طوفان های زندگی

4اصل اساسی برای مقابله با

طوفان های زندگی

(حوادث بسیارسخت زندگی)

 

گاهی در هر فردی حادثه تنش زای بزرگی اتفاق می افتد,مانند مرگ

محبوب,ورشکستگی,خیانت,طلاق,بیماری صعب العلاج,تصادف جدی,معلولیت,..

 

4 اصل برای مقابله موافق:

اصل اول:اول و اول خودتان را در نظر بگیرید با خودتان به مهربانی  رفتار کنید.در این مواقع بین آنچه که می خواهیم و آنچه وجود دارد فاصله بزرگی قرار دارد و درد بسیار زیادی می کشیم.آیا می توانیم با خودمانمهربان باشیم؟؟بسیاری از ما نمی دانیم چطور این کار را بکنیم:به دارو یاالکل یاغذا پناه میبریم یا به خودمان زخم می زنیم یا از زندگی کنار می کشیم.اینها راه های مهربانی با خودنیست.پس بایستی شیوه های ساده ای وجود داشته باشد که از طریق آنها سپری برای مقابله پیدا کنیم.که آن فقط و فقط مهربانی با خود است.

اصل دوم:در کناری بایستیم و در واقع لنگر بیندازیم.این هیجانات و احساسات دردناک یک طوفان هیجانی به راه می اندازد.اگر در طوفان به دریانوردی ادامه دهیم کاربسیار دشواری است.در لحظه اکنون باشید و جای بگیرید, و به افکار و احساسات دردناک اجازه دهیم تا اینکه من را بدزدند از ذهنم آمد و شد بکنند.

اصل سوم:ارزش های زندگیتان را بشناسید.من برای چه میخواهم به زندگی ادامه بدهم؟من در مواجهه با این چالش ,در مواجهه با این فقدان,در مواجهه با این بحران می خواهم چگونه چگونه باشم؟من ناچار به ناامیدی نیستم.باز هممی توانم به خاطر چیزی به زندگی ادامه بدهم.حتی در این غم و حتی در این طوفان بلا دلیلی رابیابیدکه به زندگی خود معنادهید.این به ارزش های زندگی و اقدام متعهدانه بستگی دارد.

اصل چهارم:یافتن گنج است. حتی در زمان رنج و درد چیز هایی وجود دارد  که آنها را گرامی بداریم و قدر را نشان باشیم.در سالگرد محبوبمان درد می کشیم اما در آن شرایط باز همافرادی هستند که با مهربانی و باعشق رفتار میکنند.آیا نمی توانیم قدر دان این لحظات باشیم؟؟

 

سعی کنید مراحل و اصول را به ترتیب در نظر بگیرید و رفتن به دنبال اصل آخر

بدون عبور از 3 اصل قبلی غیر ممکن است و یادتان نرود نباید تظاهر بکنید که درد

و رنجی وجود ندارد. وجود دارد آن را لمس کنید اما به سمت جلو حرکت کنید.

 

زهره علیپور

کارشناس ارشد مشاوره

 مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت