بهترین تمرینات و اشتباهات رایج

بهترین تمرینات و اشتباهات رایج 

به خاطر داشته باشید اصل کلیدی این است که از همه ی روش ها استفاده نکنید،فقط آن هایی را بیابید که برای شما صادق و بهترین است. چرا که، همه چیز برای همگان است و شما بدلیل منحصر به فرد بودن، باید روش مناسب را برای خود پیدا کنید و بکار گیرید.

توسعه ی هر روش را در یک زمان مشخص و جداگانه شروع کنید.

اگر در صدد خلق عادتی،مرتبط با سبک زندگی مثبت هستید. باید با گام های کوچک شروع کنید. این کار، بهتر از تلاش برای انجام همه ی روش ها به طور همزمان است. به یاد داشته باشید،تکالیف کوچکی که موفق اند، تشویق کننده تر از انجام چندین تکلیف بزرگ و تکمیل نشدن آنها است. برای مثال، می توانید نصف سال را برای حذف حالت های منفی، در زندگی تان انتخاب کنید. وقتی کارتان به سرانجام رسید، آنگاه می توانید با گام های باقی مانده به سوی توسعه ی سبک زندگی مثبت، پیش روید.(میزبان مهارت خود باشید) 

 

وقتی سبک زندگی مثبت اندیشی را در زندگی خود جا دادید گام بعدی، به اشتراک گذاشتن درس های زندگیتان با افرادی است، که به آن ها نیاز دارند. اگر دانش فقط در ذهن شما تلمبار شده باشد بی استفاده است. دانش وقتی به کار بسته شود مفید است، اما هنگامی با ارزش می شود که به اشتراک گذاشته شود. درباره ی میزبانی گروه مثبت اندیشی خود در همسایگی ، اداره یا هر مکان مناسب دیگر فکر کنید. وقتی می بینید، چطور اشتراک گذاری مطالب شما برزندگی افراد پیرامونتان که به آن مطالب نیاز دارند تاثیر مثبت می گذارد، شگفت زده خواهید شد و در کنار آنها، راههای تازه و مفید بسیاری را برای بکار گیری و بهره وری پیدا خواهید کرد.

 

کارهای انجام ندادنی

در انتظارموفقیت یک شبه نباشید.

سبک زندگی مثبت اندیشی و مزایای آن نمی تواند یک شبه نصیب شما گردد.خیلی مهم است، که انتظارتتان، را با واقعیت و محدودیت های شخصی خود همسان کنید. یک روز،برای خلق دیدگاه مثبت در زندگی کافی نیست. تا حد امکان، تلاش کنید. حتی قبل از اینکه در فکر توسعه ی سبک زندگی مثبت باشید یاد بگیرید که قدم های آهسته بردارید. در تلاش برای کامل کردن و به کار بستن همه ی درس های این مقاله خودتان را تحت فشار نگذارید. به جای این کار، دفتری برای ثبت وقایع روزانه درست کنید، تا از آن به عنوان برنامه ریزی هایتان به سوی سبک زندگی مثبت استفاده کنید. 

 

در گذشته سیر نکنید

مثبت اندیشی، به مرور مختصری، بر تجربیات گذشته، روابط و تصمیم هایتان نیاز دارد.این فقط به این معنی است. که تمرینی در کشف بخش مثبت این اتفاقات را برایتان فراهم می کند. سپس، می توانید آن ها را برای زمان حال استفاده کنید. در این مرور، زمان زیادی صرف نکنید. به یاد داشته باشید، دیگر نمی توانید در گذشته تغییری ایجاد کنید. در ضمن سیرکردن در گذشته، ممکن است به از کار افتادگی در زمان حال و بازماندگی از پیش بینی حالت های مثبت در آینده، منتهی شود. در حال سیر کنید و از تفکر جلو باشید

 

فقط به خودتان اعتماد کنید

در بیشترقسمت ها،مثبت اندیشی تلاشی آگاهانه است، که می تواند فقط توسط خودتان بکار گرفته شود و بیشتر نگرانی ها و عصبانیت هایتان را تسکین دهد.اما،  باید خاطر نشان کرد که موارد خاصی نیز وجود خواهد داشت، که حتی مثبت اندیشی می تواند در آنها حل شود. این اختلالات، به مراقبت های ماهرانه ی یک متخصص مثل یک پزشک، روانشناس یا مشاوره خانواده نیاز دارد.

خیلی مهم است، شما یاد بگیرید که اگر زمانی با مشکلی که فقط با منفی اندیشی ایجاد شده، در مقابل مشکلی که علت های پایه ای عمیق تری دارد، مواجه شدید باید از دیگران کمک بگیرید و تصور نکنید که اگر از کسی در این راه کمک گرفتید به این معنی است که در مثبت اندیشی خود شکست خورده اید.

 

نتیجه گیری

سبک زندگی مثبت، می تواند مزایایی از جمله فراغت از فشار روحی، آزادی از نگرانی ها و تقویت شادی را برای شما فراهم سازد. گرچه، این تغییری نیست که در یک لحظه حاصل شود و غالباً،فرآیندی است که مستلزم زمان و تلاش است. به خاطر داشته باشید هر چه زودتر برداشتن اولین گام ها را به سمت سبک زندگی مثبت آغاز کنید، زودتر می توانید از مزایای آن بهرمند شوید.

در حالی که، مثبت اندیشی ابزار موثری است، اما کلیتی، در راه حل مشکلات زندگی نیست و محدودیت های خاص خودش را نیز دارد. به خاطر داشته باشید که وقتی حالت های منفی بودن در زندگی شما بیش از انتظارتان شدف حمایت و پشتیبانی دیگران را طلب کنید.

مطالعات خود را درباره ی، مثبت اندیشی بالا ببرید. این کار به شما اجازه خواهد داد، تصمیم بگیرید که هنوزمی توانید برای رفع چالش های زندگی به منابع شخصی تان تکیه کنید یا به مداخله ی بیرونی نیز نیاز دارید!

امیدوارم نکات، شیوه ها و روش های بحث شده در این مقاله در سفر شما به سوی زندگی مثبت مفید واقع گردد.

برگرفته از کتاب خودت را از اندیشه منفی رها کن

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت