پیام ها و اشاره های مهرورزی

  پیام ها و اشاره های مهرورزی

 

تحقیقات جانورشناس ها و دانشمندان رفتار شناس بر روی رفتار مهرورزی حیوانات نشان داده است که حیوانات نر و ماده از مجموعه اشاره های مهر ورزی ظریف و پیچیده ای استفاده می کنند که بعضی از ان ها کاملا اشکار و بعضی دیگر بسیار نامحسوس و اکثر ان ها نیز نیمه خود اگاه انجام می شود. در جهان حیوانات رفتار مهر ورزی در هر حیوانی از الگوی خاص و از پیش تعیین شده ای پیروی می کند. به طور مثال در چندین گونه از پرندگان پرنده نر در اطراف پرنده ماده جولان می دهد صدایی خاص در می اورد پرهای خود را باز می کند و بسیاری دیگر از حرکت های ظریف بدنی را برای جلب توجه پرنده ماده به کار می برد در حالی که پرنده ماده به نظر خیلی کم از خود توجه نشان می دهد یا اصلا جلوه نمی فروشد. این جلوه ها شبیه همانی است که بشر در هنگام مهر ورزی و خواستگاری از خود نشان می دهد .

موفقیتی که افراد در برخورد با جنس مخالف خود دارند مستقیما مربوط به توانایی شان در ارسال پیام های مهرورزی و شناخت پیام های ارسال شده به سوی ان هاست. زنان از اشاره های مهر ورزی اگاه هستند چون انها اکثرا از اشاره ها بدنی اطلاع دارند اما مردان خیلی کم این اشاره ها را درک میکنند. میشود گفت که اغلب در این مورد به طور کامل کور هستند.

“این افراد چه اشاره ها و حرکات بدنی به کار ببرند تا مطلوب برقراری ارتباط باشند” سوالی است که بسیار پرسیده می شود. اکنون فهرست پیام هایی که هر دو جنس مذکر و مونث به کار می برند تا شریک زندگی احتمالی خود را جذب کنند عنوان خواهیم کرد.

بعضی از پیام های مهرورزی عمومی و اگاهانه هستند اما دیگر پیام ها کاملا ناخوداگاه می باشند. این که چگونه این پیام ها را یاد بگیریم توضیحش سخت است و تئوری معروفی هست که می گویید احتمال دارد مادر زادی باشد.

دکتر البرت شفلن در مقاله خود به عنوان “رفتار شبه مهرورزی در روان درمانی” گفته است که وقتی فردی وارد جمعی می شود تغییرات فیزیولوزیکی مشخصی رخ می دهد. او کشف کرده است که ماهیچه ها بسیارکشیده می شوند “پف”در اطراف صورت و چشمان کاهش می یابد حالت شل و ول بدن ناپدید می شود در نتیجه بدن وضعیت صاف به خود می گیرد و به نظر می رسد شخص در ظاهر جوان تر شده است

  اشاره های مهر ورزی مردان:        

 

مانند اکثر گونه های حیوانی انسان مذکر نیز با نزدیک شدن به انسان مونث رفتار خود ارایی از خود نشان می دهد. علاوه بر واکنش هایفیزیولوزیکی خود جوش که هم اکنون گفته شد دست او به سمت گردن رفته و کراوات را صاف و مرتب می کند. اگر کراوات نزده باشد امکان دارد یقه خود را مرتب کند یا گرد و غبار خیالی روی شانه هایش را تمیز کند و دکمه های سر استین پیراهن کت و دیگر لباس های خود را دوباره مرتب کند. حتی شاید خود را با نوازش ملایم موهایش بیاراید.

بیباکانه ترین نمایشی که فرد مذکر می تواند برای جنس مونث به کار ببرد اشاره شست در کمر است و نیز امکان دارد که فرد مذکر بدنش را به سوی زن بچرخاند و یک پایش به سوی او باشد. از نگاه صمیمی استفاده می کند و نگاهش را چند ثانیه ای بیشتر از حد معمول ادامه می دهد. اگر به زن علاقه مند شده باشد مردمک چشمانش فراخ خواهند شد. مرد اغلب با دستانی بر کمر می ایستد تا اندازه فیزکی خود را با تاکید بیشتر به رخ بکشد و امادگی خود را برای پشتیبانی از زن نشان دهد.

وقتی به مراسم مهر ورزی می رسیم بیشتر مردان به اندازه کسی که میان رودخانه ایستاده و تلاش می کند با نیزه بر سر ماهی ها بزند و ان ها را صید کند موثر هستند. زنان کشش و گیرایی و مهارت های ماهیگیری بیشتری برای گرفتن ماهی دارند که هر مردی حتی نمی تواند امید یاد گیری ان را داشته باشد.

اشاره ها و پیام های مهر ورزی زنان:

زنان بیشتر اشاره های خود ارایی را مانند مردان به کار می برند. به علاوه لمس موها- صاف کردن لباس- نشانه رفتن پا و بدن به سوی مرد- کش دادن نگاه صمیمی و افزایش ارتباط چشمی. علاقه مندی و توجه زیاد نیز سبب فراخ شدن مردمک ها و سرخ شدن گونه ها می شود. دیگر پیام های مهر ورزی زنان به این قرار است: تکان دادن سر-نمایش مچ دست ها و خمار کردن چشم ها.

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت