سبک زندگی و موفقیت

عشق بازی در دوران نامزدی

نامزدی دوران شیرینی است که خاطرات آن برای یک عمر زندگی مشترک در ذهن زن و مرد می ماند. یکی از عواملی که عشق و محبت را در این دوران تضمین می کند آموختن مهارت های ابراز علاقه است. این دوران حساس و اثرگذار می تواند باعث افزایش صمیمیت بین دختر و پسر شود. در این مقاله با شیوه های ابراز علاقه در دوران نامزدی آشنا می شوید.

اهمیت دوران نامزدی

دوران نامزدی حد وسط ورود به زندگی مشترک محسوب می‌شود در این دوره دختر و پسر سعی می کنند با یکدیگر صحبت کنند و ملاقات‌های حضوری داشته باشند تا شناخت عمیقی از هم پیدا کنند. همچنین در این دوران خانواده ها و اطرافیان فرد هم وارد رابطه می شوند و بهتر است که قبل از ازدواج با اطرافیان نامزدتان آشنا شوید.

از آنجایی که شما قرار است برای یک عمر زندگی مشترک هدف و برنامه داشته باشید در دوران نامزدی می توانید هر گونه مسئله را با فرد مقابل در میان بگذارید تا نظر او را هم جویا شوید. شما در این دوران طلایی فرصت دارید تا نگاه های خود را به زندگی اصلاح کنید و در عین حال این فرصت را هم دارید تا در صورتی که متوجه شده اید انتخاب اشتباهی کرده اید از رابطه بیرون بیایید پیش از آنکه صدمه ببینید.

از مزیت های دوره نامزدی این است که برای زندگی مشترک آماده می شوید و از طرفی شناخت کلی از ویژگی ها و شخصیت های همدیگر پیدا میکنید. این فرصت محدود می تواند به عنوان زمینه ای برای آزمایش و خطا باشد و شما متوجه شوید که چقدر خانواده شما و خانواده نامزدتان به یکدیگر شباهت دارند و تا چه حد این تفاوت ها ‌نمیتواند مانع زندگی مشترک موفقیت‌آمیز شود.

شیوه های ابراز علاقه در دوران نامزدی

نامزدی بهترین زمان برای استحکام و افزایش عشق میان دختر و پسر است. برخی از روش‌های مناسب ابراز احساس در این دوران شامل:

گل خریدن برای نامزد

یکی از روش های خاص و رمانتیک برای ابراز علاقه در دوران نامزدی خریدن گل برای نامزدتان است مخصوصا اگر بدون مناسبت خاصی باشد. لازم نیست که حتماً تولد نامزد تان باشد تا برای او گل بخرید. شما می توانید در یک ملاقات عاشقانه هم برای ابراز محبت تان این کار را انجام دهید. یادتان باشد بعضی از کارهای جزئی در دوره نامزدی در ذهن فرد مقابل می ماند. با این کار نشان می دهید که به او اهمیت میدهید.

برنامه ریزی برای با هم بودن

در دوران نامزدی سعی کنید تا حد امکان با یکدیگر برنامه ریزی کنید و تفریحات مشترک داشته باشید مثلا می‌توانید با همدیگر به سینما بروید یا در پارک قدم بزنید و یا به رستوران مورد علاقه تان بروید. این برنامه با هم بودن ها همچنان که شناخت شما را از یکدیگر بیشتر می کند سبب افزایش صمیمیت بینتان می شود. علاوه بر این شما در این برنامه های مشترک متوجه روحیات و علایق فرد مقابل آشنا میشوید. مثلاً اگر نامزد شما جاهای خلوت و ساکت را ترجیح می دهد و یا اینکه بیشتر دوست دارد در خانه باشد و کتاب بخواند یعنی که شخصیت درونگرایی دارد.

نوشتن پیامک محبت آمیز

فرستادن پیامک های محبت آمیز یکی از شیوه های ابراز علاقه در دوران نامزدی است. گاهی ممکن است نامزدتان در شهر و یا حتی کشور دیگری باشد یا اینکه کار پر مشغله ای داشته باشد و نتوانید هرروز همدیگر را ببینید. در چنین مواقعی می توانید با دادن پیامک های محبت آمیز از حال همدیگر باخبر شوید. فرستادن پیام های عاشقانه باعث دوام رابطه در دوران نامزدی می گردد.

هدیه دادن

هدیه دادن یکی از روشهای ابراز علاقه و محبت از دوران قدیم تاکنون بوده است. شما با خریدن هدیه به فرد مقابل نشان می دهید که برای او دوست داشتنی و جذاب هستید. این هدیه می تواند هر چیزی باشد مخصوصا اگر بدانید که نامزدتان به چه چیزی علاقه دارد. یادتان باشد که هدیه دادن بهتر است توسط پسر انجام شود و اگر دختر هستید بعد از اینکه چند بار پسر به شما هدیه داد می توانید شما هم برای هدیه بخرید. هدیه دادن ها می تواند گاهی وقت ها غافلگیرانه باشد تا شور و هیجان در رابطه تان بیشتر شود.

تماس و نوازش جسمی

در دوران نامزدی می توانید روابط با چارچوبی داشته باشید و یکدیگر را نوازش کنید اما یادتان باشد که این نوازش ها لازم است در محدوده و قواعد خاصی باشد. اگر دختری هم بخواهد در این دوران بیش از حد به پسر اجازه نوازش دهد و یا حتی رابطه جنسی کامل برقرار کند اگر دوران نامزدی به سرانجامی نرسد بسیار آسیب روحی و روانی می بیند.  بنابراین سعی کنید در این زمینه محتاط باشید و هر رابطه جسمی را در چارچوب های اخلاقی انجام دهید.

او را ببوسید

از راه های ابراز علاقه در دوره نامزدی بوسیدن فرد مقابل است. شما می‌توانید لب های یکدیگر را ببوسید چراکه رشته های عصبی حساسی در این قسمت وجود دارد و می تواند شور و حرارت را میان شما چند برابر کند. چیزی که مهم است این است که در این مورد حتماً بهداشت را رعایت کنید و قبل از آن دهان و دندان های خود را مسواک بزنید. میتوانید به شوخی لب های فرد را گاز بگیرید یا زیر گردن او را ببوسید.

هم صحبتی با یکدیگر

قطعاً کلام نفوذ قدرتمندی در روان انسان دارد. بهتر است در این دوران صحبت های محبت آمیز با یکدیگر داشته باشید و بدانید که برای ابراز احساس نامزدتان کدام یک را می پسندید. با صحبت کردن بیشتر با خواسته های جنسی همدیگر آشنا می شوید و می دانید که فرد مقابل چگونه تحریک میشود. سعی کنید از ابراز احساس و گفتن کلمات عاشقانه شرم و خجالت نداشته باشید.

بغل کردن یکدیگر

در دوران نامزدی فرد مقابل را در آغوش خود بگیرید و او را محکم به سینه تان بفشارید. این کار باعث میشود که احساس آرامش و امنیت کند و از اینکه در کنار شما هست حس خوش‌آیندی سراغش بیاید. بغل کردن همدیگر باعث ترشح هورمون هایی می شود که عشق و محبت را بین شما چند برابر می‌کند. البته توجه کنید که این بغل کردن و فشار دادن باید به حدی باشد که نامزدتان را ناراحت و یا خشمگین نکند. در یک رابطه بهتر است تا جایی پیشروی کنید که فرد مقابل اذیت نشود و اگر احساس کردید که او این فشردن زیاد را دوست ندارد این کار را دیگر انجام ندهید.

بازی با لاله گوش نامزدتان

یکی از روش هایی که شور و هیجان را در دوره نامزدی بالا می دهد و یک نوع جالب عشق بازی است بازی با لاله گوش فرد است. زمانی که کنار نامزدتان هستید میتوانید لاله گوش او را ببخشید یا ببوسید. این کار مخصوصاً برای دخترها که ناحیه حساس شان است بسیار خوشایند است.

از شکلات و یا میوه استفاده کنید

هنگام عشق بازی با نامزد تان میتوانید از شکلات یا است یا هر آنچه که دوست دارد استفاده کنید. مثلاً قبل از این که ضعف های هم را ببوسید آن را آغشته به عسل کنید. البته توجه کنید که نامزدتان این کارها را دوست داشته باشد و از آن لذت ببرد نه اینکه از روی خجالت مجبور به انجام آن باشد.

ممنوعیت های دوران نامزدی

دوران نامزدی قطعاً دوران شیرین و تاثیر گذاری برای هر دختر و پسری تلقی می شود اما چالش ها و نگرانی های این دوران دارد و همچنین بایدها و نبایدهایی که لازم است به آنها توجه کنید.

زن و شوهر نشوید

یادتان باشد که شما هنوز در مرحله نامزدی به سر می برید و در دوران زندگی مشترک نیست فناوری مانند زن ها و شوهر ها با یکدیگر رفتار نکنید و انتظارات ایجاد نداشته باشید. مثلاً نمی توانید انتظار داشته باشید که در این دوران رابطه جنسی کامل داشته باشید چرا که این حد و مرزها لازم است رعایت شود. این نکته را از یاد نبرید که دوران نامزدی دوران شناخت بیشتر از یکدیگر و تصمیم گیری در مورد یک عمر زندگی مشترک است.

بنابراین قرار نیست که حتماً دوران نامزدی به ازدواج ختم شود به این دلیل که شما ممکن است در میانه راه متوجه شوید که فرد مقابل اصلا مناسب شما نیست و یا اینکه تعارضاتی به وجود بیاید که غیر قابل حل باشد. در این دوران حتی در ذهن خودتان را به عنوان یک زن و شوهر نبینید به این دلیل که وابستگی های زیاد ایجاد می شود و باعث می شود که چشمتان را به روی حقایق بپوشانید.

خودتان را پنهان نکنید

روزهای نامزدی بهترین زمان برای آشنایی با خانواده همسر و فرهنگ و آداب و رسوم آنها است. این را بدانید که مهم است که فرد در چه خانواده و با چه فرهنگی بزرگ شده است و تربیت والدین تاثیر زیادی روی افراد دارد. برای شروع کار بهتر است که وارد جمع ها و مهمانی های آنها شوید تا با رفتارهای نامزدتان خانواده آنها هم بیشتر آشنا شوید.

درست است که هفته دو یا سه بار حضور در جمع های خانواده همسر می تواند به شناخت بیشتر شما کمک کند اما یادتان باشد اگر بخواهید این رفت و آمدها را بیشتر کنید شان و منزلت شما آسیب میبیند. توقعات بیجا را هم در دوران نامزدی کنار بگذارید باز هم به این نکته تاکید می شود که شما فقط با یکدیگر نامزد هستید. پس دلیلی ندارد که یک پسر تمام هزینه های دختر را به عهده بگیرد و یا دختر چنین انتظاری داشته باشد.

جیبتان را یکی نکنید

یکی از نکات مهم این است که در این دوران در مورد مسائل مالی خود و این که آیا به غیر از کارتان از جای دیگری هم درآمد دارید یا خیر با نامزدتان صحبت نکنید و جزئیات مسائل مالی را در اختیار او نگذارید. هر چند لازم است همه آنچه که می گویید صادقانه باشد اما قرار نیست در همه جزئیات هم غرق شوید. در این دوران توصیه می‌شود که اگر دختر ها با نامزد خودشان بیرون میروند بعد از چند بار رفتن به رستوران از او بخواهند که قسمتی از هزینه ها را بپردازند چرا که با این رفتارشان به پسر نشان می‌دهند که هم شخصیت مستقل و متکی به خود هستند و همین که نامزدشان را برای پول توی جیبش نمی خواهند. چنین رفتار هایی در اصل عزت نفس و جایگاه فرد را حفظ می کند.

با دوستان او خیلی صمیمی نشوید

یکی از راههای شناخت آگاهانه بررسی دوستان فرد مقابل است. این جمله قدیمی وجود دارد که اگر کسی را می‌خواهید بشناسید دوستان او را بشناسید به این دلیل که افراد معمولا همرنگ کسانی می شوند که با آنها صمیمی تر هستند. در واقع این رفتار آمد تا با دوستان در شناخت شما هم کمک کننده است اما نکته مهم این است که بیش از حد با دوستان نامزدتان صمیمی نشوید چراکه چنین نزدیک‌شدن هایی میتواند برای فرد مقابل ایجاد حساسیت کند و یا اینکه اعتماد نامزدتان را از شما بگیرد.

او را تغییر ندهید

هر فردی با تربیت خاصی بزرگ شده و شخصیتی که شکل گرفته است به این راحتی قابل تغییر کردن نیست. بنابراین نخواهید که در دوران نامزدی به این دلیل که رابطه‌تان بادوام شود فرد را متناسب با علایق و روحیات خود کنید و بخواهید که مانند شما نظر دهد یا رفتار کند. تغییر کردن یک انسان تا زمانی که او نخواسته باشد امری شدنی نیست. بنابراین اگر متوجه شده اید که در این دوران در بعضی از مسائل مهم تفاوت های جدی دارید و این تفاوت ها قابل حل شدن نیست توصیه می شود که در مورد ادامه رابطه تان جدی تر فکر کنید.

همچنین توصیه می شود که قبل از اینکه با فرد مقابل بخواهید وارد رابطه نامزدی شوید ظاهر او مورد پسند شما باشد. به این امید که یک روز او جراحی می کند و یا متناسب با سلیقه شما لباس می پوشد وارد رابطه نشوید. به این نکته فکر کنید که بدون ایجاد تغییر اساسی در ظاهر و شخصیت آیا باز هم نامزدتان مورد قبول شما است یا خیر.

 

کلام آخر

دوران نامزدی یکی از مهمترین و حساس ترین دوران زندگی برای هر دختر و پسری است. در کنار زیبایی هایی که دوران نامزدی دارد اما چالش ها و نگرانی‌هایی هم ممکن است برای افراد ایجاد کند که در کنار آن کمک گرفتن از یک متخصص یا درمانگر با تجربه الزامی است. اگر شما هم در دوره نامزدی به سر می برید می توانید با متخصصان و مشاوران حرفه ای کلینیک روانشناسی همراه در ارتباط باشید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت