مشاوره آنلاین و تلفنی

مشاوره آنلاین و تلفنی

از طریق واتساپ و اسکایپ و تماس تلفنی می توانید به راحتی با هریک از مشاورین کلینیک روانشناسی گروه همراه در تماس باشید.

آیا تا به حال به درباره مشاوره آنلاین یا تلفنی چیزی شنیده اید و یا حتی به آن فکر کرده‌اید؟ پیش آمده است که یکی از دوستان و یا اطرافیانتان از این سبک مشاوره استفاده کند؟ مشاره آنلاین یا تلفنی نوعی از مشاوره است که افراد را از حضور و مراجعه به شیوه سنتی به مراکز مشاوره باز می‌دارد. کسانی که تابه حال از این روش مشاوره‌ای استفاده کرده‌اند، به خوبی به تاثیرات مثبت آن واقف هستند و می دانند که جلسات مشاوره آنلاین تفاوتی به لحاظ کیفی با جلسات مشاوره حضوری که باید حتما متقاضی به مراکز مخصوص مشاوره، مراجعه کند، ندارند. امروزه با توجه به مشغله و گرفتاری افراد، زمان محدود و همچنین شیوع بیماری کرونا، امکانات مشاوره‌ای از جمله مشاور خانواده آنلاین و مشاوره آنلاین ازدواج، رواج پیدا کرده‌اند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای مراجعه حضوری برای دریافت مشاوره از روانشناس، مشاوره آنلاین و تلفنی را داشته باشند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره روش مشاوره آنلاین و تلفنی بدانید و با چگونگی مشاوره آنلاین ازدواج و مشاوره آنلاین خانواده آشنا شوید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مشاوره آنلاین ازدواج چگونه است؟

مشاوره آنلاین ازدواج نوعی مشاوره برای ازدواج است که از ابزارهای ارتباطات مجازی همچون ویدئو، گفتگوی زنده و برنامه‌های پیام رسان در آن استفاده می‌شود. زوجین با یک درمانگر ارتباط برقرار می‌کنند و تمرکز خود را بر روی بهبود روابط خود می‌گذارند. این روش که جایگزین روش‌های مشاوره ازدواج سنتی و حضوری شده است، به زوجین این امکان را می‌دهد که هر زمان نیاز داشتند به مشاوران متخصص دسترسی داشته باشند و به شکل آنلاین بتوانند به راحتی مشکلات خود را برطرف نموده و پاسخ سؤالات خود را دریافت نمایند.

در صورت مشاوره آنلاین ازدواج، هر آنچه ممکن است در هنگام مشاوره ازدواج حضوری مطرح شود، به شکل آنلاین گفته می‌شود. بحث‌هایی پیرامون امور مالی، جنسیتی، نقش پدر و مادرها و هر گونه مسائل معمول دیگر نیز می‌تواند با کمک یک درمانگر به شکل آنلاین مورد بررسی قرار گیرد.

از طرفی در مشاوره آنلاین ازدواج، این آزادی عمل را دارید که ببینید کدام برنامه مشاوره‌ای را می‌خواهید امتحان کنید و دوست دارید چه کسی درمانگر شما باشد. مشاوره آنلاین ازدواج تنوع بسیاری در ارائه خدمات دارد و کاملاً می‌تواند مشابه با مشاوره حضوری، مشکلات مراجعین را حل کند.

البته اکثر درمانگرانی که مشاوره آنلاین انجام می‌دهند، خاطرنشان می‌کنند که در روند مشاوره آنلاین کمی کندتر پیش می‌روند و شاید دلیل این امر، نداشتن دسترسی دقیق به زبان بدن و نشانه‌های دیداری افراد باشد. اما با این وجود باز هم مشاوره آنلاین مزایا و طرفداران خاص خودش را دارد.

شاید این سؤال برایتان به وجود بیاید که مشاوره آنلاین ازدواج چقدر هزینه دارد. در پاسخ این سؤال باید بگوییم که مشاوره آنلاین ازدواج ارزان‌تر از جلسات حضوری است. در ایالات متحده امریکا جلسات هفتگی هزینه‌ای معادل 25 تا 45 دلار را در بر دارد. همچنین اگر برنامه مشاوره قوی‌تر انجام شود، ممکن است این هزینه به 150 دلار یا بیشتر هم برسد. البته تعیین هزینه مشاوره آنلاین بستگی به موضوع مشکل شما، مدت زمان شرکت در جلسه مشاوره، نوع بیمه شما و مسائلی از این دست دارد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ مشاوره آنلاین ازدواج این است که شاید یکی از زوجین و یا هر دوی آن‌ها تمایلی به شرکت در جلسه مشاوره حضوری نداشته باشند و در خانه خودشان یا هر محیطی خارج از مرکز مشاوره درمانی احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در برنامه‌های مشاوره آنلاین ازدواج زوجین می‌توانند موارد زیر را تجربه کنند:

  • بازیابی رابطه

پمشاوره فردی و یا دو نفری با زوجین توسط روانشناس، می‌تواند با هدف بازیابی رابطه صورت گیرد. جنبه‌های گوناگون روابط در این جلسات آنلاین توسط هر دور طرف بیان می‌شود و انتظارات، مشکلات و بازخوردها مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید اهداف و همچنین موارد ترجیحی و تخصصی خود را با یک درمانگر مطرح کنید. در جلسات مشاوره آنلاین ازدواج شما و همسرتان با حضور یکی از کارشناسان خبره از طریق ملاقات زنده ویدئویی، تلفنی و پیام رسان‌ها به مکاتبه می‌پردازید و نتایج آن را دریافت می‌کنید.

  •  داشتن فضای ایده آل برای گفتگو

ممکن است بسیاری از زوجین به دلیل اشتغال یا سایر گرفتاری‌هایی که به شکل روزمره دارند، امکان حضور در جلسات مشاوره ازدواج را نداشته باشند. اما به لطف جلسات آنلاین، می‌توانند جلسات خود را با ویدئوی زنده برنامه ریزی کنند. شما با یک درمانگر مطابق با اهداف و نیازهایی که دارید، وقت ملاقات آنلاین تنظیم می‌کنید. متخصصان آنلاین و مشاوران روانشناسی که به شکل آنلاین فعالیت می‌کنند، نسبت به همه امور از مالی گرفته تا خیانت و مشکلات سلامتی، تخصص لازم را دارند و قطعاً داشتن جلسه آنلاین با آن‌ها بسیار سازنده و تأثیر گذار است.

  • قیمت مناسب مشاوره

درمان فردی زوجین زمانی که بصورت آنلاین باشد، هزینه مقرون به صرفه‌تری را نسبت به مراجعه حضوری دارد. زوج درمانی و حتی درمان قبل از ازدواج برای زوج‌هایی که نامزد کرده‌اند بسیار مناسب است. آن‌ها می‌توانند 30 دقیقه مشاوره رایگان را در جلسه اول مشاوره خود دریافت کنند تا ببینند که آیا سرویس انتخابی برای آن‌ها مناسب است یا خیر. جلسات در درجه اول از طریق چت ویدیویی و هفته‌ای یکبار برگزار می‌شود. البته بسته به نیاز شما می‌تواند دو هفته یکبار و یا حتی ماهانه برگزار شود.

مشاور آنلاین خانواده چه می‌کند و چگونه روابط خانوداگی را مستحکم می‌سازد؟

مشاوره آنلاین خانواده نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای جلسات حضوری باشد. دقیقاً مشابه سایر شاخه‌های مشاوره، مشاور آنلاین خانواده هم سعی دارد کارها و اقدامات لازم مشاوره‌ای را به صورت آنلاین به متقاضیان ارائه بدهد. بسیاری از خانواده‌ها ممکن است به دلیل خجالت، نگرانی از متوجه شدن دیگران، از شرکت در جلسات حضوری امتناع کنند. اما مشاور آنلاین خانواده می‌تواند خانواده‌ها را بدون نیاز به شرکت در جلسات حضوری راهنمایی کند.

خانواده درمانی نوعی مشاوره روانشناسی (روان درمانی) است که می‌تواند به تمامی اعضای خانواده در بهبود ارتباطات و حل مشکلاتی که دارند کمک کند خانواده درمانی معمولاً توسط روانشناس، مددکار اجتماعی بالینی یا درمانگر مجاز، ارائه می‌شود. این درمانگران مدرک تحصیلات تکمیلی در زمینه مشاوره دارند و تحت نظارت مراکز مشاوره فعالیت می‌کنند و کارشان مورد تائید می‌باشد.

خانواده درمانی اغلب کوتاه مدت می‌باشد و ممکن است شامل همه اعضای خانواده یا فقط افرادی از یک خانواده باشد که قادر به شرکت در این جلسات هستند. برنامه درمانی خاص شما به وضعیت خانواده‌تان بستگی دارد. جلسات خانواده درمانی می‌تواند مهارت‌های بهبود روابط خانوادگی و گذراندن اوقات پر تنش را به شما بیاموزد.

مشاور آنلاین خانواده به شما در بهبود روابط ناخوشایند با شریک زندگی، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک کند. شما ممکن است بابت موضوعات خاصی همچون مشکلات زناشویی، مالی، درگیری بین والدین و فرزندان، تأثیر سوء مصرف مواد مخدر و یا بیماری‌های روانی که بر کل خانواده تأثیر می‌گذارند مشاوره بخواهید. مشاوره آنلاین خانواده تمامی این مباحث را پوشش می‌دهد و راه حل مناسب را در اختیارتان می‌گذارد.

خانواده شما ممکن است خانواده درمانی را همراه با انواع دیگر درمان‌های بهداشت روان دنبال کند، خصوصاً اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا به بیماری روانی یا اعتیاد باشد که نیاز به درمان اضافی یا درمان توان بخشی نیز باشد.

به عنوان مثال خانواده درمانی می‌تواند به اعضای خانواده کمک کند اگر یکی از بستگان دچار بیماری روانی جدی مانند اسکیزوفرنی شده است کمک کند و یک برنامه درمانی عالی برای او در نظر بگیرد. این برنامه درمانی ممکن است شامل داروها، درمان‌های یک به یک و یا سایر روش‌های درمانی باشد. در صورت اعتیاد، خانواده می‌تواند در جلسات خانواده درمانی شرکت کند و در حالی که شخص معتاد از این خانواده در خانه است، معالجه لازم را انجام دهد.

خانواده درمانی می‌تواند در هر موقعیت خانوادگی که باعث استرس، غم، عصبانیت یا درگیری می‌شود، مفید واقع شود. این نوع مشاوره آنلاین و تلفنی می‌تواند به شما و اعضای خانواده‌تان کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و مهارت‌های کنار آمدن با یکدیگر را برای نزدیک کردن شما به هم آموزش دهد.

سخن پایانی

مشاوره آنلاین خانواده به طور معمول چندین نفر از اعضای خانواده را برای جلسات درمانی دور هم جمع می‌کند. با این حال، یکی از اعضای خانواده ممکن است به صورت جداگانه به درمانگر خانواده نیز مراجعه کند. جلسات معمولاً حدود 50 دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد. خانواده درمانی اغلب کوتاه مدت است و به طور کلی حدود 12 جلسه می‌باشد. با این وجود، تعداد دفعات ملاقات و تعداد جلسات مورد نیاز شما، به شرایط خاص خانواده و توصیه مشاور درمانگرتان بستگی دارد.

در طول مشاوره آنلاین خانواده می‌توانید مسائل زیر را بیاموزید:

  • توانایی خانواده خود را در حل مشکلات و بیان افکار و عواطف به روشی سازنده بررسی کنید.
  • نقش‌های خانواده، قوانین و الگوهای رفتاری را برای شناسایی موضوعاتی که به درگیری منجر می‌شوند و همچنین روش‌های کار با این مسائل را کاوش کنید.
  • نقاط قوت خانواده خود از جمله مراقبت از یکدیگر، از بین بردن نقاط ضعف، مشکل در اعتماد به نفس و بسیاری موارد دیگر را می‌توانید شناسایی کنید.

اگر تا به حال از هر یک از خدمات مشاوره آنلاین از جمله مشاوره آنلاین ازدواج یا مشاوره انلاین خانواده استفاده نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم یکبار آن را تجربه کنید و شاهد نتایج اثر بخش و مفید آن باشید.

دکتر مريم خدابخشی

مدیریت و مسئول مرکز مشاوره گروه همراه

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت