سبک زندگی و موفقیت

جذب همکار برای ازدواج

یکی از راه هایی که می تواند مکان مناسبی برای آشنایی با همسر آینده باشد محل کار و از بین همکاران است. به همین دلیل افراد می توانند شناخت بیشتری از یک دیگر پیدا کنند. البته این نکته را بدانید که برقراری رابطه عاشقانه در مورد کار چالش‌هایی هم دارد مخصوصاً اگر رئیس تان مخالف چیز دیگری به غیر از کار کردن شما باشد. با این حال برای اینکه بدانید چگونه می توانید همکارتان را برای یک رابطه عاشقانه و ازدواج جذب کنید، توصیه می‌شود ادامه مقاله را دنبال کنید. برای کسب اطلاعات در مورد مشاوره پیش از ازدواج کلیک کنید.

روش های جذب همکار برای ازدواج

برخی اوقات پیش می آید که افراد در محل کارشان از یک فردی که فکر میکنند برای آینده و زندگی مشترکشان مناسب است خوششان می آید اما نمی داند که چگونه می‌توانند او را به سمت خود جذب کنند. برخی از روش‌های جذب فرد برای ازدواج شامل موارد زیر است:

برقراری تماس چشمی

یکی از روش هایی که میتواند برای ارتباط با همکار مناسب باشد برقراری تماس چشمی است چرا که از طریق چشمان هر فردی می توان به درون او نفوذ کرد. اگر فردی موقع صحبت کردن به چشم های دیگری نگاه کند این پیام را می‌رساند که علاقه ای به صحبت کردن با او ندارد. هر چند در این زمینه بهتر است بدانید که خیره شدن به چشمان فرد مقابل هم رفتار ناشایستی است و بهتر است تعادل را رعایت کنید. طبق تحقیقات زوج هایی که روابط بهتری با یکدیگر دارند زمان های طولانی تری به چشم یکدیگر نگاه میکنند در حالی که در یک گفتگوی عادی فقط افراد بین ۳۰ تا ۶۰ درصد به چشمای هم خیره می شوند.

لبخند زدن

بهترین راه برای اینکه به فرد مقابل بفهمانید که از او خوششان آمده لبخند زدن است. هنگامی که کسی به شما لبخند می زند متوجه می شوید که او قصد رابطه با شما را دارد و یا اینکه از برخورد و شخصیت شما خوشش آمده است. برعکس اگر در رابطه با دیگران حالت خنثی نشان دهید و لبخند نزنید این پیام را می‌رساند که فردی سرد هستید. راه جذب یک انسان در قدم اول لبخند زدن است و این لبخند زدن به شدت در جاذبه انسان تاثیر گذار است.

البته حواستان باشد که اگر بیش از حد در رابطه با یک نفر و جایی که ضرورت ندارد بخندید و از حالت تعادل خارج شوید ممکن است کمی نامناسب به نظر برسد و فرد مقابل فکر کند که شما یا دارید او را مسخره می کنید یا اینکه فرد سبک مغزی هستید. بنابراین یک لبخند زیبا را هرگز در روابطتان مخصوصا اگر به فردی علاقمند هستید فراموش نکنید و حواستان باشد که در هیچ موردی افراط نکنید.

تعریف کردن از او

قطعاً هر انسانی دوست دارد که از او تعریف و تمجید شود و ویژگی‌های مثبت برای دیگران شناخته شود. شما با تعریف کردن دیگری ویژگی های مثبتش را به رخش می کشید و به او نشان می دهید که انسان شایسته ای است. هرچند بهتر است برای این نوع تعریف ها فقط بر روی ویژگی های ظاهری فرد متمرکز نباشید و از خصوصیات اخلاقی و معنوی او هم تعریف کنید. با چنین تعریف هایی فرد متوجه میشود که از دیدن او خوشحال می شوید و این باعث می شود که روزهای سخت کاری و پرفشار در کنار همکاری مانند شما برایش جذاب باشد.

رک و راست حرف زدن

طبق تحقیقات کسانی که صریح و رک صحبت می کنند جذابیت بیشتری در روابط دارند. اگر پاسخی که از فرد مقابل در حین صحبت کردن دریافت نمی کنید شاید منظور شما را متوجه نشده است و لازم است طور دیگری با او صحبت کنید. اگر فکر می کنید که تمامی نشانه های علاقه تان را به فرد مقابل ابراز می کنید اما بازخوردی از او نمیبینید شاید به این دلیل باشد که خیلی محترمانه میخواهد درخواست شما را رد کند. اگر در این زمینه مطمئن نیستید می توانید به رفتارهای خود ادامه دهید و ببینید که آیا باز هم دوست دارد وارد رابطه شود یا خیر. بهتر است که بیان شما جوری باشد که بعد مقابل برداشت خاص این کند مثلاً به جای اینکه بگویید: بیایید با هم یک نوشیدنی بخوریم می توانید این گونه مطرح کنید که خیلی خوب است گاهی وقتا ما همکارها دور هم جمع شویم.

جذب از طریق دنیای مجازی

شما قطعاً با همکاران خود در فضاهای مجازی مانند تلگرام یا واتساپ گروههایی دارید یا اینکه ممکن است در اینستاگرام پیج او را دنبال کرده باشید. در هر حال گاهی ارتباط از طریق فضای مجازی هم می تواند راه مناسبی برای ابراز علاقه باشد. می توانید برای مناسبت های خاص برای او پیام بفرستید. در این مورد بهتر است کمی محتاط باشید و جوری رفتار نکنید که برای همه مشخص شود که شما از همکارتان خوشتان آمده است. می توانید در همین فضای مجازی از همکاری تان بخواهید که برای شام یا ناهار به بیرون بروید اما مواظب باشید که هرگز عکس های شخصی خاصی برای او ارسال نکنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد عشقهای دیجیتالی کلیک کنید.

در مورد ظاهرتان کمی دقت کنید

منظور این است که به ظاهرتان رسیدگی کنید و لباس‌های مناسب اما نه سبکی به تن داشته باشید. یعنی این که لباس هایی بپوشید که به شما در عین حال که جذابیت میدهد اعتماد به نفس هم بدهد. لباس های کاری را انتخاب کنید که احساس راحتی داشته باشید و در عین حال ظاهرتان را زیبا و آراسته نشان دهد. اگر مجبور هستید در محیط کارتان یونیفرم داشته باشید بهتر است که زیبایی و مناسب بودن آن را در اولویت قرار دهید. در عین حال بهتر است که به آرایش صورت، ناخن و جواهرات خود هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. شما همچنین می توانید از مواد خوشبو کننده استفاده کنید.

با اعتماد به نفس و مستقل باشید

این نکته مهم را بدانید که هیچ فردی از انسان های اعتماد به نفس و کمبود خوشش نمی آید و در عین حال لازم است که خودتان را فردی مستقل نشان دهید. اگر اعتماد به نفس ندارید لازم است حتما به دنبال راهکارهای برای بالا بردن آن باشید چرا که اعتماد به نفس برای موفقیت در هر موردی مخصوصاً ازدواج و جذب افراد مهم است. یکی از آن روش این است که برای تنهایی خودتان و رابطه با دوستانتان ارزش قائل باشید و نشان دهید که محتاج و وابسته یک فرد برای ادامه زندگی نیستید.

در مورد مسائل خارج از موضوعات کاری با یکدیگر حرف بزنید

می‌توانید گاهی اوقات با همکارتان در مورد مسائلی خارج از حوزه کاری صحبت کنید مخصوص اگر در محل کار نیستید و به صورت پیامکی یا تلفنی با یکدیگر حرف می زنید. مثلا نمی توانید در مورد موسیقی یا فیلم مورد علاقه تان با هم صحبت کنید یا اینکه گاهی اوقات در این مورد به یکدیگر پیشنهادهایی دهید. هر چند در این زمینه بهتر است که بیش از حد با یکدیگر پیام بازی نکنید و گاهی اوقات آنقدر در محیط کار از مسائل کاری خارج نشوید که مجبور شوند به شما تذکر دهند که باید سر کارتان باشید.

تایید دوستانش را بگیرید

سعی کنید که با کسانی که او سر کار دارد و با آن ها رفت آمد می کند ارتباط مناسبی برقرار کنید. اگر آنها از شما خوششان بیاید احتمال اینکه رابطه عاشقانه شما باهمکارتان را بپسندند و از شما حمایت کنند زیاد است. اگر این فرد با همکار شما رابطه خوبی دارد کار را برایتان راحت تر می کند. این نکته را بدانید که افراد به نظرات کسانی که با آنها در ارتباط هستند اهمیت می دهند و برایشان مهم است که نظرات‌شان در مورد فردی که می خواهند با او رابطه عاطفی برقرار کند چیست.

رعایت حد و مرزها

هرچند این احساس شما قابل درک است که شما از همکاران خوشتان آمده است و دوست دارید زمان زیادی را با او سپری کنید ولی بهتر است که حد و مرزها را رعایت کنید. مثلاً اگر او در قسمت دیگری از محل کارتان است توصیه می شود که زیاد آنجا رفت و آمد نکنید چراکه او ممکن است با خودش فکر کند شما مزاحمش هستید. اگر میخواهید پیامی هم به او بفرستید بهتر است که حدود و چارچوب ها را رعایت کنید و اگر متوجه شدید که همکارتان برداشت دیگری از پیام شما دارد یا اینکه پاسخ مناسبی به شما نمیدهد لازم است که کمی در مورد ادامه رابطه با او فکر کنید و زود تصمیم نگیرید.

سیاست ها و قوانین محل کار را در نظر بگیرید

برقراری روابط عاطفی در بعضی از محیط های کاری به شدت ممنوع شده است. در چنین مواقعی بهتر است که شرایط محیط کاری تان را در نظر داشته باشید و صحبت با همکارتان را به خارج از آن ساعات اختصاص دهید. اگر فکر می کنید که داشتن رابطه با همکارتان باعث شود که به کارتان صدمه بزنند و یا مشکلات جدی برایتان ایجاد کند لازم است که رابطه را به زمان ها و شکل های دیگری بکشانید و یا اینکه با او تلفنی از طریق فضای مجازی صحبت کنید.

در یک زمان تنها با یک نفر وارد رابطه شوید

امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و دنیای ارتباطات و اینترنت افراد ممکن است از طریق اپلیکیشن های مختلف همزمان چندین پیشنهاد دوستی و آشنایی دریافت کنند و بخواهند که چند نفر را در یک رابطه معوق بگذارند. این کار غیر اخلاقی و ناپسند شمرده می شود و بالاخره فرد رسوا می شود. بنابراین اگر می خواهید با همکارتان رابطه داشته باشید لازم است که دور بقیه را خط بکشید و کس دیگری را وارد حیطه عاطفی نکنید. چرا که در این صورت همکارتان متوجه می شود و فکر می‌کند که شما در رابطه با او جدی نیستید.

مزایا و معایب ازدواج با همکار

اینکه در آینده میخواهید با یک همکار ازدواج کنید می‌تواند مزایای داشته باشد و در عین حال چالش هایی هم برای زندگیتان به همراه بیاورد. برخی از مزایای ازدواج با همکار شامل موارد زیر هستند:

داشتن درک متقابل

افرادی که همکار هستند و با یکدیگر ازدواج می کنند درک مشترکی در مورد یک سری مسائل دارند و بهتر می توانند سختی کار همدیگر را بفهمند. آنها دیگر اختلافاتی در مورد چرا دیر کردی یا چرا زمان های زیادی را وقت کارت می کنی ندارند. در چنین شرایطی زن و مرد نسبت به یکدیگر همدلی دارند و می توانند راحت تر وقتشان را برای تفریح یا استراحت با همدیگر تنظیم کنند. در عین حال هر دو نفر می توانند به پیشرفت هم کمک کنند.

داشتن زمان مشترک بیشتر

متاسفانه به خاطر شرایط اقتصادی این روزها خیلی از افراد مجبورند زمان زیادی در مورد کار بگذرانند و کمتر می توانند با هم باشند. یکی از مزایای همکار بودن زن و شوهر این است که می توانند هم در محیط کار و هم در خانه بیشتر با هم باشند و نقاط مشترک بیشتری را برای همین ایجاد کنند.

معایب ازدواج با همکار هم شامل موارد زیر هستند:

گذراندن زمان زیاد با همدیگر

این که زن و شوهر مدت زمان زیادی با یکدیگر داشتند در کنار مزایایی که دارد می تواند چالش هایی ایجاد کند از جمله اینکه باعث آزردگی و حتی بی حوصلگی از هم دیگر می شود. در حالی که اگر زوج ها کمتر یکدیگر را ببینند بیشتر دلشان برای همدیگر تنگ می‌شود و اگر کدورتی هم بین آنها ایجاد شده باشد با دوری از یکدیگر کمرنگ می شود.

کم شدن انتقادهای سازنده

گاهی افراد قبل از اینکه وارد رابطه عاطفی شوند با دیدی واقع گرایانه نسبت به کار همدیگر بازخورد می دهند و این می تواند به پیشرفت دو نفر آنها کمک کند. در حالی که وقتی مسائل عاطفی با مسائل کاری گره می خورد ممکن است تداخلاتی پیش بیاید و فرد از بعضی نقاط ضعف دیگری و گفتن آنها چشم پوشی کند. به این دلیل که زن و شوهر نسبت به یکدیگر محبت و صمیمیت پیدا کرده و رویکرد نرم تری پیش می گیرند.

 

کلام آخر

در مقاله امروز متوجه شده‌اید که چگونه می توانید همکار مورد علاقه تان را برای ازدواج جذب کنید. با این حال گاهی اوقات ممکن است بازخوردهایی از فرد مقابل ببینید که شما را برای ایجاد رابطه و یا ادامه آن دچار شک و تردید کند. اگر شما هم مدتی است که در رابطه هستید و یا قصد دارید با همکارتان ازدواج کنید می توانید از روانشناسان و مشاوران با تجربه ما در روانشناسی همراه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت