سبک زندگی و موفقیت

زندگی را در خانواده گسترش داده و غنی تر کنید

زندگی را در خانواده گسترش داده و غنی تر کنید 

آن کسی که چیزی دارد، به او داده اند. ( بخشیده شده است)

شاید شما از خود سؤال کنید که این قدم  چه چیز حساب شده ای و چه تناسب و سنخیتی با انتخاب همسر ایده ال دارد، اصلاً چه ربطی دارد؟ بر اساس تجربیات من خیلی ربط دارد. در ابتدای امر برای یک بار هم که شده پیدایش و درخشش مثبتی پیدا می کنیم، وقتی که زندگی به ما خوش می گذرد، و به عنوان این که کم تر تحت فشار هستیم یا آرام و ملایم به نظر می آییم.

ما روراست تر، بازتر، شاداب تر و معتمد به نفس تر می شویم. مطمئناً خود شما هم تاکنون تجربه کرده اید که وقتی یک انسان غریبه ی تهاجمی با شما برخورد می کند، چنان چه شما دارای روحیه ی خوبی باشید، خیلی با شما دوستانه تر رفتار می کند. چنان چه برعکس احساس بدبختی کنید و از زندگی ناراضی باشید، دیگران هم پیشاپیش از ما فاصله می گیرند یا بر ما غلبه پیدا می کنند. پس از این رو، تصورات ما برای انتخاب همسر خوب و مناسب و دلخواه، نقش بزرگی را ایفا می کند. از آن چه شاید ما حتا باورش را داشته باشیم، از نظر دیگران هم به طور اساسی فعال تر به نظر می رسیم، وقتی که تعادل روحی داشته باشیم احساس خوشبختی بیشتری می کنیم.

( ماریانه ویلیام سون) تأثیر نهایی عالی و سرشار از انسان دوستانه را این گونه تشریح می کند: هیچ همسری روز بعد ازازدواج با شور و هیجان نمی گوید که من با یک دختر دلمرده، عصبی عجیب ازدواج کرده ام. یک زندگی سرشار از موفقیت باز هم تأثیر دیگری دارد: به محض این که ما خود را تنها احساس کنیم، یک همسر تمام وظایف ما را بر عهده می گیرد. پس دیگر از او توقع نداریم که نگران ما باشد این که مبادا به ما خوش نگذرد.

خارج از یک موقعیت به ندرت، می توانیم خونسردانه یک زندگی زناشویی را داشته باشیم و هیچ گاه در مشکلات و ناراحتی ها علامت اخطار دهنده نمی فرستیم که او را مطلقاً و بلا شرط برای خوشبختی خودمان می خواهیم.

از این دیدگاه انتخاب همسر دلخواه مانند انتخاب یک شغل مناسب است. در نظر بگیرید که جایگاه و موقعیت شغلی مناسبی در یک شرکت دارید. در آمد خوبی دارید و کار برایتان لذت بخش و تفریح و تنوع دارد. با این وجود بعد از گذشت مدتی این آرزو را می کردید که این شغل را تغییر دهید. با این پیش زمینه می روید برای یک مصاحبه ی معرفی استخدامی. احتمالاً ابتدای ورودتان خوب است. بالاخره دوست ندارید که هیچ چیز را از دست بدهید، شما از هر جهات همه چیز را خوب در نظر می گیرید که آیا با پرکردن تقاضا واقعاً وضع تان بهتر خواهد شد و جوابگوی نیازهایتان خواهد بود یا نه. درپایان می توانید با خیال راحت تصمیم گیری کنید. حالا ما در نظر می گیریم که شما از کارتان ناراضی هستید و مطلقاً نمی خواهید به سر شغل قبلی خود برگردید و در آن زمینه کار کنید. کاملاً ناراحت و عصبی نزد رئیس زن یا مرد می روید و با او با پتانسیل برخورد می کنید.

کلمات و زبان شما واسطه می شوند در بین شخص مقابل و شما. احتمالاً دوست دارید، چیزی را عوض کنید. از این طریق شما از قبل یک کارت اشتباه از لاتاری بیرون کشیده اید. ادعای گشتالتی شما تحت فشار قرار می گیرد، یا این که کلاً رد می شود.  کارخانه دار و سرمایه دار بزرگ آمریکایی (استوارت ویلد) این گونه حکایت می کند: ( ناامنی و عدم اطمینانی می درخشد و دیگران واکنش منفی از خود نشان می دهند. این برداشت از آن حس تعجب شخصی آدم ها به ذهن می آیند) 

چنان چه با یک احساس کامل بودن رفتار کنیم، به مراتب موفق تر خواهیم بود. در این زمینه، این ضرب المثل حکمت آمیز صدق می کند: ( هرکسی هر چه دارد، از هدیه گرفتن است) براین اساس، دریافتم که این قدم جهت انتخاب همسر دلخواه به خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر گرفته از کتاب ازدواج موفق

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت