روانشناسیسبک زندگی و موفقیت

آیا می‌دانید غر زدن نشانه ضعف است؟

آیا می‌دانید غر زدن نشانه ضعف است؟

 

وقتی شما به مردی احساس مرد بودن می دهید، آن حس خاص بودن، آن حس اسطوره بودن را به او می دهید، می توانید از او هر کاری را بخواهید و او با سر برای انجام آن خواهد رفت. اگر او کاری را انجام نمی دهد، تنها به این خاطر است که شما غر می زنید. او تنها زمانی کاری را انجام می دهد که خودش بخواهد و اینک که او را ستایش هم می کنید، راجع به انجام آن احساس خوبی نیز پیدا می کند.

همانگونه که جان چرتون کالینز گفته است: ( هرگز چیزی را که می توانید به عنوان لطف درخواست کنید، به عنوان حق مطالبه نکنید. ) غرزدن خواسته شما را به عنوان حق تان نشان می دهد. اما درخواست آن به عنوان یک لطف، به یک تجربه مثبت تبدیل اش می کند. اگر او را ستایش کنید، دوان دوان برای کمک به شما خواهد آمد. همان طورکه یک زن دوست دارد به عنوان  دختر رویاها شناخته شود، یک مرد نیز دوست دارد در چشم زن به مانند یک قهرمان جلوه کند.

 

نشان دادن بهتر از گفتن است

شما تا به حال می خواسته اید که با غر زدن توجه او را به خود جلب کنید، اکنون زمان آن است که لباس دیگری را برای پوشیدن امتحان کنید. برای مدت کوتاهی، از نشان دادن احساسات تان خودداری کنید. نگویید که دچار تغییری صوفی وش شده اید. نگویید این، من جدید است. راجع به این تغییر اغراق نکنید و نگویید احساس؟ کدام احساس؟ به جای گفتن به او نشان بدهید که دیگر احساسات خود را بیرون نمی ریزید.

روان شناسان مردم پسند می گویند که نباید احساساتتان را درون خود بریزید و آن ها را زندانی کنید. به شما می گویند: خودتان را توضیح دهید. همه جملات را با من احساس می کنم.. آغاز کنید و پاسخ آن را هم مطالبه کنید. بعد دور هم گرد بنشینید و دستمال کاغذی را هم دست به دست بچرخانید. قول بدهید که دیگر این کارها را انجام ندهید و سپس تا آخر عمر در کنار بکدیگر با خوبی و خوشی زندگی کنید. بعد هم 175 دلار به روان شناس بدهید. این یک نظریه بسیار عالی است. همین که انسان به موضوع توضیح دادن احساس خود فکر می کند، حس گرما و آرامش به او دست می دهد و من اطمینان دارم که حتی در موارد ناراحتی، جواب هم می دهد.( چون پس از پرداخت 20000دلار به روان شناس، جواب نگرفتن از آن برایتان غیر قابل تحمل است ) اما خودتان را گول نزنید. هیچ مردی به خاطر حرف های مشاور روان شناسی زوجین، خود را عوض نمی کند. مردها به مشاوره، به چشم نوعی اخاذی نگاه می کنند. یک جور پول زور. تنها دلیلی که آن ها اعلام می کنند خود را تغییر داده و درست شده اند این است که بیشتر ازاین پول از دست ندهند. باشد، من حالا خیلی بهترم، می شود جلسه را تمام کنیم؟ 

 

هنگامی که او شما را نادیده می گیرد، حرف زدن از احساسات تان و توضیح دادن خود، گرهی از مشکلات تان باز نمی کند. شما باید حرف های خود را با کارهایتان بزنید. اینکه مدام احساسات تان را توضیح دهید، مانند التماس کردن است. بیشتر به نظر نیازمندانه می آید تا محترمانه. ولی اگر هنگامی که او از حد خارج می شود، شما خود را عقب بکشید چه تعبیر می شود؟ شخصیت زیاد

وقتی شما همه کارتهای خود را برایش رو نکرده اید و او مجذوب شما شده است، وادار می شود که شما را متفاوت از دیگران ببیند و این، عشقی نیست که او به مادرش داشت. یا به خواهرش یا به مادر بزرگش. اکنون شما همه توجه او را داریدواین تنها به این خاطر است که او دیگر در آن حاشیه امن که همه چیز را برایش آسان می کرد قرار ندارد.

وقتی با مردی در مورد احساسات تان حرف می زنید، و به او می گویید که چه احساسی دارید، در بیشتر مواقع، او حتی نمی فهمد که شما دارید راجع به چه چیزی صحبت می کنید. به احتمال زیاد تنها کاری که انجام می دهید این است که او را خسته و گیج می کنید.

 

برگرفته از کتاب زنان زیرک

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت