مراقبت از خانواده

خیانت

 خــیــانــــت

 

– در سالهای اخیر بحث خیانت و طلاق یکی از موارد مورد توجه  کلینیک های مشاوره روانشناسی بوده است. مراجعینی که به علت خیانت به مرکز مشاوره  مراجعه می کنند.

افراد گاهی به دنبال تعریف واژه خیانت زناشویی هستند.خیانت زناشویی هر چیزی که تعهد بین زوجین را زیر سوال ببرد و افراد گاهی آگاهانه  و گاهی نا آگاهانه به آن اقدام می کنند .

و من به شخصه بازی با واژه ها  و تعاریف را در روابط کارساز نمی دانم و در اینجا به صورت مختصر به افرادآموزشی از ارتیاط و روابط زناشویی بیان می کنیم. چه چیز علت این اتفاقات در روابط زناشویی می باشد؟!!!!

کلید خانواده موفق, دارا بودن خانواده با روابط سالم است.اعضای خانواده باید  بتوانند با یکدیگر رابطه سازی کنند,افراد حرف های خودشان را بیان کنند و حرف هایشان را واضح و روشن!!!

و ما در ارتباط با همسرمان معنای کلمات و واژه های یکدیگر را متوجه بشویم.

– سوال بیشتر افراد  –> چکار کنم همسرم به من خیانت نکن؟

به نوع ارتباط زناشویی خود دقت کنید.یکی از دلایل اصلی خیانت عدم ارتباط عاطفی  به علت فعل وانفعالات منفی بین زوجین است. بنابر این اگر شما می خواهید از رابطه تا ن محافظت کنید نیاز به مهارت دارید. و وجود فرزندان و یا یک زندگی به ظاهر آرام کافی نیست..

– راه کار هایی برای جلوگیری از خیانت:

1-مهارت ارتباطیتان را تقویت نمایید.

2-مهارت حل مساله را بیاموزید.

3- صمیمی شوید.

4- قدرت برابر ایجاد کنید.

5-همسرتان را تغییر ندهید.

6-قدر شناس باشید.

 و در انتها بیان می کنم  اینها فقط راهکار است و بیان علت و شما یک زندگی زناشویی مختص به خود را دارید با خصوصیات شخصیتی خاص خودتان و برای یافتن و حل مساله زندگیتان نیاز به مشاوره ( مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج، مشاوره کودک و …)از بیرون دارید که شما را در این مسیر به پیش ببرد تا در رابطه تان موفق باشید.

                                                                 

مردان باهوش تر, کمتر هرز می پرند و

به رابطه با یک نفر بسنده می کنند

بر طبق پژوهشی که  در سال 2010 در فصلنامه روانشناسی اجتماعی تلگراف منتشر شد,ساتوشی کانازاوا از مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن اعلام کرد ارتباط بین هوش یک نفر با تک همسری (یعنی وفا داری به یک نفر) را می توان در تیوری توسعه تکاملی جستجو کرد. وی میگوید انحصار جنسی ” داستانی بر پایه تکامل” نامیده و اعلام کرد که دلایل تکاملی  که انسان (مذکر) را وا می داشته که در ارتباط همزمان باچند جفت در طول عمر خود شانس پایداری ژن های خود را افزایش دهد,دیگروجود ندارد:پس ازآغاز و توسعه ی تمدن,فاکتور های دیگری درپایداری ژن های  یک فرد نقش بازی می کنند.

زمانی که باآغاز تمدن,برخی از مردان  در تکامل با شرایط جدید دریافتند که با “توجه و مراقبت بیشتر” از فرزندان به جای ارتباط بیشتر با زنان مختلف ” شانس پایداری ژن های خود می دهید,افرادی با آی کیو  کمتر هنوز از دید ژنتیکی چنین تحولی را درک نکرده اند و در نتیجه لزومی به تغییر رفتار نمی بینند.

درواقع چنین مردانی در ژنتیک خود هنوز شانس تصادفی ارتباط بیشتر بازنان بیشتر به منظور پایداری ژن خود حساب می کنند و با شرایط تازه سازگاری حاصل نکرده اند.الته کسانی در این نظریه شک دارند و بیان کرده اند که نمی توان درباره رفتار بشری کلی گویی کرد. از جمله مارتی بابیتس,مدد کار و نویسنده می گوید:فاکتور های روانشناسی عمیقی که ارز ها و ارتباطات فردی را می سازند پیچیده تر از آن اند که فاکتور “هوش” به تنهایی و قطعیت بتواند در این باره تعیین کننده باشد.

زهره علیــــــپور    

کارشناس ارشد مشاوره

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت