رمز پایداری صمیمیت و عشق در خانواده

رمز پایداری صمیمیت و عشق در خانواده

آنها دیگر دو تن نیستند،بلکه یکی شده اند.

به اولین روزهای آشنایی با همسرتان فکر کنید.آیا آن لحظات جادویی را که کم کم عشقتان را به یکدیگر کشف کردید، به یاد می آورید؟

– ما در ابتدای نامزدیمان در دو شهر مختلف به دانشگاه می رفتیم.همه ی فکر ما این بود که پایان هر هفته یکدیگر را ببینیم. تنها چیزی که می‌خواستیم این بود که با یکدیگر باشیم. منتظر شروع زندگی مشترک و یک عشق مادام العمر بودیم .

وقتی ازدواج کردیم همه چیز تغییر کرد.دیگر مجبور نبودیم برای بودن با یکدیگر برنامه ریزی کنیم،پس دیگر عشق به معنای “فقط با هم بودن ” نبود.ما همانند بسیاری از زوجها،با پس زمینه ها،نگرشها و ناشناخته های متفاوتی وارد زندگی مشترک شدیم.علاقه ی شدیدی که قبل از ازدواج به بودن در کنار هم داشتیم جای خود را به نیازها و علائق پیچیده تری داد.حفظ عشق و صمیمیت کار ساده ای نبود.

آلیسون و رندی قرارازدواج گذاشته اند اما نگرانند که پس از ازدواج، چه بر سرعشق آنها خواهد آمد.بسیاری از دوستان آنها که زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند،به موجودات کسل کننده و بی احساسی تبدیل شده اند که به نظر می رسد هیچ عشق و محبتی نسبت به یکدیگر ندارند.آلیسون و رندی می ترسند که ازدواجشان نقطه مرگ عشق فعلیشان باشد.

 

یکی شدن

در قرار قبلی به این موضوع که چگونه از خانواده خود جدا شویم و به یکدیگر بپیوندیم،صحبت کردیم.وقتی این دو اصل را دنبال می کنیم،رابطه خود را در اولویت قرار می دهیم و به استفاده از مهارتهای مفید ارتباطی و حل مشکلات می پردازیم .

ما تفاوتهایمان را ارج  می نهیم و به دنبال راههایی برای تشویق یکدیگر هستیم.یک رابطه سالم و روبه رشد،اساس محکمی برای ایجاد یک زندگی عاشقانه خلاقانه است.عشق بخشی از ازدواج است و خداوند عشق را وسیله ای برای بقا قرار داد.

ما در زندگی مشترک یکی می شویم. به راحتی می توان فهمید که در مورد جدا شدن از خانواده و پیوستن به یکدیگر به تلاش نیاز داریم،اما در مورد رابطه ی نزدیک در زندگی مشترک نیز باید تلاش کرد.بسیاری از زوجهایی که به تازگی ازدواج کرده اند معتقدند که عشق به طور طبیعی وجود دارد،اما این مسئله تنها زمانی صادق است که احساسات عاشقانه در حد بسیار بالایی است.وقتی زندگی به مرحله ی عادی و روزمره آن می رسد (که قطعا ایطور خواهد بود)عشق نیز کمرنگ می شود.اما اگر شما اصل یکی شدن را به طور جدی در پیش گیرید،الزاما چنین نخواهد شد.

این لطف خداست که عاشق می شویم و نسبت به هم عشق و محبت می ورزیم،البته اگر فقط برای اولین سالهای زندگی مشترک نباشد.در بسیاری از کتابهای مذهبی زن و شوهر تشویق می شوند که جنبه های حسی و عاطفی عشق خود را حفظ کنند.می توانید از برخی شعرها و ترانه های عاشقانه استفاده کنید که به نامزد یا همسرتان حس خوبی می دهند.

پایه های نزدیکی عاطفی،فکری و روحی،اساس تجربیات عالی عشق هستند.برای آنکه بتوانید هر دو جنبه عشق را در زندگی مشترک خود حفظ کنید،باید بپذیرید که یک زندگی سالم همراه با عشق هر دو جنبه عاطفی و فیزیکی عشق را با هم ترکیب می کند و مانند ستاره ای درخشان است که چند وجه دارد.

برگرفته از کتاب ده قرار مهم برای زندگی مشترک

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت