مراقبت از خانواده

آیا مردان خیانتکار تغییر می کنند؟

مردان خیانتکار آن دسته از مردانی هستند که آسوده از تاهل و پیمانی که نسبت به همسر خود دارند، رابطه هایی خارج از زناشویی هم دارند. پیمان شکنی همسران در زندگی زناشویی و داشتن روابط پنهانی امروزه تبدیل به یک  مسئله بسیار رایج و همچنین در حال افزایش است. زمانی زن و مردی می خواهند ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند آنها یک زندگی عاشقانه و پر از تعهد را در خیال خود تصور می کنند. ولی امروزه زنان و مردان بسیاری از  مشاوران خانواده یاری بسیاری می گیرند چرا که با پیمان شکنی و بی وفایی طرف مقابل خود روبرو شده اند. اما چرا مردان به زنی که خیلی دوستش دارند بی وفایی می کند؟ هرچند خیانت دیگر فقط مربوط به مردان نیست، زنان هم امروزه روابط فرا زناشویی دارند ولی مردان بی وفا هنوز در صدر هستند و محفل گرم خانواده را دچار ناامنی می کنند.

 

آیا با مردان خیانتکار مجدد می توان به زندگی مشترک ادامه داد؟

سوالی که پس از هر خیانتی به ذهن هر کسی امکان دارد خطور کند این است که آیا با مردان خیانتکار می توان به زندگی مشترک ادامه داد؟ اگر چه طلاق لطمه ای است که به راحتی جبران پذیر نیست، ولی خیلی از زن و شوهر های درگیر با مشکل خیانت توانسته اند این دوران سخت و طاقت فرسا را پشت سر بگذارند و اغلب زندگی های مطلوب تری را تشکیل دهند. خیلی از ازدواج هایی که منجر به خیانت می شوند با حضور در جلسه های مشاوره خانواده متوجه اساس مسائل خود می شوند. بدین شکل که روابط زناشویی خدیش را از نو ساخته و تحولات بزرگ و اصولی در زندگی خود ایجاد می کنند.

اگر بعد از خیانت همچنان به شوهر خود علاقه دارید می توانید به او یک فرصت دوباره دهید و با همدیگر  صدمات حاصل از خیانت را درمان کنید. بایستی جهت بهبود روابط، هر دو طرف به صورت صادقانه ای عمل کنند. در این صورت عوامل استرس زا بایستی از محیط خانه دور شود. با جر و بحث و دعوا هیچ مسئله ای برطرف نمی شود.

خصوصیات خیانتکار
مردان خیانت کار چی ویژگی هایی دارند

‌خصوصیات مردان خیانتکار

از مهمترین خصوصیات مردان خیانتکار می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مخفی کار هستند.
  • به مادر خود دروغ می گویند یا اینکه با او درست صحبت نمی کنند.
  • فاقد اعتماد به نفس بالایی می باشند.
  • از خصوصیات مردان خیانتکار می توان به فراموشکاری و بی حواسی آنها اشاره کرد‌.
  • از خود راضی هستند.
  • مثل قبل چندان محبت نمی کنند.
  • به سراغ امور خلاف میروند.
  • بیش از اندازه زبان باز و جذاب هستند.
  • قدرت مند هستند.
  • بی دلیل تاخیر می کنند.
  • پول های زیادی را به باد می دهند.
  • میل جنسی آنها کم شده است.
  • از بارزترین خصوصیات مردان خیانتکار ایرادگیر بودن آنها است.
  • خیلی دیر به تلفن و پیام ها جواب می دهند.

حقایقی در مورد خیانت مردان

 

حقایق اصلی در خصوص مردان خیانت کار

پژوهشات و مطالعات متبحرانه مشاوران خانواده حاکی از آن است که مردان خیانتکار دارای ویژگی های مشترکی هستند، خصوصیاتی که آگاهی از آنها کمک بسیاری به جلوگیری از این پیشامد می کند.

 

  • مردان خیانت کار عاشق همسرشان هستند.

اکثر مردانی که به همسر خود خیانت می کنند هنوز همسر خود را عاشقانه دوست دارند. خیانت آنها بدین مفهوم نیست که همسر خود را دوست ندارند بلکه اکثرا از شرایط کنونی خویش ناراضی هستند. خیانت همواره در زمانی رخ می دهد که زوجین دارای فرزند هستند و روند زندگی آنها دچار یکنواختی شده است. اگرچه در خیلی از جهات تامین هستند ولی زوجین آن چنان که بایستی از زندگی رضایت کافی ندارند.

 

  • این گونه مردان برای نجات ازدواج خود به خیانت روی می آورند.

مرد ها همسران خود را عاشقانه دوست دارند ولی نمی دانند به چه نحوی مسائل مربوط به روابط شان را حل و فصل کنند، در این صورت برای آکنده کردن هر نوع خلا به روابط فرازناشویی پناه می آورند. آنها به جای مواجهه و رفع مسائل اصلی به امور دیگر روی می آورند و با خود فکر می کنند که با پر کردن خلا های عاطفی با زنی دیگر می توانند خیلی راحت ، به خوشی و خرمی با همسر خود به زندگی ادامه دهند.

 

  • این نوع مردان پس از خیانت از خود متنفر می شوند.

احتمالا به این مسئله فکر کرده اید که کلیه اشخاص خیانتکار ، مرد هایی بی بند و بار  و بی انصافی هستند، اگرچه مرد ها پس از خیانت به شخصی که دوستش دارند دچار پشیمانی می شوند و حس خیلی ناخوشایندی نسبت به خود دارند و مردانگی و مروت آنها زیر سوال می رود.

 

  • این مرد ها خیال می کنند هیچ وقت لو نمی روند.

برای خیلی از آقایان جدی نگرفتن پیامد ها، اصلی ترین عامل برای پیمان شکنی و بی وفایی است. 《برای همسرم اصلا مهم نیست که تا دیر هنگام مشغول کار باشم یا زمانی که تولدش است به تماشای فوتبال بپردازم.می دانستم که اگر بداند به او خیانت کرده ام دلش می شکند اما تصور نمی کردم به این میزان باشد.》 بهتر است بدانید اکثر خانم ها خیلی زود از خیانت همسر خود آگاه می شوند .

زنان در این خصوص خیلی باهوش هستند ولی امکان دارد به علت فرار از این آسیب ، کوچک شدن و پیامد های بعد از آن، از قبول این حقیقت طفره روند و منکر آن شوند.

 

  • مردان با این کار می خواهند جذاب بودن خود را ثابت کنند.

برخی از مردها در بحبوحه ۴۰ سالگی حس می کنند که جذابیت جسمی ندارند《 حس می کردم دیگر مانند سابق برای همسرم هیچ جذابیتی ندارم.》 این نوع مرد ها بیشتر در خطر هستند و بایستی خیلی زود این چشم انداز خویش را تصحیح کنند.

 

نحو برخورد با مردان خیانتکار
آیا مردان خیانت خود را تکرار می کنند

 

چطور بدانیم مرد خیانتکار تغییر می کند و مجدد آن کار را تکرار نمی کند؟

سوال مهمی که ممکن است برای هر کسی پیش آید این است که چگونه بفهمیم مرد خیانتکار مجدد ان کار را تکرار نمی کند نخست بایستی پایه و اساس خیانت را معلوم کرد و با ملاحظه به آن در زوجین بایستی تغییر و تحولاتی از نظر روانی و رفتاری ایجاد شود‌

در واقع زوجین بایستی به یک مشاوره مراجعه کرده و بعد از آنکه مشاور اساس خیانت را پیدا کرد با شخص خیانتکار جلسه های درمانی را آغاز کند و به شخص خیانت دیده پیشنهاداتی را از حیث رفتاری عرضه کند. فقط در این شرایط است که احتمال خیانت مجدد به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

 

یافتن علت خیانت مردان

نخستین گام ریشه یابی علل خیانت در مردان خیانتکار است. زیرا که اگر زوجین در پی علل خیانت بگردند به آسانی می توانند آن موارد را کاهش دهند. جهت نجات رابطه از خیانت به همراهی و همدلی طرفین نیاز است. در صورت تمایل می توانید مقاله چه عکس المعل در مقابل خیانت مردان  نشان دهیم را بخوانید.

 

  • در برخورد با خیانت مردان خود را مقصر ندانید.

خود را به هیچ عنوان سرزنش نکنید احتمالا با خود این فکر را می کنید که شاید کار کل زمان شمار را پر کرده و وقت کافی برای همسر خود نداشته اید‌. این عوامل عللی هستند که به شخص می گوید بایستی بیشتر برای رابطه خود وقت گذاشت ولی بایستی آگاه باشید که هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد  و نباید خود را به علت خطای همسر گناهکار دانست‌. خیانت مردان یک انتخاب ارادی در رویارویی با مسائل متنوع است.

 

  • شک و تردید در خصوص خیانت مردان را ابراز نکنید.

مرد خیانتکار همواره دل نگران این مسئله است که نکند همسرش به خیانت او آگاه شود. در این صورت اگر به شک شما آگاه شود کلیه آثار را پاک می کند. ولی متاسفانه خیلی زود به پیمان شکنی همسر خود آگاه شده و دل شکسته می شود. اگر به همسر خود شک کرده اید بهتر است به صورت غیر مستقیم این نشانه ها را شناسایی کنید‌.

 

  • کنجکاوی در خصوص نفر سوم رابطه

بیش از اندازه روی شخص سوم حساس نشوید. احتمالا پرسش های بسیاری در خصوص زنی که همسر شما جذب او شده برای شما پیش آید، امکان دارد تمایل داشته باشید پروفایل او را بررسی کنید یا او را ببینید. احتمالا تصور می کنید دانستن خیلی چیز ها در مورد او بتواند به شما یاری رساند تا بدانید چه مواردی سبب خیانت مرد شما شده است. اما در حقیقت این امور هیچ ‌جوابی به شما نمی دهد فقط به غم و اندوه شما می افزاید.

5/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سللام خسته نباشیم من ی مدتی هستم ار همسرم به خاطر خیانت سرد شدم جوری که میبینی حالم بد میشه

  2. سلام من همسرم خیانت کرده تصویر او را با زنی دیدم خواست لاف پوشانی کند کارش به قسم به جون مادر و حضرت عباس به کمرم بزنه و دست رو قرآن گذاشتن ووو رسید ولی با اس و مس هایی که ارسال کرده بود و فکر کرده پاک شده به خیانتش یقین دارم چقدر کثیفند مردانی که به جای عذر خواهی به قسم پناه می برند و تازه فرصت می دهی شاید با این قسمهایی که یاد کرده برگردند و ادامه ندهند ولی باز به کار خود ادامه می دهد یعنی دوماه آشنایی با آن زن به 17 سال زندگی می چربید برایش غم من مهم نیست. دوبار خیانت کرده بار اول بخشیدم برگشت و بعد از دوسال خیانت ارتباط با آن زن را رها کرد یا آن زن او را رها کرد ولی گذشتم تا بعد از دو سال دیگر مجدد متوجه خیانتش شدم حالم ازش به هم می خوره دارم پنهانی کار طلاق را انجام می دهم تا سورپرایزش کنم. دلم بیشتر از این می سوزه که بدی در حقش نکردم به خانوادش بی احترامی نکردم کن از امور عاطفی و جنسی کم نگذاشتم وووفقط فکرم را بچه 8 سال و 5 ساله ام مشغول کرده پسر 16 ساله ام که می فهمه میگه از این بابا جدا شو. آدم ذاتش باید پاک باشه تا خیانت نکنه😔

  3. سلام،وقت بخیر،
    من باهر مشاوری صحبت میکنم،میگن طلاق بگیر.
    چکارکنم باکی صحبت کنم،فقط میخام به ارامش خودم برسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت