دیگران را همان گونه که هستند بپذیریم

دیگران را همان گونه که هستند بپذیریم 

پذیرش خود و دیگران همواره از مراحل روان درمانی و خود شناسی در مرکز مشاوره گروه همراه می باشد.هر انسانی الگوی رفتاری و شخصیتی خاص خود را دارد. این الگو برگرفته از خانواده، اجتماع، تجربیات و حوادثی است که در طول دوران زندگی تجربه کرده است. نمی توان یک انسان سی ساله را که در سه دهه شخصیت اش شکل گرفته است یک شبه تغییر داد، پس باید تلاش کرد او را همان گونه که هست پذیرفت و زندگی را از دید او نگرست. برای این کار باید خود را در او حس کنید.

تمام خصوصیات شخصیتی و رفتاری او را به همراه نوع تفکر، خانواده، محیط زندگی او و آگاهی و دانشی که دارد تصور نمایید. با کمی دقت خواهید دید آن چه را انجام میدهد که می فهمد آنگاه او را درک می کنید. اگر او اشتباه می کند برمبنای میزان آگاهی و شعور شما اشتباه میکند، اما با شعور و دانش خود درست ترین کار را انجام می دهد. همان طور که شما نیز با شعور خود رفتار می کنید، چه بسا کسی که از نظر سطح فکری از شما بالاتر باشد رفتاری که به نظر شما بی نقص بوده را کاملا اشتباه بداند. دقت در کارهای دیگران با تفکر خودتان کمی سخت و غیر قابل هضم است، اما درک دیگران با دیدگاه خودشان به شما آرامش می دهد. می فهمید که او چرا این رفتار را داشته است و به شما در ایجاد ارتباط مناسب و بهتر با دیگران کمک می نماید و شما را از آسیب های احتمالی رفتار بد دیگران دور نگه می دارد. شما با شناخت و پذیرفتن دیگران به گنجایش و ظرفیت رفتاری و قابلیت اجتماعی افراد پی می برید.

سعی کنید در راستای توان آن ها و ظرفیتشان با آن ها مراوده نمایید تا روابطتان با دیگران دچار تیرگی نگردد. باید هر کس را با قابلیت های وجودیش پذیرفت . باید دانست همه ما دارای یکسری برتری های اخلاقی و یک سری ضعف های رفتاری می باشیم. هیچ کس بد مطلق یا خوب مطلق نیست.

 

به قول مولانا:

 

آنکه گوید جمله حق اند احمقی است                        آنکه گوید جمله باطل، او شقی است

  پس بد مطلق نباشد در جهان                                  بد به نسبت باشد این را هم بدان

 

نباید خود را مبرا از کنش های رفتاری بد بدانیم و دیگران را متهم به زشت خویی ببینیم.

 

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت