سبک زندگی و موفقیت

دلتنگ کردن دیگران

گاهی ممکن است با رفتن ناگهانی یک فرد در زندگیتان یا از دست دادن او دچار دلتنگی شوید. اگر شما هم فردی را که دوست داشته‌اید از دست داده‌اید اما هنوز احساس می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، و به دنبال دلتنگ کردن او هستید بهتر است خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

استفاده از تکنیک‌های ارتباطی برای دلتنگ کردن دیگران

اگر شما دلتان برای کسی تنگ شده است و متقابلاً می‌خواهید این دلتنگی را در او هم ایجاد کنید لازم است در حالت همیشگی گاهی با او ارتباط برقرار کنید اما سعی کنید که در برابر پیام‌های زیاد فرستادن مقاومت کنید. گاهی تلفن خود را در حالت سایلنت بگذارید تا فوراً به پیام‌هایش جواب ندهید. همچنین می‌توانید چیزی را در ماشین یا خانه او جا بگذارید تا به یادتان بیفتد. همچنین تا جای امکان سعی کنید سرتان را با کارهای مختلف گرم کنید تا کمتر در دسترس او باشید. ‌اینها بخش کوچکی از کارهایی هستند که برای دلتنگ کردن دیگران باید انجام دهید اما راهکارهای لازم دیگر شامل موارد زیر می‌شوند:

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله” رازهایی درباره مردان” را مطالعه کنید.

تلفن خود را خاموش بگذارید

خاموش گذاشتن گوشی سبب می‌شود تا کسی دائماً به شما پیام ندهد و همچنین می‌تواند از وسوسه پیام دادن در شما هم جلوگیری کند. وقتی که برای کسی دلتنگ می‌شوید اینکه بخواهید جلوی ارتباط گرفتن با او را بگیرید بسیار سخت است اما این کار را انجام دهید. چرا که آنها یاد روزهایی می‌افتند که با از دست دادن شما بدترین حس‌ها به سراغشان می‌آید. لازم نیست تا کسی به شما پیام داد بلافاصله جوابش را بدهید ابتدا کاری که مهم و در اولویتتان است را انجام بدید پس از آن می‌توانید زمانی را برای جواب دادن به او قرار دهید. هنگامی که با دوستان خود به تفریح می‌روید یا می خواهید فیلمی را تماشا کنید تلفن خود را به حالت بی‌صدا بگذارید. فاصله گرفتن از پاسخگویی سریع به تلفن باعث می‌شود که به شخص مقابل این اجازه را بدهید که گاهی او با شما تماس بگیرد و برایتان وقت بگذارد.

از پست گذاشتن زیاد در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید

اگر به این عادت کرده‌اید که دائماً از تمام لحظات زندگی خود در فضای مجازی پست بگذارید این عادت را ترک کنید. موقعی که فرد نداند شما در چه حالی هستید و الان چه کاری انجام داده‌اید بیشتر کنجکاو می‌شود و دلتنگیاش هم بیشتر می‌شود. علاوه بر این از اظهار نظر پیام دادن زیر پست‌های آنها هم خودداری نمایید. برای خودتان هم که شده سعی کنید بیش از حد در جستجوی او در فضای مجازی نباشید. هر چقدر شما دنبال او باشید و بخواهید از وضعیتش سر درآورید دلتنگی خودتان بیشتر می‌شود.

برای آنها از خودتان عکس بگیرید و ارسال کنید

گاهی می‌توانید با یک مدل جدید مویی که درست کرده‌اید یا لباس زیبایی که پوشیده‌اید عکسش را بگیرید و برای فرد مقابل ارسال کنید تا دلش برایتان تنگ شود. این یک راهکار مناسب برای روابط عاشقانه لانگ دیستنس است. شما حتی می‌توانید عکسی از جمع خود در گروه‌های دوستی بگیرید و برایش بفرستید تا بداند که روز با نشاط و ماجراجویی را پشت سر گذاشته‌اید. همین که در عکستان زیبا باشید یعنی زیبایی خود را به رخ او کشیده‌اید.

اولین کسی باشید که به تماس تلفنی پایان می‌دهد

گاهی در مکالمات تلفنی خود سعی کنید این شما باشید که صحبت را به پایان می‌رسانید. مثلاً می‌توانید به او بگویید که دوست دارید باز هم با هم صحبت کنید اما کار فوری برایتان پیش آمده یا باید جایی بروید. با گفتن جملات زیبا به او بگویید که حواستان سمتش است اما با پایان دادن به مکالمه او را بیشتر درگیر خود می‌کنید. یکی از هنرهای رابطه این است که فرد مقابل را همچنان مشتاق صحبت کردن با خودتان کنید.

برنامه‌ریزی کنید تا به فرد مقابل چیزی بدهید که منتظرش باشد

 

همیشه سعی کنید پیش از ملاقات با کسی، به او قول دهید که کار مشترکی را با هم انجام دهید تا آن روز حرفی برای زدن داشته باشید و موضوعی باشد که در موردش اشتیاق داشته باشید. فرد مقابل بگویید که زمان ملاقات برای او برنامه‌هایی ریخته‌اید اما جزئیاتش را توضیح ندهید. هرچه شور و اشتیاق فرد مقابل برای دیدن شما بیشتر باشد بیشتر هم دلتنگتان می‌شود. به این توجه کنید که جلسه اول ملاقات حضوری را سریع نگذارید و به آن جواب مثبت ندهید.

برای دلتنگ کردن دیگران خودتان را یادآوری کنید

برای دلتنگ کردن دیگران می‌توانید گاهی چیزهایی را که لازم ندارید در خانه یا ماشین او جا بگذارید مانند دستبند یا ساعت مچی. علاوه بر این می‌توانید از عطر خوشبویی استفاده کنید و بویش را در لوازم شخصی او باقی بگذارید. حس بویایی با حافظه انسان ارتباط زیادی دارد و می تواند تاثیر ماندگاری روی احساس داشته باشد. گاهی هم می‌توانید هدیه غافل کننده برایش ارسال کنید و این تاثیرش از ارسال پیام کوتاه هم بیشتر است.

مشغول نگه داشتن خود برای دلتنگ کردن دیگران

سعی کنید با کسانی که دوستشان دارید وقت بیشتری بگذارید و این وقت‌ها می‌تواند با خانواده یا دوستان یا خویشاوندان باشد. هر چقدر شما بتوانید رابطه‌های مسالمت آمیز و بهتری با دیگران داشته باشید به کسی که دلتنگش هستید کمتر وابسته می‌شوید. این موارد سبب می‌شود که آن فرد حسرت بودن با شما به دلش بماند. مشغول شدن با تفریحات و سرگرمی‌ها باعث می‌شود که به خودتان هم توجه کنید و خودتان را از آن حاشیه امن بیرون بکشید. هر کسی از اینکه ببیند سلیقه خودتان را دنبال می‌کنید و به علایقتان اهمیت می‌دهید بیشتر جذبتان می‌شود.

فراموش نشدنی باشید

مهمترین گام برای دلتنگی این است که شما بدانید ارزش دلتنگ شدن را دارید. این سوال را از خودتان بپرسید که چقدر خود را دختر فوق العاده و خاص و جذابی می‌بینید؟ سعی کنید این احساس جذابیت و ارزشمندی را ابتدا به شکل درونی در وجودتان نهادینه کنید و سپس آن را به نمایش بگذارید. تا زمانی که شما به خودتان اهمیت ندهید قطعاً تاثیرش هم در بیرون برایتان همین گونه منعکس می‌شود. بنابراین ابتدا به همه جنبه‌های شخصیتتان عشق بورزید و خودتان را دوست داشته باشید تا فرد مقابل هم عاشقتان شود. وقتی که سعی کنید خود واقعیتان باشید و از ته دل بخندید و دنبال لذت در تنهاییتان باشید قطعاً فرد مقابل هم نمی‌تواند رهایتان کند. اگر نقاط ضعفی دارید برای آنها وقت بگذارید و درصدد رفع آنها باشید. به این واقعیت برسید که شما برای خوشبختی و لذت بردن از زندگی واقعاً به هیچ کسی در این دنیا نیاز ندارید و لازم نیست به کسی تکیه کنید جز خودتان. پس وقتی با تنهایی تان توانستید کنار بیایید آن موقع هم دیگران بیشتر جذبتان می‌شوند.

وقتی کمکتان دارد به دادش برسید

یک مرد برای اینکه به شما علاقمند بشود لازم است که حسی از اعتماد و امیدواری به شما پیدا کند. اعتماد مولفه اساسی برای ماندگاری رابطه است. یکی از بهترین کارها برای جلب اعتماد این است که به او نشان دهید که در لحظات سخت و بحرانی کنارش هستید و تنهایش نمی‌گذارید. در این مواقع سعی کنید که به صحبت‌هایش گوش دهید و اگر کاری برایش پیش آمده شما او را در اولویت قرار دهید. تعهد و اعتماد موضوع مهمی است که هیچ مردی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

بگذارید به حال خودش باشد

یک نوع راهکار مناسب برای دلتنگ کردن مردها این است که اجازه دهید گاهی در فضای شخصی خودش باشد و مدتی به رابطه استراحت دهید. شاید شما دوست داشته باشید که تمام لحظات در کنار فرد مورد علاقه‌تان باشید اما گاهی لازم است از یکدیگر دور باشید تا فرصت بیشتری به هم دهید و بیشتر هم دلش برایتان تنگ شود. شما می‌توانید حال شریک عاطفی‌تان را بپرسید و با او تماس بگیرید اما هرگز به او فشاری نیاورید و مجبورش به صحبت کردن نکنید شاید نیاز به تنهایی دارد. منظور این است که در رابطه زیاده‌روی نکنید و با تماس‌های بیش از حد و مجبور کردن او به صحبت کردن فراریش ندهید.

همه چیز را فاش نکنید

اگر دوست دارید شریک عاطفی شما دلتنگتان شود بهتر است که مسائل شخصی و رازهایتان را برای خودتان نگه دارید. مسلما هنگامی که تازه وارد رابطه عاطفی شده‌اید کنجکاوی‌های زیادی در مورد شما و خانواده‌تان دارد اما قرار نیست که در جلسه اول همه آنها را برملا نمایید. پس رابطه را کمی مرموز نگه دارید و همه خودتان را به یکباره برایش رو نکنید.

 

کلام پایانی

حتماً شما هم در رابطه‌تان گاهی دلتنگ فردی شده‌اید اما نمی‌دانسته‌اید که با او چگونه باید رفتار کنید. در این مقاله شما راهکارهای لازم را برای دلتنگ کردن آموخته‌اید. نکته مهم این است که بدانید رابطه عاطفی پایدار نیاز به مهارت دارد و گاهی عدم اطلاع از آنها می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند. در این زمینه توصیه می‌شود از یک مشاور با تجربه هم کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت