ازدواجروانشناسی

شیوه مطرح شدن مشکلات جنسی در ازدواج

گاهی اوقات صحبت کردن درباره ی زندگی جنسی خود و همسرتان، به ویژه اگر احساس نارضایتی می کنید، دشوار است. خوشبختانه راههایی وجود دارد که شما می توانید این موضوع صحبت را به روشی منطقی و مهربان مطرح کنید. نکاتی برای صحبت درباره زندگی جنسی شما با همسرتان شامل اجازه دادن به او برای آماده شدن برای صحبت، حفظ یک ذهن باز و سؤال کردن درباره ی اولویت های جنسی همسرتان ضمن به اشتراک گذاشتن اولویت های خودتان می باشد.

صحبت کردن درباره نارضایتی در مورد زندگی جنسی تان می تواند دلهره آور باشد. خوشبختانه انجام این کار به گونه ای محبت آمیز و سازنده امکان پذیر است – شما فقط باید بدانید که چگونه وارد این موضوع شوید. در این مقاله نحوه بیان انتقاد جنسی از همسر را به شما آموزش می دهیم.

ذهنتان را نسبت به انتقادهای جنسی باز کنید

اولویت های جنسی منحصر به فرد هستند. بیان انتقاد جنسی از همسر هیچ اشکال ندارد، مگر اینکه کاملا از همسر خود رضایت داشته باشید! دانستن این موضوع می تواند صحبت کردن با همسرتان را درباره ی زندگی زناشویی تان آسان تر کند، چرا که می تواند رضایت شما را در مورد خودتان یا همسرتان افزایش دهد. توجه کنید که خیلی ساده خواسته خود را بیان کنید و با ذهنی باز پذیرای پاسخ همسرتان باشید.

انتقاد جنسی

نحوه بیان انتقاد جنسی از همسر

قبل از صحبت کردن با همسرتان درباره احساس نارضایتی خود از زندگی زناشویی تان، سعی کنید تجسم کنید که مکالمه چگونه پیش می رود. این کار می تواند تصوری درمورد واکنش همسرتان به گفتگو به شما ارائه دهد. در مورد اولویت های جنسی و تمایلات جنسی او سؤال کنید و در عین حال اولویت های خود را نیز با او در میان بگذارید. وارد شدن به گفتگو با لحن همدلانه می تواند حالت تدافعی همسرتان را کم کند و در این صورت می توانید آزادانه خواسته های خود را بیان کنید.

نحوه بیان انتقاد جنسی از همسر

برای سهولت بخشیدن به یک گفتگوی سازنده، شما باید هردو روی سؤالات پایان باز تمرکز کنید که اطلاعات بیشتری را نسبت به سؤالات بله-یا-خیر به شما ارائه می دهد. سعی کنید این یک گفتگوی آزاد در مورد رابطه جنسی باشد، تا اینکه بخواهید شخصیت او را مورد انتقاد قرار دهید.

اگر می خواهید چیزی را تغییر دهید، حتما آن را به شیوه ای مثبت بیان کنید. این راهکار می تواند مفید باشد، چرا که برای هرکسی، شنیدن چیزی که از آن ها می خواهید انجام دهند در برابر چیزی که نمی خواهید انجام دهند، آسانتر است. 

مکالمه انتقاد جنسی را با سوال شروع کنید

زمانی که معلم کلاس اولتان به شما گفت چیزی به عنوان سؤال احمقانه وجود ندارد را به یاد بیاورید. اینکه شما در مورد نظر همسرتان در مورد عملکرد جنسی خود سوال بپرسید، احتمال دارد به نکاتی پی ببرید که عملکرد هر دوی شما در در تختخواب بهبود ببخشد. شاید مشکلی که شما فکر می کنید به همسرتان ارتباط دارد، ریشه در اشکالی در خود شما داشته باشد. از طرفی، با سوال کردن می توانید بعد از اظهار نظر همسرتان، نظر خود را نیز با او در میان بگذارید.

مکالمه انتقاد جنسی را با سوال شروع کنید

در صورت لزوم کمک حرفه ای بگیرید.

به یاد داشته باشید که احساس نگرانی طبیعی است و باید به دنبال کمک حرفه ای بود. احساس نگرانی طبیعی است و احساس خود را به همسرتان بگویید. اگر نگران هستید یا از گفتن چیزی احساس ترس دارید، فقط آن را بلند بیان کنید. هیچ کسی یک زندگی زناشویی عالی ندارد و صحبت کردن درباره خواسته ی شما بهترین قدم برای ساخت یک زندگی زناشویی سالم است. اگر بعد از امتحان کردن راههای مختلف هنوز به یک راه حل که هر دوی شما را راضی کند نرسیدید، می توانید از یک مشاوره جنسی یا سکس تراپ کمک بگیرید.

نکاتی که در جلسه مشاوره جنسی اتفاق می افتند

عمده ترین نکاتی که در ارتباط با چگونگی و شیوه مطرح شدن مشکلات جنسی از سوی مراجعین میتوان عنوان نمود ،به شرح زیر است:

1.تعداد بسیار محدودی از مشکلات جنسی به صورت مستقیم و از ابتدا مطرح می شود.

با توجه به حدود سه دهه تجربه های گوناگون در زمینه های روان درمانی، زوج درمانی و خانواده درمانی، تنها برخی از مراجعین مشکلشان فقط جنسی بوده و به همان خاطر اقدام به دریافت خدمات درمانی می نمایند. اینگونه افراد در همان ابتدای جلسه و به صورت مستقیم به اصل مطلب پرداخته و مشکل جنسی شان را مطرح می کنند.

انتقاد جنسی از همسر
2.اغلب مراجعین مشکل جنسی را در میان دیگر مشکلات مطرح می کنند.

آنچه به تجربه در درمان های جنسی مشاهده می شود، حاکی از این است که اکثر مراجعین، مشکل جنسیشان را در ادامه و یا در میان سایر مشکلات مطرح می نمایند. چنین امری بیشتر بدان خاطر است که فرد مراجعه کننده به درمان، دارای مشکلات دیگری در زمینه های رفتار فردی و ارتباطی نیز هست.

3.شرم و حیا نیز علت دیگر مطرح نشدن مشکلات جنسی به صورت مستقیم است.

در برخی موارد نیز مراجع یا فرد مبتلا به مشکل در رفتار جنسی به دلیل شرم حضور،حیا و خجالت ناتوان از مطرح نمودن مشکل خویش است.به همین مناسبت پس از گذشت مدت زمانی و ایجاد ارتباط به نسبت همدلانه و درمانی، به تدریج قادر به بیان مشکل جنسی اش می شود

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت