روانشناسی

دشمن های موفقیت خود را بشناسید

دشمن های موفقیت خود را بشناسید  

بیشتر ما افراد بزرگی را که در اطراف مان حضور دارند، تحسین می کنیم؛ چه تاجر باشند، چه سیاستمدار، بازیگر یا چهره ای مشهور. موفقیت هیچ گاه یک ویژگی کوتاه مدت نبوده است؛ بلکه همیشه نیازمند تلاش جدی و برنامه ریزی ست. بزرگ ترین دشمنی که در کمین موفقیت اشخاص است، رویکرد، نگرش و ویژگی های شخصی اوست که مسیر رسیدن به موفقیت را دشوار می سازد. فکر کنید و برخی جوانب رفتاری و شخصیتی خود را که مانع موفقیت تان شده، بشناسید. در زیر پنج مانع اصلی یا دشمنان شخصی موجود بر سر راه موفقیت خود را بشناسید:

 

1-دوراهی

سردرگمی همیشگی اولین چیزی ست که می تواند موفقیت شما را از بین ببرد. واقع گرا و عمل گرا باشید، تصمیمات تان را به دوراهی نکشانید. همیشه تصمیماتی بگیرید که شفاف و واضح باشند و در پایان باعث رشد و ترقی شما شوند. مزایا و معایب هر تصمیم را بسنجید. نقاط قدرت و ضعف و موقعیت ها و تهدیدهای موجود را شناسایی کنید. با افراد مورد اعتمادتان مشورت کنید؛ کسانی که بتوانند به شما مشاوره ای درست بدهند، هدف گذاری واقع گرا می تواند به شما کمک کند تا تردیدتان نسبت به مسائل اساسی از بین برود.

 

2-عقده حقارت

 

نگرانی در مورد ویژگی ها و موفقیت افراد دیگر و بهتر پنداشتن بقیه نسبت به خود ممکن است به عقده شدید حقارت بینجامد. این مشکل باعث خواهد شد که دیگر خود را خوب نپندارید و فکر کنید که به تنهایی از پس انجام دادن برخی کارها بر نمی آیید. عقده حقارت دستیابی به موفقیت را بسیار دشوار می سازد.

 

3-تفکربدبینانه

 

بدبینی یکی از ویژگی های منفی شخصیتی ست که باعث می شود فرد هیچ موقعیتی را از آن خود نکند و قدرت ها و ویژگی های خود را باور نداشته باشد. بدبینی فقط به حسرت و حسادت خواهد انجامید که موانع بزرگی بر سر راه موفقیتتان به حساب می آیند. به قول معروف، بدبینی باعث می شود که نیمه خالی لیوان جلوه بیشتری به نیمه پر داشته باشد.

 

به شما چند توصیه در جهت رفع بدبینی می کنیم:

سعی کنید اطراف تان را با افراد مثبت گرا پر کنید. توانایی مواجهه با موقعیت های مختلف را در خود بپرورانید. بهترین روش برای از بین بردن بینی این است که به طور مرتب به خود بگویید: «غیرممکن وجود ندارد. برای من همه چیز امکان پذیر است.» بدین شکل شما خواهید توانست با ترس های تان مقابله کنید و سطح اعتماد به نفس تان را افزایش دهید.

 

4-مدیریت زمان

اگر شما حس مدیریت زمان ندارید، بزرگ ترین مار و دشمن موفقیت تان را در آستین پرورش داده اید. حواس تان باشد که در طول روز برای چه کارهایی وقت می گذارید؛ زمان را برای کارهای بی فایده ای نظیر تلویزیون دیدن، چک کردن مداوم شبکه های اجتماعی و… هدر ندهید. از هر دقیقه روز استفاده کنید، روی کارهایی تمرکز کنید که به ارتقای شخصی و دستیابی به اهداف تان بینجامد.

 

5-غرور

هیچ کاه خود را زیاد دست بالا نگیرید و فکر نکنید که تمام اطرافیان تان ضعیف تر از شما هستند. غرور یک ویژگی منفی ست که باعث نابودی رشد و موفقیت شما می شود. فرد مغرور همیشه فکر می کند که در تمام جوانب از همه بهتر عمل می کند، علاقه ای به یادگیری موضوعات جدید و مبتکرانه ندارد و بدین شکل رشد مخربی صورت می گیرد. همیشه سبک زندگی افراد مختلف را مشاهده کنید و به این کاری نداشته باشید که آیا آن ها را دوست دارید یا خیر. به دنبال ویژگی هایی بگردید که فکر می کنید در شما وجود ندارند و سعی کنید تا حد ممکن از آن ها تقلید کنید.از بین بردن غرور کاذب و تلاش جدی به شما کمک خواهدکرد تا در نهایت به رشد و موفقیت دست یابید.

 

از نظر روانشناسی پنج عامل مخرب رشد و موفقیت را بررسی کردیم. شما باید برای پیداکردن این دشمنان نابودگر در درون خود جستجو کنید و سپس به دنبال ابزارها و روش هایی برای غلبه بر آن ها بگردید تا به اهداف تان دست پیدا کنید. 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت