سبک زندگی و موفقیت

چگونه با تکنولوژی فکر عالیترین ارتباط را با انسانها برقرار کنیم

چگونه با تکنولوژی فکر عالیترین ارتباط را با انسانها برقرار کنیم

 

انسان فرشته زیبایی است که فقط یک بال دارد و زمانی می تواند قدرت پرواز داشته باشد که با انسان دیگری ارتباط برقرار کرده و صاحب دو بال شود، تا بتواند در آسمان موفقیت ها پرواز کند.

 ما انسانها به عنوان موجودات اجتماعی در جامعه زندگی می کنیم،هر کاری که انجام می دهیم و هر دستاوردی که به دنبالش باشیم به گونه ای به دیگران هم ارتباط پیدا می کند. لذا مهمترین عامل موفقیت شما در کارهایتان برقرار کردن یک رابطه زیبا و درست با دیگران است. اصولاً موفقیت از راه ارتباطات حاصل می شود. دانشمندان تکنولوژی فکردر دنیا معتقدند که ارتباطات مهمترین عامل موفقیت انسان است. گفته می شود که ثروتمندترین انسانها در دنیا کسانی هستند که توانسته اند بیشتر و بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند. 

بهترین مدیران کسانی هستند که در ایجاد ارتباطات زیبای انسانی موفقند. فرماندهان موفق کسانی هستند که با ایجاد زیباترین ارتباطات با افراد زیردست خود بر دلهای آنان حکومت و فرماندهی می کنند.

معلمان موفق کسانی هستند که بهترین ارتباط انسانی را با شاگردان خود برقرار می کنند. پدران و مادران موفق کسانی هستند که تعلیم و تربیت صحیح را با ارتباطات عالی با فرزندانشان به ثمر رسانده اند.

 (( انسان است و ارتباطاتش )) دنیای امروز دنیای ارتباطات و اجرای شیوه های نوین موفقیت است. همان گونه که ارتباطات عامل موفقیت است، عدم ارتباط درست هم می تواندعامل شکست و ناکامی زندگیها باشد.

بحث ارتباطات هم شامل ارتباطات شخصی می شود و هم ارتباطات حرفه ای.

ارتباطات را به عنوان یک هنر در دنیای انسانها ذکر کرده اند. کسی که زیبا ارتباط برقرار می کند یک هنرمند است. علت این امر این است که اصولا ارتباط برقرار کردن کار پیچیده و مشکلی است و کسانی می توانند زیبا ارتباط برقرار کنند که از خلاقیت ها و ابتکارات خاصی برخوردار باشند. انسانهائی که زیبا ارتباط برقرار می کنند انسانهای محبوب و مشهوری می شوند که در دل انسانها جائی پیدا می کنند.

ارتباطات چیست و چرا به عنوان یک هنر در دنیای انسانها تلقی شده است. طبق تعریف، ارتباطات انتقال احساس و یا اطلاعات است از انسانی به انسانی دیگر ارتباطات با این تعریف دو رکن بسیار مهم دارد. رکن اول این است که چه چیز در دل شما به عنوان احساس یا اطلاعات تشکیل شده است که شما می خواهی آنرا به کس دیگری منتقل کنی و عنصر دوم این است که چگونه می خواهی آنرا منتقل کنی. موفقیت یک ارتباط درست به اجرای صحیح هر دو عنصر بستگی دارد.

انسانها پدیده ای در وجود خود دارند بنام (دل ) و ارتباطات بین دو انسان ارتباط بین دو دل است. وقتی که شما می خواهید با کسی ارتباط برقرار کنید. احساس و یا اطلاعاتی را از دلی به دل دیگر منتقل کنید. نکته در این است که هر دلی پیچیدگی خود را دارد که این گونه تعبیر می شود: برهر دلی یک قفل رمزدار زده شده است که هنر انسانها در این است که آن رمز را پیدا کرده و بتوانند خانه دل انسانی را بگشایند و با او ارتباط برقرار کنند و اگر سخنی از دل برآید لاجرم بر دل می نشیند. 

البته در ارتباطات تنها بحث در این نیست که بتوان خانه دلی را گشود بلکه توانایی اینکه پس از گشودن در آن خانه نقاشی زیبائی بر صحنه آن دل تصویرکنی! و این معنای یک ارتباط موفق و یا نفوذ در دل انسانهاست. به همین دلیل توانایی برقراری ارتباطات را یک هنر دانسته اند و شخصی که بتواند ارتباط زیبائی برقرار کند یک هنرمند است.

       انسانی می تواند یک ارتباط عالی و موثر برقرار کند که قبل از هر چیز از اعتماد

      به نفسی عالی برخوردار باشد. انسانهائی که خود را عالی باور دارند می توانند

      ارتباط زیبائی برقرار کنند و یا سخن نافذی بیان کنند. یک ارتباط زیبا و موثرجسارت

      و شجاعتی می خواهد که فقط انسانهای خودباور می توانند از آن بهره مند باشند.

 

به هنگام برقرار کردن یک ارتباط، بهترین شیوه این است که شما خود را جای طرف مقابل بگذارید و با یک ذهنیت کاملاً مثبت و خوب با او بگونه ای برخورد کنید که او شما را از آغاز در دل بپذیرد تا پاسخ مناسب و درستی که شما انتظار دارید دریافت کنید.

یک ارتباط موفق به نوعی نفوذ در دیگران است. انتقال یک احساس به فرد دیگر بستری می خواهد که با دقت لازم از طرف فردی که می خواهد ارتباط برقرار کند باید ساخته شود. انسانها در مقابل هر سیگنالی عکس العملی نشان میدهند که این عکس العمل ممکن است در افراد مختلف متفاوت و یا حتی متضاد باشد. شما ممکن است یک شاخه گل رز را که سمبل عشق و محبت و صمیمیت است به یک فرد تقدیم کنید وبا دنیائی از زیبائی ها و عکس العمل های جالبی از جانب او روبرو شوید و یا اینکه همین شاخه گل رز را به فرد دیگری بدهید و دنیائی از خاطرات تلخ گذشته او را به یادش بیاورید و خود را مواجه با فریاد و پرخاش او ببینید و از کار خود پشیمان شوید. تمام ظرافت و حساسیت برقراری ارتباطات که آنرا هنر نامیده اند بخاطر پیچیدگی قفل رمزدار دل انسانهاست.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت