ازدواج

ده ویژگی ازدواج آگاهانه

ازدواج آگاهانه ازدواجی است که بیشترین رشد روحی و روانی را در پی داشته باشد، ازدواج آگاهانه ازدواجی است که با مشاوره و با تولد خودآگاهی آغاز شده، با تلاش برای برآوردن نیازها و انگیزه‌های ضمیر ناخودآگاه که همان ایمن بودن، التیام یافتن و کامل و یکپارچه بودن است، ادامه پیدا می‌کند. بهترین کار قبل از ازدواج استفاده از تجربه ی دیگران و مشاوره ازدواج با آدم های با تجربه است. که ما به جز توضیحات زیر برای مشاوره های ازدواج در خدمتتان نیز هستیم.

در ادامه به ده ویژگی ازدواج آگاهانه اشاره می‌شود:

1. در ازدواج آگاهانه درمی‌یابید که ازدواج هدف و منظوری پوشیده و پنهان را دنبال می‌کند که عبارت است از التیام زخم‌ها و جراحات دوران کودکی. به جای آنکه تمام توجه خود را معطوف نیازها و امیال ظاهری کنید، می‌آموزید که مسایل و موضوع‌ها را ریشه‌ای‌تر و اساسی‌تر بنگرید؛ مسایل و موضوع‌هایی که همگی ریشه در گذشته و کودکی شما دارند. هنگامی که با این دید عمیق و نافذ به ازدواجتان نگاه می‌کنید، مراوده‌ها و تبادل‌های روزمره شما معنی و مفهوم بیشتری پیدا می‌کنند، جنبه‌های گیج‌کننده و معماگونه رابطه‌تان قابل توضیح گشته، احساس تمرکز و کنترل بیشتری بر رابطه خود خواهید داشت.

2. می‌توانید تصویر دقیق‌تری از همسرتان در ذهن داشته باشید. در ابتدای جذب شدن شاید همسرتان را با والدین یکی گرفته بودید و ویژگی های منفی خود را بر او فرافکنی می‌کردید؛ اما همین که به سمت ازدواج آگاهانه قدم برمی‌دارید، به تدریج نگاه واقع‌بینانه‌تری پیدا می‌کنید و همسر خود را هم انسان مجروح دیگری مانند خود می‌دانید که برای التیام خود تلاش می‌کند.

3. در ازدواج آگاهانه می‌دانید که همسرتان به طرز رمانتیک و خودکار، نیازهای شما را حدس نمی‌زند و خودتان باید مسئولیت گفتن نیازها و خواسته‌هایتان از او را به عهده بگیرید.

4. در روابط خود هدفمندتر می‌شوید و در برابر هر محرکی از خود واکنش نشان نمی‌دهید. در ازدواج آگاهانه خود را آموزش می‌دهید تا به گونه‌ای سازنده رفتار کنید.

5. در ازدواج آگاهانه برای نیازها، آرزوها و خواسته‌های همسرتان هم مانند نیازها، آرزوها و خواسته‌های خودتان، ارزش قائلید.

6. بخش‌های تیره شخصیت خود را به آغوش می‌کشید و همین که مسئولیت این بخش تیره و منفی از طبیعت خود را به عهده می‌گیرید، تمایل و گرایش شما به فرافکنی این صفات به همسرتان کم می‌شود.

7. در ازدواج آگاهانه به جای اعمال زور یا سرزنش، روش‌ها و تکنیک‌های جدیدی برای پاسخ به نیازهای اصلی خود می‌آموزید.

8. در ازدواج آگاهانه به جستجوی استعدادهای خود می‌پردازید. یکی از دلایل اینکه جذب همسرتان شدید، این است که او توانایی‌های داشته است که شما فاقد آن بودید؛ بنابراین بودن با او به شما احساس کامل بودن می‌دهد. در ازدواج آگاهانه می‌آموزید که تنها راه رسیدن به کمال وجودی خویش، به ظهور رساندن ویژگی‌ها و توانایی‌هایی است که فاقد آن هستیم.

9. در ازدواج آگاهانه بر این میل و غریزه اصلی خود که مهربان‌تر، کامل‌تر و یک‌پارچه‌تر با کل هستی باشید وقوف بیشتری پیدا می‌کنید و این قابلیت را دارید که بی قید و شرط عشق بورزید.

10. در ازدواج آگاهانه مشکلات خلق یک رابطه و ازدواج خوب را به جام می‌خرید و می‌دانید که این شمایید که باید همسری ایده‌آل باشید.

برگرفته از کتاب بازگشت به عشق

 

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت