روانشناسی

بهترین روانشناس سعادت آباد

همانطور که می دانید سلامت روح و روان هم مانند سلامت جسم مهم است. شرایطی مانند استرس، افسردگی، اضطراب، کمبود توجه، اعتیاد و مشکلات رفتاری می‌توانند سلامت روان شما را به خطر بیندازند. همچنین برخی از افراد مبتلا به اختلالات مزمن و جدی‌تری مانند اختلالات خوردن، اختلالات شخصیت، اختلال دوقطبی، اختلال استرس پس از سانحه و اسکیزوفرنی می‌شوند.

روانشناسان و روانپزشکان از تکنیک‌های مختلفی برای تغییر رفتارها، احساسات، افکار یا تعاملات ناکارآمد و مشکل ساز استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که کودک، نوجوان و یا بزرگسال باشید؛ با کمک علم روانشناسی نه تنها می‌توانید با شرایط و مشکلات روبرو شوید، بلکه برای بهبود عملکرد در زمینه‌هایی همچون رفتار با والدین، روابط، شغل و عملکردهای ورزشی و … نیز موفق خواهید بود.

معرفی 10 تا از بهترین روانشناس های خوب سعادت آباد

گروه همراه مفتخر است که سال‌ها همراهی شما را از سال 91 تا کنون در زمینه روانشناسی و مشاوره دارد. در ادامه به شما متخصصان و پزشکان زبده این مرکز را معرفی می‌کنیم تا بتوانید روانشناسان خوب سعادت آباد را بشناسید.

  • دکتر مریم خدابخشی (مدیر و مسئول مرکز مشاوره گروه همراه)

یکی از پزشکان حرفه‌ای با سوابق آموزشی و شغلی طولانی مدت که مدیریت مجموعه گروه همراه را برعهده دارند. این روانشناس خوب سعادت آباد، سوابق مدیریتی و حرفه‌ای به عنوان استاد در دانشگاه آزاد واحد روانشناسی تهران جنوب و دانشگاه پیام نور تهران واحد کن را دارند. همچنین به عنوان مشاور و روانشناس دانشکده الهیات دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت کرده‌اند. دکتر مریم خدابخشی در سوابق درخشان خود، ارائه کارگاه‌های مشاوره ازدواج در دانشگاه تهران شمال و الهیات را نیز دارند و سال‌ها در جایگاه مدرس دروس روانشناسی و مشاوره گروهی و کارگاه‌های ایمن سازی در مقابل استرس در مجتمع فنی تهران (دیباگران) فعالیت کرده‌اند.

  • بهار میرفتحی (کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی)

تخصص خانم بهار میرفتحی در قالب درمانگر، مشاور طلاق، هنر درمان گر، طرح واره درمانگر فردی و … است که ایشان هم یکی از اعضای گروه همراه در سعادت آباد تهران هستند.

  • دکتر بهنام لطفی فر

دکترای روانشناسی بالینی، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو انجمن ازدواج و مشاوره، درمانگر اختلالات اضطرابی، وسواس، افسردگی، شخصیت و..، مشاور ازدواج و خانواده

  • دکتر پروین مصطفی‌زاده

دکترای روانشناسی بالینی، عضو سازمان نظام روانشناسی، درمانگر اختلالات فردی و خانواده، مدرس و برگزار کننده کارگاه مهارت‌های زندگی

  • دکتر مریم شامخی

متخصص روانپزشکی و متخصص اعصاب و روان، فوق تخصص بیماری‌های سایکوسماتیک از دانشگاه شهید بهشتی

  • دکتر شیدا شریفی

دکترای تخصصی روانشناسی، عضو سازمان نظام روانشناسی، درمانگر زوج و خانواده، خیانت، طلاق، مشاوره فردی

  • دکتر مریم احمدیان نسب

دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، مشاور تحصیلی در زمینه افت تحصیلی، استرس، برنامه‌ریزی، مهارت‌های تحصیلی و.. متخصص استعدادیابی و آزمون‌های روانشناختی

 

این روزها با توجه به دنیای تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی، فشارها و استرس‌های روانی هم بیشتر شده است. مسائل روحی و روانی چیزی نیستند که خود به خود حل شوند بلکه شما قطعاً نیاز به یک مشاور دانا و هوشیار در کنارتان دارید. اما سوال این است که از کجا بدانیم به چه فردی مراجعه کنیم و معیارمان برای انتخاب روانشناس برتر چه چیزهایی باید باشد؟

ویژگی‌های یک روانشناس برتر

هدف موضوع این مقاله این است که شما بتوانید تفاوت بین یک روانشناس خوب و بد را متوجه شوید. مخصوصاً برای کسانی که بار اول است می‌خواهند به روان درمانگر مراجعه کنند شناسایی ویژگی‌های یک روانشناس کارآمد اهمیت دارد.

روانشناس باید ارتباط خوب برقرار کند

یکی از مهم‌ترین اصول روانشناسان برتر این است که می‌توانند ارتباط مناسبی با مراجع داشته باشند و حس خوبی به او بدهند. یک روانشناس کارآمد کسی است که بتواند با هر نوع مراجعی از هر فرهنگ و ملیت، مذهب یا عقیده ای ارتباط برقرار کند بدون آنکه نسبت به آنها سوگیری داشته باشد. علاوه بر این روانشناسان برتر با دیگر سازمان‌ها و متخصصان ارتباط دارند و در صورت لزوم می‌توانند مراجع خود را به آنها معرفی کنند.

هرگز مراجع را قضاوت نمی‌کند

این طبیعی است که در طول روان درمانی روانشناس با بیماران مختلفی مراقات می‌کند که هر کدام گذشته متفاوتی داشته‌اند یا مشکلات مختلفی را تجربه کردند. نکته مهم این است که یک روانشناس برتر هرگز افراد را قضاوت نمی‌کند بلکه توانایی همدلی دارد و می‌تواند از زاویه دید مراجعانش به دنیا بنگرد. روانشناسان و روانپزشکان با تجربه به افراد کمک می‌کنند تا هرچه سریعتر بهبودی سلامت روان را کسب کنند. آنها در این فرایند درمان انتقاد یا سرزنش نمی‌کنند.

سهولت دسترسی

گاهی مراجعان روانشناسان کسانی هستند که در شرایط وخیم روحی و عاطفی قرار دارند و نیاز به کمک‌های فوری دارند. یک روانشناس برتر می‌تواند در وقت نیاز در کنار مراجعش باشد و به حال خوب او کمک کند.

گوش دادن فعال

یکی از مهمترین ویژگی روانشناس برتر این است که خالصانه به حرف‌های مراجعینش گوش می‌دهد و تمام حواسش را در این زمینه درگیر می‌کند. نکته مهم این است که روان درمانگر هرگز نباید حین صحبت بیمار، مداخله کند و حرفش را قطع کند چرا که این کار مانع از ارتباط مثبت بین مراجع و روانشناس می‌شود.

خودآگاهی

اینکه بخواهیم بهترین ارتباط را با روانشناس داشته باشیم همیشه کار آسانی نیست به این دلیل که روانشناسان هم عقاید و باورهای شخصی خاص خود را دارند. اما روانشناس برتر کسی است که به احساساتش آگاهی دارد و به مرحله خودشناسی رسیده است. این به آن معناست که آنها در حین درمان خودآگاهی کامل دارند و به صحبت‌های مراجعان بدون تعصب گوش می‌دهند.

اخلاق مداری

روانشناسان در کنار داشتن علم و آگاهی بالا برای درمان باید اصول اخلاقی را رعایت کنند. یک روانشناس کارآمد اصل رازداری و محرمانه بودن موضوعات جلسات را رعایت می‌کند و از حقوق افراد حمایت می‌کند.

چگونه یک روانشناس خانواده خوب پیدا کنیم؟

گاهی مسائل خانوادگی و مشکلات زنانشویی، چالش‌های متعددی را در زندگی ایجاد می‌کند. در این زمان‌ها است که شما باید به فکر پیدا کردن یک روانشناس خانواده باشید. واقعیت این است که خانواده یک سیستم است و مشکلات یکی از اعضا بر روی دیگر افراد تاثیر مستقیم می‌گذارد. یک درمانگر باتجربه می‌داند که جلسات را چگونه پیش ببرد تا مسائل خانوادگی مراجعین بهبود پیدا کند. در صورت لزوم یک  درمانگر می‌تواند کمک کند که اگر مشکل فرد جدی و مزمن باشد همزمان او را به یک روانپزشک ارجاع دهد تا دارو استفاده کند.

اگر در تهران زندگی می‌کنید و به دنبال روانشناس خوب در منطقه سعادت آباد هستید، باید بدانید که گـروه همراه یک مرکز مشاوره تخصصی با مجوز سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران است که با همکاری روانپزشکان و روانشناسان سرشناس کشور و به مدیریت «دکتر مریم خدابخشی» در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ای، روانشناسی و روانپزشکی، به ارائه خدمات می‌پردازد.

این مرکز مشاوره که روانشناسان برتر کشور را در منطقه سعادت آباد تهران دور هم جمع کرده است، تیمی از بهترین‌ها را تشکیل داده و خدمات روانشناسی را با حفظ حریم و احترام فردی، بر اساس تخصص و اخلاق مداری در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، روان درمانی و خدمات روانپزشکی، مشاوره روانشناسی، نوروفیدبک، هیپنوتیزم درمانی و … انجام می‌دهد.

نشانی: تهران، میدان کاج، خیابان سعادت اباد، خیابان شعبانی ( نهم شرقی )پلاک24، طبقه 4، واحد 28

تلفن تماس جهت هماهنگی، رزرو وقت و مشاوره: 02191300201

تلفن همراه: 09361087334

خدمات کلینیک روانشناسی همراه:

  • مشاوره فردی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره تحصیلی
  • مشاوره کودک
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره اعتیاد
  • زوج درمانی
  • روانکاوی
  • درمان انواع اختلالات جنسی
  • روانپزشکی کودکان، نوجوانان و سالمندان
  • مشاوره آنلاین
  • درمان اختلالات دوقطبی و افسردگی
  • درمان اختلالات اضطرابی
3.7/5 (3 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت