دانش روابط زناشویی

دانش روابط زناشویی 

ازدواج در واقع برقراری رابطه و نزدیک شدن جسمی و روحی بین همسران می باشد که هر دو باید در رفع نیازهای جسمی و روحی یکدیگر تلاش کنند و همدیگر را بخوبی درک کنند.غریزه جنسی یکی از نیازهای عمده افراد می باشد  که نیازهای دیگر را نیز تحت پوشش خود می آورد و عدم ارضای صحیح آن پیوند خانوادگی را متزلزل کرده و اساس زندگی را بهم می ریزد،دوستان عزیز آگاهی همیشه بهتر از ندانستن است .

در مشاوره قبل از ازدواج توجه به آگاهی های جنسی زن و شوهر یا دو نامزد از اهمیت زیادی برخوردار است منظور این است که دو نفری که قصد ازدواج را دارند دانش کافی در مورد روابط زناشویی و علایق خود داشته باشند.

در ازدواج در نظر گرفتن موارد شرعی و فرهنگی و رسم و رسومات رایج باید آگاهی و شناخت زناشویی نیز افراد از یکدیگر داشته باشند تا بتوانند با هم به خوبی زندگی کنند و نیازهای یکدیگر را برآورده سازند تا بعد از ازدواج به بیراهه کشیده نشوند و انواع خیانت ها را تجربه نکنند.

یکی از روش های آموزشی روابط زناشویی شرکت در دوره ها و کارگاههای مشاوره ازدواج است که در مراکزی که آزمایش خون برای تست های قبل از ازدواج انجام می شود. روش دیگر مراجعه حضوری به مراکز مشاوره می باشد و یا مطالعه و جستجو منابع موثق در اینترنت است. خوشبختانه امروزه جوانان آشنایی بیشتری با اینترنت دارند و می توانند به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند با این وجود خلاصه ای از دانش روابط زناشویی شامل موارد زیر است:

1) دانش فیزیولوژیکی و شناخت جسمی طرف مقابل

2) دانش برقراری روابط جنسی

3)  آگاهی از ضعف ها و نقاط قوت یکدیگر

4)  نداشتن بیماری های مقاربتی

5) پیگیری سلامت جنسی

6) داشتن تناسب و کشش های غریزی

 

دکتر مریم خدابخشی

روانشناس و مشاور خانواده 

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت