سبک زندگی و موفقیت

به طور کامل از سلامت فیزیکیتان مواظبت کنید

به طور کامل ازسلامت فیزیکیتان مواظبت کنید

 

رمزخوشبختی،داشتن ذهن سالم در بدنی سالم است

ما در عجیب ترین زمان در طول تاریخ بشر، از لحاظ داشتن عمر طولانی و آمادگی جسمانی، زندگی می کنیم. شما امروز می توانید طولانی تر و بهتر از هر زمان دیگری زندگی کنید هدف شما باید زندگی در طول 80،90 و یا 100 سال در بهترین شرایط صحت و سلامتی باشد و اگر تصمیم بگیرید می توانید.

هدفی برای زندگی به مدت حداقل 80 سال در نظر بگیرید سپس،به عادت بهداشتی روزمره خود نظری بیندازید. و از خودتان سوال کنید که آیا روش زندگی شما امروزه،امکان رسیدن شما به سن 80 سالگی را در شرایط فراهم می کند یا نه؟ اینجا سه مسئلۀ کلیدی برای داشتن زندگی طولانی، شاد و سالم وجود دارد. اولین کلید،وزن مناسب می باشد. کنترل وزن تان لاغرو خوش اندام ماندن برای بقیۀ عمرتان را به عنوان هدف در نظر بگیرید. یک فرمول ساده پنج کلمه ای برای کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد. این فرمول ساده این است ( کم بخور و بیشتر ورزش کن.)

کلید دوم رژیم غذایی مناسب است کلید رژیم مناسب خوردن غذاهای بهتر بمقدار کم است. بیشتر پروتئینهای کم چرب، میوه جات و سبزیجات بخورید. و دسرها و نوشابه ها و شیرینی و هر چیز دیگر که قند دارد را مصرف نکنید از مصرف زیاده از حد نمک بپرهیزید و خوردن مواد غذایی نشاسته دار را دور بگذارید. بجای 3وعدۀ غذایی کامل، روزانه 4 تا 5 وعدۀ غذایی در نسبتهای کوچکتر داشته باشید. زمانی که شما بتوانید روی عادات غذای تان کنترل کاملی داشته باشید، برایتان کنترل عادت ها در سایر بخش های زندگی تان آسانتر خواهد شد.

کلید سوم برای زندگی طولانی، ورزش مناسب است شما تقریباً200 دقیقه در هفته یا بطور میانگین30 دقیقه در روز نیازمند ورزش کردن هستید. شما می توانید نیازتان را به فعالیت ورزشی با پیاده روی 30 تا 60 دقیقه ای در 3 تا 5 روز هفته برطرف کنید. اگر شما در این امر جدی هستید، در باشگاهی عضو شوید یا چند دستگاه ورزشی برای خانه تان تهیه کنید و حتی خیلی شدیدتر خودتان را خسته کنید.

کلید سلامت فیزیکی عمر طولانی این است که اهداف مخصوص و شفافی برای بالا بردن سطح تندرستی و تناسب اندام تان داشته باشید. برنامه ریزی کنید و هر روز روی برنامه تان کار کنید. برای این کار به خویش فرمایی، خویش کنترلی و خویش انظباطی خیلی زیاد نیاز دارید اما نتیجه آن می توان خارق العاده باشد.

اگر هدف مالی شما رسیدن به سرمایۀ بر 1 میلیون دلار باشد، هدف تندرستی شما باید عمری طولانی باشد تا بتوانید از سبک زندگی شیرین تان و پول تان لذت ببرید.

 

تمرین در عمل

یکی از عادات مشخص که برای سلامتی جسم و روح تان در سطح بالاتری مؤثر است مشخص نمایید.

در این عادت شما شاید خوردن غذاهای پرچرب را از برنامه های غذایی تان حذف کنید. سپس این کارتان را یک مبارزه برای خود بدانید و با انجام اعمال انضباط فردی آن را به عنوان یک عادت همیشگی در نظر داشته باشید.

 

قاطع باشید و کارتان را هدفمندانه دنبال کنید.

به جنگ عظیم مشکلات بروید و با شجاعت تمام آنها را به پایان رسانید.

یکی از نشانه های میلیونر های خود ساخته این است که آنها به دقت فکر کرده و سپس به سرعت تصمیم می گیرند آنها خود را ملزم به انجام کار دانسته و تصمیماتشان را عملی می سازند. به سرعت حرکت می کنند و در نتیجه اعمالشان بازتاب سریع و وسیعی بدنبال دارد. اگر متوجه شوند که اشتباهی مرتکب شده اند، به سرعت خودشان را اصلاح کرده و روش دیگری را در پیش می گیرند. کلید پیروزی، تلاش شماست. افراد موفق قاطعانه عمل می کنند و نسبت به افراد معمولی چیزهای زیادی را امتحان می کنند. براساس ( قانون احتمالات ) اگر روشهای گوناگون موفقیت را امتحان نمایید، احتمال آنچه در زمان مناسب بتوانید روش مناسبی را پیدا کنید، زیاد است.

افراد ناموفق سست رأی هستند. آنها می دانند که باید برخی کارهای مشخص را انجام دهند و برخی دیگر را متوقف سازند، اما آنها این خصلت و یا قدرت اراده را ندارند تا تصمیمات جدیدی اتخاذ نمایند. در نتیجه از زندگی مملو از شادی، شادکامی و موفقیت، رانده می شوند. آنها هرگزثروتمند نمی شوند و به استقلال مالی نرسیده و زندگی شان سر و سامان نمی گیرد.

وقتی شما قاطعانه و هدفمندانه عمل می کنید، بقیۀ عمرتان، زندگی را به سمت سطح بالاتر منتقل می کنید. هرروز بیشتر از افراد عادی، کار می کنید. شما نسبت به افراد دوربرتان، با سرعت بیشتری به سمت جلو در حرکتید در واقع با سرعت زیاد و سرشار از انرژی، اشتیاق و انگیزه، با نشاط و شادمانی برای رسیدن به اهدافتان راه پیشرفت را طی می کنید. از خودتان بپرسید که آنچه فعالیتی است که اگر فوراً انجام دهم، می تواند تأثیر مهمی برآینده من داشته باشد؟ جوابتان هر چه باشد، آنرا انجام دهید.

 

تمرین در عمل

از خودتان سؤال کنید. کدام کار است که اگر آن را فوراً انجام بدهم بیشترین تأثیر مثبت را در زندگی من خواهد داشت؟ آن کدام است؟ جواب شما هر چی باشد خیلی زود همان را انجام دهید. 

  برگرفته از کتاب 21 رمز موفقیت میلیونرهای خود ساخته

کاری از مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت