مشاوره افسردگی

افسردگی نوعی اختلال روانی است که باعث بروز غم و ناراحتی در فرد می شود که می تواند سبب کاهش انگیزه و کاهش عملکرد مفید در کار و تحصیل و از همه مهمتر از بین رفتن علایق شود. از اين رو شناخت علائم افسردگی و درمان به موقع آن بوسیله روش های نوین مشاوره افسردگی  از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. مشاوره افسردگی فرآیندی است که در آن مشاور به تشخیص و درمان فرد افسرده پرداخته و ابتدا با روش های بدون دارو شروع شده و سپس در صورت نیاز و شدت افسردگی دارو نیز تجویز می شود. در حالی که افسردگی قابل درمان می باشد و علائم آن قابل رفع است، ولی نمی تواند به صورت کامل معالجه شود.در مقابل، هدف درمانگر یا مشاور بهبود دادن و کاهش افسردگی می باشد. همانند سایر شرایط مزمن، حتی در صورتی که فرض بر امکان بروز مجدد آن باشد، یک سری روش های درمان برای کاهش شدت علائم، مدیریت شرایط و حمایت از شما وجود دارند.

مشاوره افسردگی

مفهوم افسردگی چیست؟

در روانشناسی، افسردگی حالتی است که با احساس کم ارزشی یا گناه و کاهش توانایی در لذت بردن از زندگی تعریف می‌شود.شخصی که افسرده است، معمولاً چندین مورد از این علائم را تجربه می‌کند: احساس غم، ناامیدی یا بدبینی به آینده که در نهایت عزت نفس و خودباوری فرد را کاهش می‌دهد. اگر احساس افسردگی دارید احتمالا با برخی علائم کاهش انرژی، از دست دادن لذت و علاقه، افکار مرگ و …. درگیر هستید. چنانچه نوع افسردگی در مراحل اول تشخیص داده شود؛ می توان آن را با استفاده از دارو درمانی، جلسات روان درمانی یا مشاوره روانشناسی و حتی با تغییر سبک زندگی تا حد زیادی بهبود بخشید و درمان کرد. چانچه اگر علائم افسردگی نادیده گرفته شود و با مشاور درمیان گذاشته نشود، در طولانی مدت می تواند سبب مختل کردن عملکرد فرد و حتی خودکشی شود.

عوامل زیربنایی افسردگی

افرادی که دارای افسردگی هستند سبک های زیر در آنها به شکل عادت در می آید. آنها باید بیاموزند به خاطر حفظ سلامت خود از این سبک ها دست بردارند.

وابستگی غیر واقع بینانه به دیگران

کسانی که عزت نفس و اعتماد به نفس خود را وابسته به تایید دیگران می دانند مستعد ابتلا به افسردگی هستند. چنین افرادی وقتی نتوانند توجه دیگران را کسب کنند حالشان بد می شود و احساس می‌کنند ناکافی هستند. وابستگی از نوع افراطی می تواند باعث افسردگی شود چراکه همیشه دیگران نمی توانند انتظارات ما را برآورده کنند.

برخوردار نبودن از سیستم حمایت اجتماعی

یکی از ضعفهایی که باعث میشود افراد دچار افسردگی شوند نداشتن مهارت های ارتباطی موثر است. کسانی که نمی دانند چگونه روابط موثر با دیگران برقرار کنند معمولاً گوشه گیر و منزوی می شوند. اگر توجه کرده باشید افراد افسرده معمولاً از اجتماع و اطرافیان کناره گیری می کنند یا اینکه اگر در جمعی باشند گوشه ای ترین نقطه را برای اسکان خود انتخاب می‌کنند. از طرفی کسانی هم که تنها هستند و فکر می‌کنند که در مواقع لازم نمی توانند حمایت دیگران را داشته باشند مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

استرس در روابط نزدیک

زمانی که در روابط بین فردی ناهماهنگی و تناقض وجود داشته باشد احساس افسردگی تشدید می‌شود. به نوع اگر افراد از رابطه خود احساس امنیت و صمیمیت نکنند و دچار استرس شوند می تواند عاملی باشد برای افسردگی.

سبک تمرکز بر خود افسرده ساز

افراد افسرده افکار منفی دارند و دائماً همین افکار با محتوای منفی را در ذهنشان می پرورانند. آنها زمان زیادی را صرف یاداوری خاطرات منفی می کنند بدون آن که هدفی را دنبال کنند. به نوعی فکر کردن به خاطرات ناخوشایند و ناملایمات زندگی بخشی از عادت های روزانه آنها می شود که همین عامل می‌تواند افسردگی را بیشتر کند.

آسیب پذیری کمال گرایانه

افراد افسرده می‌خواهند کامل و بی عیب و نقص باشند و کوچکترین مشکلی نداشته باشند. آنها به دلیل فاصله ای که بین خود واقعی و ایده آل شان می بینند و نمی‌توانند آن را تحمل کنند دچار افسردگی می‌شوند. این نکته مهم را بدانید که این که فردی بخواهد کامل وهمه چی تمام باشد می تواند زمینه ای برای افسردگی باشد. اینکه فردی احساس کامل نبودن کند باعث می شود که خودش رو بی ارزش و نالایق بداند.

کنترل بیرونی

فرد افسرده فکر می‌کنند که اتفاقات مهم زندگی خارج از کنترل آنها است. او گاهی اوقات خودش را قربانی مسائل زندگی اش می داند و به نوعی دچار درماندگی آموخته شده می‌شود یعنی این که فکر میکند در شرایط بحرانی هیچ کاری از دستش بر نمی آید و این دیگران یا محیط هستند که برای او تصمیم می گیرند.

دلایل بروز افسردگی

افسردگی می تواند به علل گوناگونی رخ دهد. در برخی از مواقع دلایل زیستی نقش دارند و گاهی اوقات هم عوامل اجتماعی و فردی. شایع‌ترین دلایل بروز افسردگی شامل موارد زیر می شود:

عوامل زیستی

طبق تحقیقات بین افرادی که افسردگی دارند با کسانی که این بیماری را ندارند تفاوت هایی در مغزشان وجود دارد. هیپوکامپ به کسانی که دچار افسردگی هستند نسبت به افراد عادی کوچکتر می باشد. هیپوکامپ کوچکتر سبب میشود که گیرنده های سروتونین کمتری وجود داشته باشد. هرچند در مورد کوچک بودن هیپوکامپ در افراد افسرده دلایل خاصی وجود ندارد. اینطور به نظر می‌رسد که برخی افراد با هیپوکامپ کوچکتر متولد می شوند و همین می تواند زمینه برای افسردگی باشد.

تاریخچه خانوادگی

یکی از عواملی که میتواند در بروز افسردگی تاثیرگذار باشد داشتن سابقه ای از افسردگی در خانواده است. البته به این معنی نیست که اگر خواهر یا برادر پدر شما دچار افسردگی باشد پس شما هم حتماً دچار افسرده خواهید شد بلکه زمینه محیطی هم برای بروز آن لازم است. این نکته نشان می‌دهد که عوامل محیطی می‌تواند افسردگی را شدت بخشند یا اینکه آن را کنترل کنند. این که سابقه افسردگی را بدانید کمک زیادی دهد کنترل آن می کند.

جدایی یا اتمام رابطه

یکی از دیگر دلایل افسردگی در برخی از نوجوان ها و جوان ها طلاق یا تمام شدن رابطه های دوستی است. جدایی تاثیرات ناگواری بر روح و روان انسان می گذارد و می تواند زمینه ساز استرس و افسردگی باشد. این افسردگی می‌تواند از نوع موقعیتی باشد و فرد رفتارهایی مانند دوری از خانواده یا عملکرد ضعیف تحصیلی و شغلی را نشان دهد. 

بیماری

بعضی از افراد احتمال دارد به علت بیماری دچار افسردگی می‌شوند. بیماری های مزمنی که مدت های زیادی طول می‌کشد در ایجاد افسردگی تاثیرگذار هستند. تصور کنید فردی که دچار ام اس شده و مدتی نمی تواند راه برود یا فردی که دچار سرطان شده و فکر می کند دیگر پایان دنیا می رسد نگاهش به زندگی تیره و تار می شود. نکته مهم این است که طبق نظر کارشناسان درمان افسردگی خود می تواند در بهبود این بیماران اثر گذار باشد چرا که روان و جسم انسان در هم تنیده شده است و هنگامی که فردی روحیه خوبی دارد زودتر هم می تواند سلامتی اش را به دست بیاورد.

مرگ عزیزان

یکی دیگر از دلایل افسردگی می تواند سوگ عزیزان باشد. کسانی که همسر یا فرزند یا والد خود را از دست میدهد ممکن است نتوانند بعد از تمام شدن دوره های عزاداری به زندگی عادی برگردد و دوره های افسردگی را تجربه کنند. هرچند اینکه فردی تا مدتی سوگوار باشد امری کاملاً طبیعی است اما اگر این دوره طولانی شود می تواند علائم افسردگی ظاهر شود. مخصوصا کسانی که گوشه گیری پیشه می‌کنند و حمایت عزیزانشان را ندارند بیشتر احتمال دارد دچار افسردگی شوند.

راه های کنترل افسردگی

برخی از راه هایی که می تواند در کنترل افسردگی نقش داشته باشد شامل موارد زیر می شوند:

تغییر دادن موقعیت

مهمترین اصل در مورد تغییر یک وضعیت نامطلوب داشتن تفکر واقع بینانه و منطقی است. این حقیقت را قبول کنید که برخی اوقات حوادثی رخ می دهد که خوشایند ما نیستند و می توانند حال ما را دگرگون کنند. بنابراین در این شرایط افکار غیر واقعی بینامه خود را مانند اینکه چرا این اتفاق برای من افتاد و چرا برای دیگری رخ نمی دهد کنار بگذارید. بهتر است کمی منطقی فکر کنید و ابتدا افکارتان را تغییر دهید تا بتوانید حال بهتری را تجربه کنید. بیندیشید که چه راه حل هایی برای کنترل این وضعیت وجود دارد.

مهارت روابط بین فردی

از جمله اتفاقاتی که می توان بر روی آن تاثیر گذاشت روابط بین فردی است. اگر شما بتوانید با استفاده از مهارت های اجتماعی و جرات مندی نحوه گفتگو و مذاکره را بیاموزید و بدانید که چگونه و در چه مواقعی انتقاد را مطرح کنید یا با دیگران صحبت کنید روابط بین فردی بهتری هم خواهید داشت. کسانی که بتواند ارتباط موثری برقرار کنند به تدریج قادرند بر افسردگی غلبه کند چرا گاهی وقتی دیگران نتوانند حرفهای شما را متوجه شوند یا شما از رفتارهای آنها سوءبرداشت کنید احساس ناراحتی می کنید.

داشتن سبک زندگی مناسب

یکی از عواملی که می‌تواند در کنترل وضعیت افسردگی تاثیر گذار باشد داشتن یک سبک زندگی مطلوب است. کسانی که ورزش و تفریحات سالم و رژیم غذایی مناسب و خواب خوب در برنامه خود قرار می‌دهند کمتر دچار استرس می شوند و از آن طرف هم کمتر احتمال دارد که افکار افسردگی به آنها هجوم بیاورد. بنابراین اگر یک زندگی سالم داشته باشید و در کنار کارتان روزهای تعطیلی به دیدار عزیزانی که دوستشان دارید بروید یا با آنها برنامه های تفریحی مشترک بگذارید و یا به کلاس های مانند یوگا بروید هم وضعیت جسمانی شما بهتر می‌شود و همین که اگر دچار احساسات غم و افسردگی باشید به مرور زمان تغییراتی در شما رخ میدهد.

انواع افسردگی و اختلالات خلقی

1. افسردگی خویی

افسردگی خویی یکی از اختلالات افسردگی است که شدت علایم آن کمتر است بطوریکه، شاید نزدیکان شما هم متوجه این موضوع نشوند. مدت زمان درگیری فرد با این نوع افسردگی حداقل 2سال می باشد. احتمال خطر ابتلا به این نوع افسردگی در زنان به دلیل متفاوت بودن هورمون ها و همچنین وجود مراحل خاصی در زندگی زنان مثل: حاملگی یا یائسگی  بیشتر از مردان است. علائم آن شامل:

1- کم اشتهایی یا پرخوری   2- بی‌خوابی یا پرخوابی   3- انرژی کم یا خستگی    4- عزت نفس پایین   4- تمرکز ضعیف یا مشکل در تصمیم گیری   5-مشکل در تمرکز

6- احساس گناه و ناامیدی نسبت به گذشته    7- بدبینی، زود رنجی یا خشم فزاینده   8- بی علاقگی به انجام فعالیت‌هایی که قبلا خوشایند بودند

2. افسردگی اساسی

افسردگي اساسی، كه بوسیله مجموعه ای از علائم تشخیص داده می شود باعث اختلال در توانایی های فرد نظیر كار كردن، خوابيدن، غذا خوردن، و يا انجام فعاليت های لذت بخش می شود. این نشانه ها ممکن است شامل احساس ناراحتی و غم و اندوه یا پوچی در اکثر روزها، از دست دادن علاقه به کارها، کاهش یا افزایش غیر منتظره وزن، بی خوابی یا پر خوابی، کاهش تمرکز ، افکار مرگ و خودکشی، کمبود انرژی یا خستگی باشند. این نوع افسردگی ناتوان كننده است و فرد را از كار كردن و فعاليت های روزانه به صورت عادی باز می دارد.

3. اختلال بی نظمی خلقی در کودکان

این نوع اختلال و افسردگی در کودکانی دیده می شود که بسیار تحریک پذیر یا خشمگین هستند و به طور مداوم خشمگین و رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز می دهند. این کودکان با افراد حاضر در مدرسه، منزل و سایر مکان ها با مشکلات زیادی برخورد می کنند. در واقع پرخاشگری آن ها چیزی فراتر از سطح رشدی آن ها می باشد. اگر کودک شما دچار این نوع اختلال است شما میتوانید از مشاوره کودک استفاده کنید تا بتوانید آموزش های لازم در این زمینه را فرا بگیرید.

4. سندروم پیش از قاعدگی(PMS)

 به گروهی از علائم جسمی و رفتاری اطلاق می‌شود که به صورت دوره‌ای و در نیمه‌ی دوم چرخه‌ی قاعدگی اتفاق می‌افتد. علائم شایع آن عبارتند از عصبانیت، تحریک پذیری، افسردگی و تنش درونی شدید تا حدی که منجر به اختلال در فعالیت‌های روزانه می‌شود. با پایان دوره قاعدگی این علائم از بین میروند و  نباید آن را با افسردگی اشتباه گرفت.

5. افسردگی بعد از زایمان

در زنانی که قبل از بارداری دارای افسردگی یا سایر اختلالات روانی بوده اند، خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان بیشتر است. زیرا تولد نوزاد جدید می تواند با تغییرات هورمونی و خلقی مادر همراه باشد و مراقبت از نوزاد خود یک چالش جدید است که اضطراب و بی خوابی به ارمغان می آورد. اگر این علائم ادامه پیدا کند می تواند منجر به افسردگی بعد از زایمان شود. جالب است بدانید این نوع افسردگی در مردان نیز به دلیل رویارویی با مسئولیت های جدید و عدم آمادگی ممکن است روی دهد. 

افسردگی بعد از زایمان

6. افسردگی فصلی

افسردگی فصلی در طول ماه های زمستان، زمانی كه نور طبيعی خورشيد كمتر است ظاهر می شود. معمولا سالی یک بار برای فرد رخ می دهد. این اختلال باعث نوسانات خلقی در فرد می شود. گاهی ممکن است در بهار یا تابستان نیز برای فرد اتفاق بیافتد. علاوه بر این افرادی که زمینه‌ی ارثی در رابطه با اختلالات روانی دارند معمولا بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. برای حل این درمان این نوع افسردگی میتوانید از: جعبه نور، شبیه ساز نور خورشید، آروماتراپی (رایحه درمانی)، رفتن به تعطیلات،ورزش کردن و… استفاده کنید.

علائم نشان دهنده افسردگی

افسردگی یکی از اختلالاتی هست که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که متاسفانه نیمی از افرادی که افسردگی دارند، هیچ وقت شناسایی نمی شوند یا تحت درمان قرار نمی گیرند. از این رو به موارد و علائم افسردگی اشاره کرده ایم که عبارتند از:

  • عدم تمرکز، یادآوری جزئیات و تصمیم گیری ها
  • خستگی
  • احساس گناه، بی ارزش بودن و درماندگی
  • بی خوابی، بیدار ماندن تا اوایل صبح، یا خوابیدن بیش از اندازه
  • بیقراری
  • از دست دادن علاقمندی نسبت به مواردی که قبلا لذت بخش بوده اند، همانند سکس
  • تحریک پذیری
  • خوردن بیش از حد غذا یا از دست دادن اشتها
  • مشکلات گوارشی که بدون دریافت درمان بهبود نمی یابند
  • درد ها، ناراحتی ها، سردردها یا گرفتگی های عضلانی که خوب نمی شوند
  • ادامه داشتن احساسات غمگینین، اضطراب یا پوچ گرایی
  • تفکرات یا اقدامات خود کشی

دلایل بروز افسردگی

دلایل بروز افسردگی هنوز به طور کامل کشف نشده است اما به نظر می رسد مجموعه ای از عوامل ژنتيكی، زيستی، محيطی و روانشناختی در آن نقش داشته باشد.که استرس یکی از اصلی ترین عوامل در ابتلا به این بیماری می باشد. همچنین نبود حمایت اجتماعی از جانب خانواده و جامعه، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، اتفاقات ناگوار کودکی، شکست و ناامیدی در زندگی،فقدان یا از دست دادن یکی از عزیزان و… از جمله این دلایل هستند.

روش های بهبود افسردگی

دارو درمانی: در این روش درمانی از دارو های ضد افسردگی، تثبیت‌کننده‌های خلقی و داروهای آنتی‌سایکوتیک استفاده می شود.شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد این سوال را در ذهن داشته باشید که مصرف داروهای ضد افسردگی نوعی وابستگی و اعتیاد را برای فرد به وجود می‌آورد، به همین خاطر در مقاله  اعتیاد به داروهای ضد افسردگی به بررسی کامل تاثیرات داروهای ضد افسردگی و اعتیادآور بودن آن‌ها پرداخته ایم تا پاسخ همه تردیدها و سوالات احتمالی خود را در  این مورد دریافت کنید.

روان درمانی: در درمان افسردگی میتوان از انواع مختلف روان درمانی استفاده کرد. از آنجایی که انواع داروها عوارض منفی بسیاری دارند، آغاز جلسات درمانی با مشاوره افسردگی، تشخیص و استفاده از روش های درمانی زیر می تواند اثربخشی چشمگیری داشته باشد:

  • گروه درمانی
  • خانواده درمانی
  • درمان شناختی-رفتاری
  • رفتار درمانی

مشاوره تلفنی افسردگی

در دنیای امروز یافتن بهترین مشاور کار بسیار مشکلی می باشد. دسترسی به مشاوره تلفنی در سراسر کشور یکی از مزیت های این نوع مشاوره می باشد. که به واسته آن بسیاری از کسانی که در روستا و شهرهایی زندگی می کنند که متخصص حرفه ای در آنجا وجود ندارد و یا دسترسی به مرکز مشاوره خوب را ندارند می توانند از این خدمات استفاده می کنند. همچنین مردم ساکن شهرهای بزرگ هم به دلیل مشغله زیاد که نمی توانند به مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنند از این رو مرکز مشاوره گروه همراه به واسته مشاوره تلفنی و حضوری سعی در برطرف نمودن این مشکلات نموده است.

مشاوره افسردگی در تلگرام

مشاوره افسردگی در تلگرام برای کسانی که تمایل به استفاده از آن را دارند در دسترس می باشد. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از مراجعه به مرکز مشاوره منصرف می شوند مثلا کسانی که در شهر ها یا روستاهایی زندگی می کنند که خدمات مشاوره در آنحا ارئه نمی شود و یا از کیفیت مناسبی برخوردار نیست همیچنین برای افرادی که قارد به خارج شدن از خانه نیستند می تواند مفید و کاربردی باشد از این رو مرکز مشاوره گروه همراه با ارائه مشاوره و راه حل مشکلات خانوادگی در تلگرام این مشکلات را رفع کرده است و هدف از این کار دسترسی آسان افراد در هر نقطه ای از کشور به خدمات مشاوره می باشد.

افسردگی در زنان

عوامل متعددی در بروز افسردگی در زنان موثر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی، هورمونی، محیطی و مشکلات روانی اشاره کرد.خطر ابتلا به افسردگی در خانم‌ها معمولا دو برابر آقایان است. از سوی دیگر طبق آمار، زنان ایرانی ۳ الی ۴ برابر بیشتر از حد معمول دچار این بیماری می شوند. از این رو با شناخت علائم افسردگی در زنان می‌توان در بسیاری از موارد از بروز بیماری‌های روحی پیشگیری کرد.

افسردگی در مردان

 مردان ممکن است به دلیل استرس های محیطی، عوامل ژنتیکی و یا بیماری دچار افسردگی شوند. مردان افسرده بجای حس غمگینی، پرخاشگر وعصبانی هستند. همچنین مردان در مقایسه با زنان تمایل کمتری به بیان علایم افسردگی و یافتن روش های درمان دارند اما با این وجود شمار زیادی از مردان درگیر افسردگی هستند.

دلایل افسردگی

  • بیمار بودن و یا فوت یکی از عزیزان و یا نزدیکان فرد
  • طلاق
  • خیانت
  • مشکلات شدید مالی
  • داشتن تجربه های بد در زندگی
  • زایمان
  • بیماری های خطرناک جسمانی از قبل سرطان، ایدز، بیماری ها قلبی و ...
  • داشتن فرزندان استثنایی مانند کودکان سندرم داون، نقص حرکتی و ...
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • نوسان و تغییرات هورمون های بدن
  • قطع رابطه عاطفی یا احساسی
  • اعتیاد به مواد مخدر و الکل
  • ناکامی در برآوردن احتیاجات و نیازهای خود
  • شکست در کار و شغل

نشانه افسردگی

  • بطور دائم از محيط اطراف خود گله دارند و شكايت ميكنند.
  • همواره كارهای مهم و روزمره خود را به تعويق می اندازند.
  • افراد افسرده دارای حالات روحی غمگين و افسرده هستند
  • تمايل زيادی به انزوا دارند و از ديگران كناره ميگيرند.
  • همواره نسبت به گذشته احساس شكست ميكنند و نسبت به آينده بدبين هستند.
  • اين افراد معمولا اشتهای خود را از دست ميدهند و دچار كمبود وزن ميشوند.
  • احساس گناه ميكنند و همواره خود را بابت اشتباهات خود سرزنش ميكنند.
  • حالات پرخاشگرانه و برانگيختگی در مواجه با كوچكترين تحريك ها و تكانه ها را دارند.

مشاوره افسردگی تهران

مشاوره درمان افسردگی و تکنیک و روش های درمان افسردگی چگونه است؟  افسردگی ( Depression ) جزو اختلالات خلقی طبقه بندی شده است. افسردگی با احساس فقدان، خشم و غم و اندوه همراه است که باعث مختل شدن فعالیتهای روزمره ی فرد می شود. افسردگی یکی از حالت های روحی است که در برخی از افراد نمود پیدا می کند. این حالت به گونه‌ایست که فرد در درون خود احساس غم و نا امیدی می کند. در این حالت معمولا افراد احساس از دست دادن علاقه ی خود به چیزهایی که قبلا با آنها احساس رضایت داشته‌اند نیز وجود دارد. تا به امروزه دلایل اصلی بروز این مشکل در افراد به روشنی مشخص نشده اند اما  مسائلی از قبیل عدم موفقیت و یا فقدان برخی از موارد در زندگی باعث بروز حس افسردگی می گردد. البته باید گفت که در سالیان گذشته ثابت شده است که این بیماری می تواند ریشه وراثتی نیز داشته باشد.

ما در مقاله ای دیگری بهترین مرکز مشاوره افسردگی در تهران را با انجام مقایسه تمام کلینیک های روانشناسی برتر تهران معرفی کرده ایم. شما همراهان عزیز گروه همراه می توانید علاوه بر شناخت برترین مراکز روانشناسی تهران، از نحوه درمان افسردگی و اضطراب، نحوه استفاده از مشاوره تلفنی رایگان افسردگی و مشاوره افسردگی تلفنی و آنلاین کلینیک تخصصی گروه همراه مطلع شوید. گروه همراه به صورت رایگان به شما مشاوره خواهد داد و تا پایان دوره درمان در کنار شما عزیزان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت