مسئولیت زن نسبت به شوهر

مسئولیت زن نسبت به شوهر

 

امروزه زنان بیش از هر زمان دیگر لازم است به چگونگی ارتباط با شوهرانشان توجه کنند. تحولات اجتماعی قابل توجه زنان در چند دهه اخیر فعالیت شان را به محیط خانه محدود نمی کند. به همین دلیل نقش و مسولیت زن در خانه و خانواده بخصوص نسبت به شوهر که در زیر به آن اشاره می شود باید به روشنی تعریف شده و پیوسته کانون توجه قرار گیرد:

1-    همواره او را یاری و حمایت کنید

انسانها موجوداتی اجتماعی هستند و در هر کار و موقعیتی محتاج کمک و یاری یکدیگرند. بعلاوه ایزد یکتا در مورد مسئولیت و همیاری زن نسبت به شوهر تاکید خاصی مبذول داشته است.. خدای متعال زندگی آدم را به تنهایی سزاوار ندانست و به همین دلیل حوا  را به عنوان یار و همدمی مناسب به ارزانی داشت.زنان با یاری و حمایت خویش در موفقیت شوهرانشان نقش قابل ملاحظه ای به عهده دارند.زن خوب و فرمانبر و پارسا،کند مرد درویش را پادشاه.

2-   به او به دیده ی احترام بنگرید

زن باید برای شوهرش ارج و اهمیت فراوان قایل شود.این کار به مقام و منزلت شوهر افزوده و راه را برای توسعه امور شخصی و حرفه ای اش هموار می کند.احترام به شوهر یعنی ارزش نهادن به عقاید و تایید کردن عقل و خرد و شخصیت او.به این مفهوم که شما از انجام تعهداتش قدردانی می کنید و نیازها و خواسته هایش را پیوسته مدنظر دارید.

شوهر شما نیازهای فراوانی دارد.این گفته که مرد موجودی خودکفا،مستقل و آسیب ناپذیر است افسانه ای بیش نیست.نیاز اساسی مرد به عنوان شوهر عبارت است از:

-انس و الفت و هم نشینی

-گوش کردن به سخنانش

-مراقبت از اعتماد به نفس او

-القاء احساس مهم بودن در محیط خانه

هر شوهری مایل است همسرش در تیم و جناح او بوده و در شرایط مقتضی از او حمایت کند و وی را به انجام کارهایی که به صرفه وصلاحش است ترغیب نماید؛به زنی نیاز دارد که پیوسته او را پشتیبانی کند،به او ایمان داشته و از وی قدردانی نماید.و هرروز صبح پیش ازبیرون رفتن از خانه و مواجه شدن با مشکلات ،موجب تسلی خاطرش شود.

3-  به او عشق بورزید

پذیرفتن شوهر،همان گونه که هست،بهترین عشقی است که می توانید به او ارزانی کنید.به بیانی دیگر شما باید او را با تمام کاستیها و نارساییهایش بپذیرید.یکی از مولفه های عشق آن است که زن و شوهر باید انگیزه های جنسی یکدیگر را به بهترین شیوه ی ممکن ارضاء و اقتناع کنند.شما باید عشق را در ابعاد مختلف از چشم انداز شوهرتان تفسیر کرده و برای تامین آن از هیچ کوششی دریغ نکنید.بررسیها نشان می دهد که تمایلات جنسی یکی از مهم ترین نیاز های مردان به شمار می آیدو سردی و انفعال زن در این رابطه موجب کاهش الفت و صمیمیت شده و پیوند زناشویی را سست و لرزان می کند.اگر به شما لقب بهترین همسر دنیا را بدهند.اما نتوانید برق رضایت از رابطه جنسی را در چشمان همسرتان ببینید احساس مفید بودن نمی کنید.هم زن و نیز مرد زمانی که حس می کندتوانسته شریک جنسی خوبی باشد و همسرش را سرشار از لذت کند اعتماد به نفس بالاتری پیدا کرده و در سایر جنبه های زندگیش نیز موفق تر می شود.به هر حال تامین نیاز های جنسی شوهرتان مانند انجام سایر امور زندگی نظیر انجام امور خانه،رسیدگی به بچه ها و پیگیری و طرحها و فعالیتها به تساوی اهمیت دارد.البته این بدان معنا نیست که هرروز و در تمام طول روز به انگیزه های جنسی بیندیشید.مفهومش آن است همیشه و در هر شرایطی همسرتان و نیاز هایش را به خاطر داشته باشید و بخشی از انرژی روزانه تان را برای ارتباط با او ذخیره کنید.این کار شما را از خودخواهی و زیستن تنها به خاطر نیازها و خواسته های خودتان بازمی دارد.توجه و رعایت  این نکته یاریتان می کند مشعل دوستی و صمیمیت را همواره فروزان نگه دارید.

4–  در برابر رهبری او سر تسلیم فرود آورید

بسیاری از زنان پس از ذکر کلمه “تسلیم” خشمگین  شده و موضع دفاعی در پیش می گیرند. این موضوع به رغم اینکه بارها در محافل مختلف بحث و بررسی شده اغلب مورد سوءتفاهم قرار می گیرد.

بعضی از زنان بر این باورند که تسلیم و یا اطاعت زن نشانگر آن است که مقام و مرتبت او نسبت به مرد پایین تر است.بانوانی را می شناسم که تصور می کنند اگر از فرامین شوهرانشان  اطاعت کنند هویت شان را از دست داده و شخصیت شان دچار صدمات جدی می شود.بعضی زنان با استدلال های به ظاهر خوب و قابل توجیه ادعا می کنند اطاعت از شوهر سبب می شود که حقوقشان ضایع شده و مورد بدرفتاری و سوءاستفاده قرار گیرند و برخی دچار این پندار باطل هستند که تسلیم بی قید و شرط  یعنی مرد آمر و ارباب و فرمانده است و زن برده و فرمانبردار،و این یعنی باید چشم بسته و دست به سینه از اوامر(آقا) اطاعت کنند. غافل از اینکه اتصال و یگانگی در زندگی مشترک مستلزم آن است که زوجها از روی میل و رغبت به مسئولیت هایشان جامعه عمل بپوشانند و زنان با لطف و محبت گوش به فرمان شوهرانشان باشند. 

مرکز مشاوره گروه همراه- سعادت آباد 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت