منزه طلبی و بی بندو باری جنسی

 منزه طلبی و بی بند و باری جنسی

اصول اخلاقی منزه طلبی که در کشور بر پایه آن پایه ریزی شده رابطه ی جنسی را عملی می داند که یک نفر به راحتی و به طور قطع تنها در صورت ازدواج و تنها با هدف زاد و ولد ان را انجام می دهد. انقلاب جنسی این موضوع را دیکته می کند که رابطه جنسی با هرکسی و در هر زمانی ممکن است انجام شود. حتی اگر با وجود درست نبودن خوشایند به نظر اید امکان دارد فردی به انجام ان مبادرت ورزد. در اینجا هیچ کدام از این دو روند برای زن امریکایی عصر حاضر احساس راحتی به دنبال نمی آورد. او تمایلات جنسی خود را کشف نموده است و به تاخیر انداختن ان تا زمان ازدواج را خیلی دوست ندارد. از طرفی دیگر او از روابط نا مشروع معمول و حس نمودن راه تهی و غیر متمرکزآن خسته است . حرکت بر خلاف جهت اخلاقیات محض منزه طلبی اما لذتی بسیار خوب از اخلاقیات محض منزه طلبی اما لذتی بسیار خوب از اخلاقیات انقلاب جنسی باعث می شود تا این زن خود را درگیر بین این دو گرایش بیابد. او می داند که انتخاب هایش وی را به جایی ما بین منزه طلبی و بی بند و باری جنسی خواهد کشاند. اما از چگونگی این انتخاب بی خبر است . کاری که زن امریکایی باید انجام دهد ادغام بعد قدیسی و پااکی وجودش است کاری که زن اروپایی سالهاست انجام داده.

بیشتر مردان برای یافتن یک شریک زندگی در جستجوی زنی هستند که به ادغام برابر ابعاد زنانه ی قدرتمند اما مخالف در عمل می پردازند. این بدان معنی است که “انان بانویی باوقاردر اتاق نشیمن و زنی تمام عیار در اتاق خواب می خواهند. “این مردان به بخش مادونایی <قدیسی>  زن احترام می گذارند اما از  بخش ناپاک وی لذت می برند. معیار های والای مادونایی مردان را دل سرد نمی کند. بلکه این معیارها نقش چالشی پر کشش را ایفا می کنند و مردان را به سوی برداشتن این نقاب سوق می دهند چرا که خواستار دیدن آن اتش سوزان در زیر خاکسترند.

این تعارض پاک (مادونا) – ناپاک اولین بار توسط زیگموند فروید تشخیص داده شده است. اما ادغام قدیسی و ناپاکی برای زن امریکایی مشکل می نماید چرا که او مدتهاست از مرکز زنانگی و وجود معنوی خویش دور افتاده است. او نه تنها از جایگاه والای قدیسی خود به غمی عمیق و تبعات آن تنزل یافته بلکه ارتباط خود را از اجزای معنوی و احساسی آن محروم ساخته است. زنی که هر دو بعد مادونایی و ناپاک شخصیت زنانه ی خود را می پذیرد در مقابل مردان مقاومت نمی کند. قدیس بودنش ارمان گرا و دست نیافتنی و ناپاک بودنش غیر منطقی و فریبنده است. به کار گیری این دو بعد قدرتمند زنانه منجر به تربیت و رام کردن مردان هدایت انرزی های جنسی آنان و الهام بخشیدن برای برتر بودنشان می شود. این زنان هستند که مردان در پی بروز ذات مهربان و ارمان های والای انان به هیجان امده و با وجود انان اشتیاق و انگیزه برای پیشرفت پیدا می کنند. اما این زن در فرهنگ امروزی نایاب است و مرد سنتی ممکن است به تلخی نا امید شود. زیرا هنوز با شجاعت تمام در جستجوی یک الهام یا خلاقیت در زن می باشد. این نکته صحیح است که بیشتر زنان امروزی مادر شدن را به مدت طولانی به تعویق می اندازد اما:

درحقیقت،بیشتر زنان همواره در آرزوی فرزند هستند.

حسرت های مادری به راحتی خاتمه نمی یابند زیرا زن امروزی اگر چه نااگاهانه به خصوصیات مردانه گرایش دارد و دنباله روی از قدرت را بر گزیده است و نه عشق را. بر خلاف ان تمایلات سرکوب شده ی وی به نظر بیشتر از هر زمان دیگری قدرتمند شده اند و بسیار فعالانه در جستجوی راهی برای بازگو شدن هستند. اما از یک فرد باید قبل از دوست داشتن فرزند به مرد خود علاقمند باشد. برای دوست داشتن یک مرد و ایجاد پیوند با وی اولین نکته ی مهم هدایت دوباره ی انرزی های جنگجویانه به سوی زنانگی یعنی رشد و ادغام ابعاد مادونا و نا پاک است.

 مرکز مشاوره گروه همراه – سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت