هوش مکانیکی

هــــــوش مکانـــیـــکی

هر یک از ما، اطلاعات و توان ویژه ای داریم که برای کسب آنها تلاش خاصی نکرده ایم، دوره و مدرسه خاصی نیز ندیده ایم و برای مشاوره از کسی کمک نگرفته ایم.مثلا کسانی هستند که معلم ندیده وکلاس نرفته قلم بر کاغذی می چرخانند و تصویر زیبای انسانی را ترسیم می کنند، یا می توانند از یک ساز،نوای دلنشینی را برآورند، یا به راحتی قطعه ای بنویسند.

این مجموعه توان های پیش داده، استعداد نام دارد و هر کسی در زمینه ای خاص دارای استعداد است. به بیان دیگر، هر کس در زمینه استعدادش هوش ویژه دارد.

هوش مکانیکی که به توان باز و بسته کردن پیچ های دستگاهها و اسباب مکانیکی گفته می شود ، در بسیاری از مردم وجود دارد.

 

مقایسه هوش مکانیکی در دختر و پسر

در مقایسه ،پسران هوش مکانیکی بهتری نسبت به دختران دارند.

خانواده ای که پسر دارند،جلوه هایی از این هوش را می بینند. پسر بچه ها می توانند یک ساعت رومیزی را باز کنند، تمام اجزای آن را بیرون بریزند و دوباره ببندند.

پسر بچه ای را دیدم که موقع بستن ساعت ، یک چرخ را اشتباه بست…. ساعت او بر عکس کار می کرد به جای اینکه چپگرد باشد راستگرد بود !!

تمام اجزای ساعت را درست بسته بود مگر آن یک چرخ دنده !!  این نشانه استعداد ویژه اوست .

اگر پسر بچه های شما در خانه به این اشتغالات رو آوردند ، آنها را آزار ندهید بلکه در فکر آنها باشید. از اوراق فروشیها برای آنها ساعت و وسایل دیگری بخرید که آنها به جای ساعت و تلویزیون خانه ، بر روی آنها تمرین کنند.

ما باید این استعداد مادرزادی پسران را پاس بداریم.

این اطلاعات به ما کمک می کند که چه جنسی را به چه کاری بگماریم. چون خانم ها در هوش مکانیکی پیشرفت چندانی نکرده اند، نباید آنها را به کارهای مکانیکی بگماریم.

خانم ها در هر شغلی موفق اند، اما اگر به کارهای مکانیکی گماشته شوند ، احساس رضایت نمی کنند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت