روانشناسی

اعتماد کنید در خانواده ،اما ارزیابی هم داشته باشید

اعتماد کنید درخانواده ،اما ارزیابی هم داشته باشید

 

زمانی که امریکا با اتحاد جماهیر شوروی رابطه داشت، ریگان عبارت ” اعتماد کن اما ارزیابی هم داشته باش ” را به کار برد و منظورش این بود که بله! ما به شوروی اعتماد می کنیم که به معاهده ی هسته ای امضا شده وفادار می ماند، اما برای اطمینان، اطلاعات جاسوسی نیز به دست می آوریم تا مطمئن شویم اعتمادمان پایه و اساس دارد. به نظر می رسد این توصیه ی عالی ای برای شما باشد، آن هم زمانی که با همسر یا نامزد ضد اجتماعی دمساز هستید.

افراد ضد اجتماعی تحت فشار دروغ می گویند. آنها ممکن است بدون دلیل و منفعت خاصی هم دروغ بگویند. به همین دلیل شما باید به دنبال دلایل و شواهدی باشید که همسر یا نامزدتان راست می گوید؛ او کارش را حفظ می کند، صورت حساب ها را پرداخت می کند و معمولاً همان کاری را می کند که ادعا کرده است. برای مثال زمانی که همسر یا نامزدتان درباره ی رابطه های دیگرش دروغ می گوید، شرایطی است که باعث می شود بودجه ای را برای استخدام کارآگاه خصوصی در نظر بگیرید. شما کارآگاهی را استخدام می کنید تا هر جایی که لازم است، برای ارزیابی وفاداری او به کار ببرید.

 

درمان، احتمالاً تاثیری ندارد

اشخاص دارای این تیپ شخصیتی هیچ گاه احساس نیاز به درمان ندارند. آنها اساساً فکر نمی کنند که مشکل دارند. دیگران و کل جهان مشکل دارند! زمانیکه درخواست مشاوره می کنید همسر یا نامزد شما از وارد شدن به هر گونه مشاوره ی حرفه ای امتناع می کند . تعجب نکنید که اگر او گناه همه ی مشکلات رابطه را به گردن خودتان بیندازد. ممکن است احساس کنید که همسر یا نامزدتان سعی می کند متقاعدتان کند که می توانید با هم، بدون مداخله های خارجی، مشکلات را رفع کنید. اگر او پذیرفت که وارد دعوا شود این صرفاً تلاشی برای جلب رضایت شما و ماندن شماست. تحقیقات نشان می دهد که افراد ضد اجتماعی، برای مدت طولانی در یک رابطه نمی مانند.

آنها برای پزشکان ارزشی قائل نیستند؛ سابقه ی مراجعه ی کمی دارند، اصطلاحات پزشکان را یاد می گیرند بدون اینکه تغییر واقعی در خودشان ایجاد کنند. 

 

چه زمانی باید متارکه کرد؟

اگر همسریا نامزد شما معیارهای بیماری شخصیتی ضد اجتماعی را دارد، مطمئن باشید زمانی فرامی رسد که دیگر قادر به ادامه ی رابطه با او نخواهید بود. این فرد فوق العاده بی مسئولیت، دمدمی، غیرقابل اعتماد و مستعد کشمکش و درگیری است. می تواند با همه رابطه برقرار کند، اما یک رابطه ی سطحی. بی تفاوت نسبت به نیازهای شما، بی وفا و مستعد رفتار استثمارگرانه و فریب کاری است. بنابراین جای تعجب نیست که به این نتیجه برسید که شما و فرزندان تان بدون این شخص در زندگی سالم تر هستید. از آنجایی که همسرضداجتماعی می تواند خطرناک باشد، هنگام ترک او، احتیاط و قضاوت درست را در نظر داشته باشید. اول اینکه با زنگ زدن به پلیس، اعضای خانواده و دوستان، هنگام متارکه سلامت فیزیکی تان را حفظ کنید. در صورت لزوم تقاضای بازداشت او را داشته باشید و همیشه دوستان خود را هنگامی که بیرون می روید،همراه ببرید. از دارایی های بانکی تان با ارتباط از طریق بانک و محافظت از اموال شخصی تان حفاظت کنید. از یک وکیل بخواهید که وارد جریان جدایی شما شود، به ویژه اگر ازدواج کرده اید یا دارایی های شما مشترک است. یک همسر ضد اجتماعی می خواهد تا آنجایی که ممکن است از شما سوءاستفاده کند. مصمم و قاطع باشید و کار غیر عاقلانه نکنید و از یک شخص ثالث قابل اعتماد بخواهید که با همسر سابق تان گفت و گو کند. 

خلاصه

ما بیمارشخصیتی ضداجتماعی را به دلایل مختلف، یک همسر خطرناک می نامیم. فرد ضد اجتماعی خودمحور است و نمی تواند همدردی و دلسوزی واقعی داشته باشد و بیش از یک حد سطحی، به شما توجه و رغبت نشان نمی دهد. این شخص مادامی که منافع شخصی اش طلب کند، شما را فریب می دهد، استثمار می کند و با شما بدرفتاری می کند. هر چند رابطه با این تیپ شخصیتی خطرناک، در ابتدا هیجان انگیز به نظر می رسد، به تدریج کم عمق و سطحی شده و گاهی از لحاظ احساسی، اقتصادی و حتی فیزیکی، برایتان گران تمام می شود. از شما می خواهم قبل از درگیر شدن با این تیپ های خطرناک، واقع بین باشید.

برگرفته از کتاب عشق ویرانگر

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت