سبک زندگی و موفقیت

رابطه با مرد زن دار

دخترها و پسرها معمولاً با هدف آشنایی با زندگی مشترک وارد رابطه می شوند و آینده ایده آلی را برای خود ترسیم می‌کنند اما گاهی روابطی که شکل می گیرد بر اساس الگوهای اشتباه است و هیچ هدفی ندارند. این روابط می‌تواند آسیب‌های جدی به یک زندگی دیگر وارد کند. یک نمونه از این رابطه ها رابطه با مرد زن دار است. چیزی که در هر جامعه ای ناپسند شمرده می شود. برای آشنایی بیشتر با آسیب های این رابطه و راههای قطع آن ادامه مقاله را دنبال کنید.

روانشناسی رابطه با مرد زن دار

اصولا هر انسان سالم می‌خواهد وارد رابطه ای شود که فقط خودش و دیگری باشد و کس دیگری در آن رابطه نباشد. اما برخی اوقات افراد به دلیل مختلفی ممکن است رابطه با یک فرد دارای همسر ترجیح دهند. آنها ممکن است احساس کنند که دیگر رابطه جنسی و احساس های عاشقانه با همسرشان از بین رفته است  و یا شاید زندگی آنها با همسرشان رنگ و بوی روزهای اول زندگی را ندارد. بنابراین به راحتی بخواهند وارد چنین روابط آسیب زایی شوند. دلایل مختلفی ممکن است باعث شود که افراد رابطه با مرد زن دار را ترجیح دهند. شایع ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند:

افزایش اعتماد به نفس

وقتی که مرد متاهلی به یک زن مجرد توجه نشان می دهد و می خواهد رابطه با او داشته باشد قطعاً آن زن احساس می کند که زیبایی و جذابیت خاصی داره که او را به همسرش ترجیح داده است. این احساس باعث می‌شود که او خودش را خاص و منحصر به فرد ببیند و اعتماد به نفس کاذبی درونش شکل بگیرد. مردهایی که وارد رابطه با یک فرد مجرد می شوند خودشان هم از طرفی احساس قدرت و اعتماد به نفس می کنند. هرچند با رفتن مرد تمام این احساس‌ها خوشاینده موقتی و زودگذر که در زن شکل گرفته از بین میرود.

ثبات مالی مردان

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود برخی دختر ها رابطه با مرد متاهل را ترجیح دهند این است که آنها برنامه‌ریزی دقیق مالی دارند و همچنین برخی از آنها درآمد بالاتری از یک مرد مجرد دارند. مردی که زن و فرزند دارد پس انداز ببیشتری هم دارد و به جایگاه اجتماعی و شغلی خاصی رسیده  و در نتیجه از لحاظ مالی مرفه تر است. چنین فردی راحت‌تر می‌توانند خواسته های معشوق را برآورده کند. دخترها و زن های مجرد فقط به خاطر وضع مالی آن مرد به او نزدیک می شوند و حتی ممکن سو استفاده کنند و به محض اینکه نیازهای مالی شان بر آورده شد از آن رابطه بیرون بیایند.

حسادت نسبت به دیگر زن ها

برخی اوقات بعضی از زن ها به دلیل حسادتی که نسبت به همجنسان خود دارند و می خواهند وارد رابطه با یک مرد زن دار شوند تا به یک زن دیگری غیرمستقیم آسیب برسانند. آنها همچنین اگر احساس کنند که همسرشان به زن خاصی توجه دارد حتی اگر منظوری هم او داشته باشد ممکن است به این طریق بخواهند حجم احساس حسادت خود را تخلیه کنند.

رقابت با همجنس خود

مردها به ظاهر و و زیبایی توجه بیشتری دارند و اندام و چهره خوب یک زن برای آنها اهمیت خاصی دارد. هنگامی که مرد متاهل با یک زن وارد رابطه می شود، آن زن ممکن است از طرفی احساس های حقارت خودش را سرپوش بگذارد و با این کار نشان دهد که توانسته است توجه مردی که همسر خودش را داشته جلب کند و از طرف دیگر میخواهند به زنان دیگر نشان دهند که آنقدر جذاب هستند که هر مردی حتی متاهل هم به سمت آنها می آید.

حفظ استقلال بیشتر

خیلی از زنها و دخترها ممکن است ترس از این داشته باشد که اگر ازدواج کنند دوباره محدودیت‌ها و چهارچوب های زیادی همسرشان برای آنها قرار می‌دهد و استقلال آنها را می گیرد. در نتیجه می خواهند با یک مرد متاهل رابطه داشته باشند تا در عین حال که هم معشوقه فرد می شوند بتوانند آزادی خودشان را داشته باشند و وارد قید و بندهای زندگی مشترک نشوند. آنها فکر می‌کنند که مرد متاهل خواسته های زیادی ندارد و نمی تواند به هیچ وجه آنان را محدود کند.

مسئولیت پذیری مردهای متاهل

مردهایی که وارد زندگی مشترک شده‌اند و همسر و فرزند دارند سختی ها و فراز و نشیب های آن را چشیدند و می‌دانند چگونه باید از پس مشکلات زندگی بر بیایند. آنها معمولاً اجتماعی‌تر مسئولیت‌پذیر و متعهد و پخته تر عمل می کنند. این ویژگی ها برای برخی از زنان جذابیت بیشتری دارد. در نتیجه آن ها ممکن است رابطه با این مردها را به یک پسر مجرد ترجیح دهند. آنها فکر میکنند که این مردها می توانند تکیه گاه همیشگی برای شان باشد در حالی که از این موضوع غافل اند که چنین مردهایی هرگز حاضر نیستند همسر خودشان را رها کنند و برای همیشه با نفر سوم رابطه باشند.

رابطه جنسی گرم تر

یک مرد متاهل با توجه به این که رابطه های جنسی متعددی با همسرش داشته بهتر می تواند رابطه گرم برقرار کند و از نقاط حساس زن آگاهی دارد. چنین مردی مخصوصاً اگر از رابطه جنسی با همسرش ناراضی باشد و یا آن رابطه از کیفیت لازم برخوردار نباشد به‌راحتی می‌تواند شور و حرارت جنسی را به یک زن مجرد منتقل کند و لذت بیشتری به او بدهد. هم چنین اگر زنی هم از رابطه با همسرش ارضا شود و به روابط فرازناشویی کشیده شود ترجیح اش رابطه با یک مرد متاهل است.

ایجاد احساس ناجی بودن

معمولاً بعضی از مردهای متاهل به این دلیل وارد رابطه با یک زن می شوند که احساس می کنند در زندگی خودشان با همسرشان مشکلات و تعارضاتی داشتند و یا همسرشان آنها را درک نکرده است. آنها احساس مظلوم بودن دارند و این احساسات را به فرد سوم رابطه منتقل می‌کنند.

چنین زن هایی که وارد رابطه با مردها می شوند فکر می‌کنند که نقش یک پشتیبان و حامی را برای او دارند و حالا که همسرشان نتوانسته با آنها بسازد و نیازهای آنها را برآورده کند آنها می توانند به عنوان یک ناجی در کنار مرد باشند. آنها میخواهند با پشتیبانی عاطفی و جنسی از یک مرد متاهل به او دل گرمی دهند.

شانس پایین ازدواج

ازدواج برای هر فردی یکی از حقوق اساسی محسوب می شود اما متاسفانه برخی از فرهنگ ها و جامعه ها باورهای غلط و نادرستی در مورد زنان مطلقه یا بیوه و یا دخترهای سن بالا دارند و فکر میکنند که هر طور شده آنها باید به هر طریقی که شده ازدواج کنند یا سر و سامان بگیرند.

همین عوامل و فشار های جامعه باعث میشود که یک دختر سن بالا فکر کند که برای همیشه فرصت ازدواجش را از دست داده و در نتیجه به دوستی هر مرد متاهلی تن دهد. این عوامل می‌تواند زمینه‌ساز فریب زنان مطلقه یا دختران مجرد باشد در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و هر فردی در سن بالا با هر شرایطی می تواند مرد مجردی پیدا کند و بعد از گذراندن دوره آشنایی وارد یک ازدواج سالم شود.

نیاز به سرپرست

این دلیل مخصوصاً برای برخی از دخترها و زنانی که اعتماد به نفس و عزت نفس کمی دارند و از درون احساس حقارت میکنند و همچنین استقلال مالی ندارند بیشتر به چشم می‌خورد. آنها فکر می‌کنند که بدون یک مرد هرگز نمی تواند زندگی خودشان را به پیش ببرند و حتماً باید به هر نوع رابطه ای حتی رابطه با یک مرد متاهل تن دهند تا تنها نباشند.

دختری که این روزها عزت نفس و احساس توانمندی خوبی دارد می داند که جامعه عوض شده و دختران زیادی هستند که توانسته اند بدون حمایت یک مرد به جایگاه های شغلی و اجتماعی و درآمد کافی برسند و نیازهای خودشان را تامین کنند. این را بدانید که یک رابطه سالم زمانی شکل می‌گیرد که فرد به خاطر تنهایی یا مشکلات مالی و احتیاج و نیاز وارد آن رابطه نشده باشد بلکه شناخت و علاقه پشتش باشد.

فریب خوردن زن

در برخی از موارد مردهای متاهل دختران و زنان ساده را گول میزنند تا مدتی با آنها باشند و نیازهای خود را ارضا کنند. آنها ممکن است توجیهاتی برایشان جور کنند که مثلا با همسرشان ناسازگار هستند و یا میخواهند او را طلاق دهند. چنین حرف‌هایی متاسفانه بعضی از زن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که بخواهند از سر دلسوزی وارد رابطه با مرد متاهل شوند. این روابط پنهانی صرفاً برای سوء استفاده مرد از زن است و هیچ هدف دیگری ندارد.

 

چگونه می توان رابطه با مرد متاهل را به پایان رساند؟

زنی که با یک مرد متاهل رابطه دارد وارد دنیایی بسیار متفاوت با یک فرد مجرد می شود و دیگر نمی تواند آن مرد را به خانواده و دوستانش نشان دهد و یا هدف مشترکی را در آینده تصور کند. احساساتی مانند گناه و عذاب وجدان و افسردگی و همچنین از دست دادن فرصت های مناسب از جمله پیامدهایی است که رابطه با یک مرد متاهل دارد. راه های قطع ارتباط با چنین مردی شامل موارد زیر می شود:

داشتن نگاه واقع بینانه

هنگامی که با چنین فردی در رابطه هستید اول از همه از خودتان بپرسید هدف و انگیزه تان چیست؟ آیا فرد مقابل حاضر است به خاطر شما همسر و خانواده خود را کنار بگذارد؟ این سوالات باعث میشود که یک نگاه عاقلانه به رابطه پیدا کنید و احساساتتان را نادیده بگیرید و با تفکر خود در مورد آینده تان بیندیشید. با خودتان فکر کنید که آیا ارزشش را دارد که جوانی و فرصت های دیگر تا آن را به خاطر یک رابطه ناسالم که از اساس اشتباه است از دست بدهید.

شما به دنبال هر چه که در این رابطه هستید می توانید بهتر  و سالم تر از آن را با یک فرد مجرد به دست بیاورید. این نوع رابطه ها غیر از این که انرژی وقت شما را بگیرد هیچ چیز دیگری به شما چیز دیگری نمی دهد بجز یک احساس افسردگی و ناکامی بعد از ترک شدن. مرد متاهلی که به زن و فرزند خودش تعهدی نداشته باشد به فرد دیگر هم تعهد نخواهد داشت. پس برای زندگی خود سریع و سطحی تصمیم نگیرید.

ترتیب دادن جلسه خداحافظی

قطع ناگهانی یک رابطه آسیب های جدی برای هر دو طرف دارد. اگر میخواهید رابطه را پایان دهید به جای اینکه ناگهانی فرد مقابل را کنار بگذارید و یا پیام هایش را جواب ندهید و یا او را در فضای مجازی بلاک کنید توصیه می‌شود که جلسه خداحافظی ترتیب دهید و صحبت هایتان را داشته باشید. به آن مرد توضیح دهید برای رابطه چه هدف ها و ارزش هایی دارید و آنچه که شما به دنبالش است هستید در این رابطه پنهانی و ناسالم وجود ندارد.

از مشاور کمک بگیرید

این که یک زن یا یک دختر به هر دلیل حتی قانع‌کننده‌ای مجبور شده باشد که وارد رابطه با یک مرد متاهل شود چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد و نیاز به ارزیابی دقیق توسط یک متخصص دارد. یک فرد تا موقعی که که در درونش احساس خلا نداشته باشد و دچار کمبود عزت نفس نباشد حاضر نیست که وارد یک رابطه ناسالم شود. چرا که ترجیح هر انسانی رابطه ای است که شریک اش مال خودش باشد و آن رابطه بر پایه اطمینان و اعتماد دو طرفه بدون هیچگونه پنهان‌کاری باشد.

نکته مهم این است که برخی اوقات داشتن الگوهای نامناسب در زندگی و مشکلات دوران کودکی و احساسات ناخوشایند سرکوب شده همه آنها می توانند در ایجاد رفتارهای نامناسب در بزرگسالی اثر گذار باشد. مخصوصا اگر این مسائل حل نشده باقی بمانند خودش را به شکل های مختلف نشان می دهد. یکی از آنها وارد شدن به روابط ناسالم با افراد متاهل است.

از طرفی اگر فردی همسری داشته باشد که دچار مشکلات زیاد و اختلافات عمیق باشد ممکن است به جای این که بخواهد در صدد رفع آنها باشد سریعترین راه را که ایجاد جایگزین است انتخاب کند و وارد رابطه با فرد دیگری شود. چنین رفتارهایی مشکلات زندگی زناشویی را چندین برابر می‌کند و آسیب های بسیار جدی به همه افراد درگیر در رابطه از جمله زن و مرد متاهل و زنی که حاضر شده با چنین مردی رابطه داشته باشد می زند.

در چنین شرایطی این توصیه می شود که حتماً از یک مشاور یا روانشناس با تجربه کمک گرفته شود. اگر شما هم بنا به دلایلی وارد ابطه با مرد زن دار شده اید و یا در اطرافیان خود کسانی را که دیده اید که درگیر چنین روابطی شده اند، میتوانید از درمانگران و مشاوران با تجربه ما در کلینیک روانشناسی همراه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت