ازدواج

معنای واقعی ازدواج

 معنای واقعی ازدواج

*ازدواج شیوه ای از زندگی  را پیش روی شما قرار می دهد که در آن همسران به یکدیگر عشق می ورزند،به هم احترام می گذارند و هرروز به نحوی از یکدیگر قدردانی می کنند و بدین طریق جلوه ای از تعهد خود را نسبت به طرف مقابل بروز می دهند.

ازدواج فرایندی پویا و مشترک است ،نه حالتی ایستا و منفعلانه.

 

شما فقط چون جشنی مفصل گرفته اید ،عقدنامه ای را امضا  یا حلقه ای رد و بدل کرده اید ،متاهل نمی شوید.در واقع  شما و طرف مقابلتان  زمانی متاهل هستید که یکدیگر را از لحاظ ذهنی،احساسی،جسمانی و روحی سیراب کنید.عمل واقعی ازدواج در قلبتان رخ می دهد، نه در مکانی خاص.

 

ازدواج انتخابی است که شما می کنید،آن هم نه فقط در یک روز خاص،بلکه بارها و بارها و این انتخاب  در شیوه ی رفتار شما ب همسرتان تجلی می یابد.

 

ازدواج قلمرو ارتباط مشترک و یکی شدن است ،نه میدان جنگ .

 

لحظه ای که رفتار توام با عشق و احترام را متوقف کنید، ازدواجتان نیز متوقف می شود.وقتی همراه با خشم وآزردگی زندگی کنید،دیگر همسر یکدیگر نیستند.شاید باهم زندگی کنید؛اما متاهل نیستید.ممکن است سال ها با یکدیگر زندگی کنید؛اما وقتی قلب هردوی شما به روی یکدیگر بسته باشد،از نظر احساسی طلاق گرفته اید.

 

برخی از اشخاص با باورهای نادرست و خطرناکی وارد زندگی مشترک می شوند.آنها می گویند:”می دانم که وقتی ما باهم ازدواج کنیم ،شرایط خیلی بهتر خواهد شد.”اما واقعیت این است که ازدواج نوع معینی از تسهیل و تشدید روحی و روانی را وارد زندگیتان می کند.ازدواج به لنزی تبدیل می شود که هرچیزی را درشت و بزرگتر نشان می دهد.

 

ازدواج مسایل قبل از شروع زندگی مشترک را اغراق آمیز می کند.اگر ارتباطی فوق العاده ای داشته اید،ازدواج آن را تشدید می کند و هر نقطه ی قوتی داشته اید،غنی تر و سرشار تر می شود.

 

زمانی می توانید به ارتباط خود پایان دهید که متوجه شوید با نامزدتان تفاهم ندارید،که هیچگونه کشش جنسی بین شما وجود ندارد،که شما و نامزدتان در دو قطب متفاوت رشد کرده اید،که نامزدتاننقطه ضعفی مخرب دارد و نمی خواهد برای بهبود آن تلاش کند یا نامزدتان تمایلی به تلاش برای ارتقای کیفیت ارتباطتان ندارد.

 

اگر ارتباط رضایت بخشی ندارید بهترین تصمیم این است که در فکر چاره و شاید در نهایت رهایی از آن باشید.اگر هیچ یک از راهبرد ها کمکی به بهبود ارتباطتان نکرد،بهتر است ارتباطتان را رها کنید.ادامه ی چنین ارتباط هایی تنها موجب ناکامی و نارضایتی بیشتر می شود.جدایی ممکن است خیلی سخت و دشوار به نظر برسد؛اما شاید بهترین تصمیمی باشد که باید بگیرید….

مرکز مشاوره ازدواج گروه همراه سعادت آباد 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت