سبک زندگی و موفقیت

با قرار ملاقات گذاشتن به خوبی کنار بیایید.

به او کمک کنید تا با قرار ملاقات گذاشتن به خوبی کنار بیاید. 

دختران به صورت باورنکردنی،وقت بسیار زیادی را صرف نگرانی راجه به روابطشان با پسرها می کنند.نداشتن اعتماد به نفس در آنها خیلی واضح نیست،مگر در مواقع سرشار از احساسات شکننده شان در قرار ملاقات ها،عشق و هوس.معمولاً در سال های نوجوانی و حتی پیش از آن،عزت نفس دختران در این خلاصه می شود که آیا از نظر پسرها جذاب و خواستنی هستند،یا نه.برای تمام والدین آشکار شدن این موضوع به طرز شیرینی دردناک است .مرحله ی گذار پرخطر دخترانمان به دوران زنانگی آغاز شده است و ما برای آسان کردن این گذار کار زیادی نمی توانیم و نباید کنیم.ما نباید درس هایی به آنها یاد بدهیم که خودشان باید یاد بگیرند، ولی می توانیم با ارائه یک چارچوپ کلی به آماده کردن آن ها بپردازیم تا بتوانند در زمان مقتضی به آن رجوع کنند.این چارچوب، شناخت علاقه ی نو ظهور آنها به پسرهاست،همان حس لطیف هیجان انگیز متفاوت در قلبشان که آغاز مسیر طولانی و بی نهایت زیبای کشف کردن است.این سفری است که عمیق ترین احساسات قلبی آن ها را برایشان آشکار می کند و کمک می کند،علایق و امیال خود را به شکلی شگفت انگیز با واضح ترین جزئیات درک کنند و این چیزی است که به آنها یاد می دهد به دیگران عشق بورزند و احترام بگذارند.

اگر به آنها کمک کنیم تا به اهمیت سفری که به تازگی شروع کرده اند پی ببرند،برای آنها کمک بزرگی خواهد بود تا بتوانند در مورد اولین تجربیات خود به درستی فکرکنند و تصمیمات منطقی بگیرند. این دیدگاه به خاطرشان می آورد که هرگز خودشان را چه از لحاظ جنسی،چه احساسی برای به دست آوردن عشق تسلیم نکنند و هیچ اهمیتی ندارد که چه اتفاقی برای آن رابطه می افتد،چون مقیاسی برای حس خود ارزشمندی آنها نیست.این ها درس های مشکلی برای بسیاری از دخترهاست،ولی می توان امیدوار بود عزت نفس خوبی که شما در وجود دخترتان بنیان نهاده اید،از او مراقبت خواهد کرد.یادگیری نه گفتن،تشخیص دادن و فرار از موقعیت بد،مهارت های مهمی برای هرنوع شرایط اجتماعی محسوب می شود که در ضمن کلید،قرار های سالم نیز هست.

والدین: اگر او به کسی علاقه مند است، به او پیشنهاد کنید که به اعمال و حرف های طرف مقابلش توجه کند – آیا او با احترام با دخترتان برخورد می کند یا رفتارش تحقیر آمیز است! آیا آنها عقاید و ارزش های مشابهی دارند؟آیا او به طور کلی به زنان احترام می گذارد؟به احتمال زیاد دخترتان تمایلی به گوش کردن نصیحت های شما ندارد،ولی اگر احساس می کنید که باید به او آگاهی بدهید،قبل از اینکه به سرعت مداخله کنید و دائم در پی این باشید که آیا او طبق نصایح شما عمل می کند،برای ارائه راه حل از او اجازه بگیرید.

معلمان: دانش آموزان خود را وارد بحثی راجع به احترام کنید. به دانش آموزان کمک کنید تا پی ببرند که چگونه مورد احترام واقع می شوند؟و چگونه احترام نشان می دهند. اطمینان حاصل کنید که بحث مقداری هم به قرار های ملاقات و آشنایی مرتبط شود.

برگرفته شده از کتاب دویست راه برای تقویت عزت نفس دختران

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت