سبک زندگی و موفقیت

چگونه ارتـعاشاتی مثبت پیرامون خود ایجاد کنیم

چــگـــونه ارتــعاشــاتی مــثبت پیـــــرامــون خـــود

 ایــــجاد کـــنــیـــم

براساس تحقیقات دانشمندان ، افراد معمولا 90 درصد از اظهار نظرشان را راجع به دیگران در چهار دقیقه اول یک ارتباط در ذهنشان ثبت می نمایند و ارزیابی اولیه آنها بر اساس حرکات بدن طرف مقابل صورت می گیرد . در مرحله دوم به نحوه صحبت کردن و موضوع مورد بحث دقت می کنند. در گام سوم با توجه به اطلاعات اولیه میزان اعتبار و احترام فرد مقابل را مورد سنجش قرار داده و در پایان میزان علاقه خود را به فرد محک می زنند .

 بنابراین به دقایق اولیه ارتباطات خود حساس باشید و به منظور جلب احترام و جذب دیگران سه راهکار زیر را مورد استفاده قرار دهید:

1-    نسبت به خودتان و کاری که انجام می دهید مثبت باشید.

درباره موقعیت خودتان در زندگی و اینکه چرا این روش از زندگی را انتخاب کرده اید گرم و پرشور صحبت کرده و هرگز سطح اعتبار خودتان را با جملاتی نظیر جملات زیر پایین نیاورید.

من یک کارمند ساده هستم و یا اینکه من فقط یک زن خانه دارم. به جای این جملات از عبارات زیر استفاده کنید :

من در بخش اعتبارات بزرگترین بانک کشور کار می کنم. من مادری هستم با دو فرزند و همسری موفق برای شوهرم.

اگر شما درباره ی خودتان تفکر مثبت نداشته باشید به هیچ عنوان نمی توانید این طرز فکر را به دیگران تعمیم دهید و نسبت به آنها خوش بین باشید.

 

2-  مشتاق و پر انرژی باشید

 از زندگی انتظارات مثبت داشته باشید. این روش نه تنها نظرتان را راجع به دیگران ارتقاء می بخشد بلکه آنها را نیز نسبت به شما و ارتباط با شما مشتاق تر خواهد کرد .همواره لبخند بزنید و از درون شاد باشید در این صورت همواره دیگران در پی کشف راز شادمانی شما بر خواهند آمد.

3- هیچ گاه چیزی و یا کسی را مورد انتقاد قرار ندهید.

زمانی که انتقاد می کنید پیامی که از شما به دیگران ارسال می شود حاکی از عدم وجود اعتماد به نفس و نبود سازگاری بین شما و محیط اطراف تان می باشد. برای مثال اگر شخصی درباره ی رقیب شما صحبت کرد بدون نشان دادن هر گونه واکنش منفی تنها به نکات مثبت وی اشاره کنید. اگر نتوانستید نکته مثبتی در او بیابید بهتر آن است که ساکت بمانید. بنابراین هرگز سعی نکنید که به واسطه تخریب کسی خود را بالا ببرید. 

مرکز مشاوره گروه همراه – سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت