، کنترل فشار خون بالا، کاهش درد، تقویت سیستم ایمنی و کاهش میزان کلسترول و قند خون، تاکید کرده اند. پس اینکه بدن انسان میتواند تحت امر ذهن باشد موضوعی اثبات شده است و تصویرسازی میتواند به کمک تمرینات آن انسان را مسیر مناسب قرار دهد.

ذهنتان را به مقام و موقعیتی معطوف کنید که آرزو دارید در آن وضع باشید : یک نقاش ، موسیقیدان، برنامه ریز کامپیوتر،دندانپزشک،روانشناس، مشاورخانواده و یا هر چیز دیگر. در ذهنتان تصویر خود را که گویای مهارتهای لازم برای انجام این کار است ترسیم کنید. در این راستا کوچکترین شک و تردیدی به ذهن راه ندهید، در عالم خیال پیشاپیش خواسته تان را واقعی و حتمی تلقی کنید و طوری عمل کنید که گویی به آن دست یافته اید.

هرچه بیشتر خودتان را در مقام و وضعیت دلخواه ببینید، الهام بیشتری را دریافت کرده و نیروهای خفته و نهفته و استعدادهایی را که برای متجلی ساختن خواسته هایتان بیشتر جذب می کنید. تواناییهای عظیمی را در خود کشف می کنید که پیش از این هرگز برایتان متصور نبود. در واقع نیروهای نهفته ای که هیچ گونه وجود خارجی نداشت و ابدا به حساب نمی آمد متاثر از نیروی الهام و تخیل و این که آن را واقعی و قطعی پنداشتید به به عینیت در آمده و در دسترستان قرار می گیرد.

پس از آن که این احساس را به دست آوردید که آنجه می خواهید کاملا امکان پذیر است و این جسارت را در خود پدید آورید که بگویید پیشاپیش به موقعیتی که قصد داشتید به آن برسید رسیده اید، رویدادهای به ظاهر تصادفی در موقعیت و زمان مناسب دست به دست هم داده و مسیر دسترسی به خواسته هایتان را صاف و هموار می کنند. استفاده از این اصل به متجلی ساختن شغل و حرفه دلخواه محدود نمی شود. این خواسته می تواند از هرگونه ­ای باشد: خانه، رابطه، تندرستی، ثروت، شادمانی، زیبایی و یا هر چیز دیگر.

اگر در زندگی با کمبود و تنگدستی دست به گریبانید و چیزهای زیبا و دلپذیری که مردمان دیگر از آن بهرمندند هنوز به زندگیتان راه نیافته، اکنون وقت آن است که طرز تفکرتان را تغییر دهید و طوری عمل کنید که گویی آنچه را که از داشتن آن لذت می­برید پیشاپیش در اختیار دارید.

اتومبیل دلخواه و رویایی تان را مجسم کنید و تصویر آن را بر روی در اتاق خواب، یخچال، داشبورت اتومبیل و سایر جاهایی که بیشتر با آن رو به رو هستید بچسبانید. گاه به نمایشگاه­های اتومبیل سر بزنید پشت فرمان اتومبیل دلخواهتان بنشینید و حالت و ویژگی­ههایش را حس کنید. دستتان را بر روی صندلی­های آن بمالید و فرمان آن را به دست گیرید. دور اتومبیل دلخواهتان بگردید و خصوصیاتش را تحسین کنید. آن را حق طبیعی خود بدانید و در ژرف­ترین سطوح ذهن چشم انتظارش باشید و یقین بدانید که این اتومبیل به هر شکل و هر ترتیب به زندگیتان راه می­یابد. درباره آن اطلاعاتی به دست آورید، تصویری از آن را بر روی صفحه نمایشگر کامپیوترتان منعکس کنید و ترتیبی بدهید که هنگام کار با کامپیوتر با این تصویر روبه رو شوید.

این حرف­ها ممکن است احمقانه به نظر آید. اما وقتی در مورد خواسته و یا آرزویی به شدت برانگیخته می­شوید، پیوسته به آن می­اندیشید و به گونه­ای عمل می­کنید که پنداری اکنون آن را در اختیار دارید، نیروهای خفته و نهفته در عمق وجودتان را به جنبش درمی ­آورید تا نعمت و برکتی را که بدان نیاز دارید برایتان فراهم سازند.

در پایان باید گفت که هر فردی زندگی خود را برای دستیابی به یک هدف مهم تغییر می دهد و در ذهن ناخودآگاه خود یک الگو برای کسب موفقیت شخصی ایجاد می کند. شما هم زندگی خودتان را تغییر می دهید و به طور خودکار به سمت تکرار موفقیت هدایت می شوید.

با غلبه بر ناامیدی و دستیابی به هدف و کمک گرفتن از مشاوره فردی و شخصی خودتان را برای موفقیت های دیگر آماده کنید و برای آنها برنامه ریزی کنید. به عبارت دیگر، باید یاد بگیرید که موفق شوید. هرچه بیشتر تلاش کنید، بیشتر می توانید به موفقیت دست پیدا کنید. تمام کلید های موفقیت، باعث اعتماد به نفس و اعتقاد می شوند.

مرکزمشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت