سبک زندگی و موفقیت

رازهایی برای ارتباط برقرار کردن با مردان

در مقاله ای که پیش رو دارید، سه راز در مورد عادات ارتباطی مردان برایتان توضیح می دهیم. هر یک از این رازها به سه دسته اطلاعات تقسیم شده است: 1-چطور زنان بر اساس برداشت غلط از عادات ارتباطی مردان دچار اشتباه در ارتباط می شوند. 2-مردان چه واکنشی در مقابل اشتباهات زنان نشان می دهند. 3-ارائه راه حل هایی برای روش های جدید ارتباط . 

 

سه راز در مورد ارتباط برقرار کردن با مردان

مهم ترین راز ارتباطی برقرار کردن با مردان شامل موارد زیر است:

وقتی مردان در مکالمه، کانون تمرکز داشته باشند، بهتر ارتباط برقرار می کنند.

مردان بسیار هدف گرا می باشند و پیش آگهی در هر زمینه ای موجب راحتی خیالشان می شود . این امر باعث می شود که همه چیز تحت کنترلشان باشد. به همین دلیل هنگام صحبت با شما، نیازمند یک کانون تمرکز هستند . آنها می خواهند هدف از گفت و گو و خواسته شما را بدانند . این موضوع باعث می شود که در حین صحبت با شما بدانند چه باید بکنند. 

اشتباه زنان چیست:

زنان در تقاضای برقراری ارتباط، بسیار مبهم ظاهر می شوند. مثلا می گویند: “بیا صحبت کنیم”، “عزیزم فکر می کنم باید درمورد روابطمان حرف بزنیم”، “باید در ارتباط با شغلم کمکم کنی.”

مشکل این گفته ها در این است که بسیار محو و مبهم هستند و نتیجه مشخص نیست . هیچ جهتی را به همسرتان نشان نمی دهدو هیچ محدوده ای را مشخص نمی کند و همسرتان نمی داند که باید بحث را به کجا بکشاند . همین موضوع سبب ناراحتی اش می شود، گویی خودش باید به تنهایی بفهمد که نیاز شما چیستو از او چه می خواهید . احساس عدم کنترل می کند . تحت فشار است که کاری بکند، اما قوانین بازی را نمی داند و همین موجب وحشت و عدم اطمینانش می شود . اغلب خانم ها این مشکل را ندارند، به این دلیل که : 

زنان بیشتر عملگرا هستند تا هدف گرا. دو خانم که با هم دوست هستند، می نشینند و می گویند: “بیا حرف بزنیم.” و برای هیچ یک اهمیتی ندارد که هدف آن گفتگو و نتیجه اش چیست. آنها از “عمل” صحبت کردن و ابراز عقایدشان لذت می برند . اما مردان، فقدان ساختار در گفتگو را ناراحت کننده می یابند. 

واکنش مردان چیست ؟

امکان دارد همسرتان خودش را به ادامه بحث بی علاقه نشان دهد. 

امکان دارد از صحبت کردن با شما طفره برود .

امکان دارد برای منصرف کردن شما از مکالمه، مشاجره ای راه بیاندازد.

امکان دارد صحبت با شما را مدام به تعویق اندازد.

امکان دارد فکر کند که شما نمی دانید چه می خواهید بگویید و به همین دلیل شما را جدی نگیرد. 

راه حل 

1-هنگام گفتگو با همسرتان به او دستور کار بدهید. 

دقیقا بگویید که می خواهید در چه موردی صحبت کنید، امیدوارید به چه نتیجه ای برسید و چه انتظاری از او دارید . به طور مثال: “عزیزم، بگذار امشب فقط حرف بزنیم . از هفته پیش ، که مادرت به ملاقاتمان آمد، با هم درست و حسابی صحبت نکردیم . تو به من بگو که نظرت در مورد این دیدار چه بود و من نیز خواهم گفت که چه احساسی داشتم . به این ترتیب هر دو خواهیم فهمید دفعه آینده که مادرت به دیدنمان آمد چطور باید بهتر از او پذیرایی کنیم .” در این مثال خانم یک کانون تمرکز در مکالمه به مرد مورد نظر داده است. بجای اینکه تنها به گفتن این جمله اکتفا کند که : “بگذار در مورد ملاقات با مادرت حرف بزنیم.” 

2-از او سوال کنید.

پرسیدن ، در حکم ایجاد ساختاری برای مکالمه است. هر قدر سوال مشخص تر باشد، بهتر است. برای مثال :

راه اشتباه: “کار چطور بود؟” همسرتان خلاصه ترین جواب ممکن را به شما خواهد داد . مثلا: “خوب بود.”

راه صحیح: “عزیزم، پروژه جدیدت در چه حال است؟آیا همان طور که فکر می کردی پیش می رود؟”

3-با گوشه و کنایه صحبت نکنید، مستقیم به اصل مطلب بپردازید.

یکی از عادات بسیار بد خانم ها این است که هیچ وقت در ارتباطشان با مردان صریح نیستند. به جای اینکه بی پرده چیزی را که می خواهید عنوان کنید، کنایه می زنید. به جای اینکه خطر کنید و نظرتان را مستقیم ابراز کنید ، همسرتان را می آزمایید و عقیده او را در مورد موضوع مورد نظر جویا می شوید. به جای اینکه رک در مورد موضوعی صحبت کنید ، مبهم رفتار می کنید. تمام این شیوه ها باعث خشم مردان می شود. 

 

مردان افکارشان را در درونشان تحلیل می کنند و نتیجه را در آخر ابراز می کنند 

 

مردان اغلب افکارشان را درون خود بررسی می کنند و تنها هنگامی که به راه حلی دست یابند ، اظهار عقیده می نمایند. مردان در سکوت همه چیز را سبک و سنگین می کنند . 

مردان راه حل گرا هستند. آنان ترجیح می دهند تنها هنگامی که به راه حلی می رسند ، اظهار عقیده کنند و نه قبل از آن . به همین دلیل هم ، اگر شما نظر مشورتی از همسرتان بخواهید یا سوالی در مورد روابطتان بپرسید ، احتمالا پاسخ او چنین است: “بگذار در موردش فکر کنم .” او نمی خواهد به سرعت پاسخی دهد که شاید اشتباه باشد . 

اشتباه زنان چیست؟

زنان افکارشان را با صدای بلند بیان می کنند . 

مشکل باز هم در تفاوت بین زن و مرد نهفته است و این واقعیت که مردان راه حل گرا هستند ، در حالی که زنان عمل گرا می باشند . زنان سیر فکری شان را با صدای بلند بیان می کنند. و حتی متوجه این کار هم نمی شوند. 

واکنش مردان چیست؟ 

آنان فکر می کنند زنان زیاد حرف می زنند! منظور مردان از این جمله، این است که زنان بیش از آنچه مردان می خواهند بشنوند ، افکارشان را بر زبان می آورند . برای زنان، این کار طبیعی اما برای مردان افراط است. 

آیا تا به حال سعی کرده اید احساساتتان را به همسرتان ابراز کنید ، در حالی که او در جایش با بی قراری جا به جا می شود و بالاخره به شما می گوید: “عزیزم ، می شود لطفا اصل مطلب را بگویی؟” شما در نهایت احساس می کنید که او به شما گوش نمی دهد و اهمیتی هم برای احساساتتان قائل نیست ، او هم در نهایت احساس می کند که شما از روی عمد، آزارش می دهید! 

شاید حالا که دریافته اید مردان تا چه اندازه راه حل گرا هستند ، این مشکل را بیشتر درک کنید. آنها خواهان نتیجه نهایی و یا دانستن احساسات شما در چند کلمه هستند. مسئله ای که مردان متوجه نمی شوند این است که این نحوه صحبت کردن در مورد احساسات، خود به رفع آن احساسات کمک می کند و دید بازتر و روشن تری برای حل مشکلات به شما می دهد. 

اشتباه زنان چیست ؟ 

زنان ، با صدای بلند از مشکلاتشان گلایه می کنند ، بدون اینکه بگذارند شوهرشان بداند که امیدوارند راه حلی بیابند. برخی از زنان نقش قربانی را بازی می کنند و گله مند هستند، ولی برای تغییر زندگی شان کاری انجام نمی دهند . برخی دیگر مشکلات را دست کم می گیرند .به هر جهت ، زنان اغلب با صدای بلند از مشکلاتشان شکایت می کنند ، در حالی که مردان مشکلات را درون خود می ریزند. 

واکنش مردان چیست؟ 

وقتی مردی می شنود که زنش تمام افکار منفی اش را در مورد چیزی بیان می کند ، نمی فهمد که او در واقع با این کار ، ناراحتی های فکری اش را تخلیه می کند. نمی فهمد که با این کار به نوعی مشکلش را برطرف می نماید. او تصور می کند زنش چون نمی تواند راه حلی بیابد به حرف زدن ادامه می دهد. بنابراین، بی طاقت می شود و احساس مسئولیت می کند تا راه حلی بیابد و سعی می کند به سرعت راه حلش را به زنش ارائه دهد. 

راه حل 

1-در مورد این راز با همسرتان صحبت کنید .

شیوه فکر کردن و صحبت کردن خود را برای همسرتان توضیح دهیدو بگذارید بداند که شما هم در مقابل ، شیوه رفتاری او را درک می کنید . 

2-در حین بحث با همسرتان ، به او فرصت دهید تا به جواب برسد . 

به طور مثال ، شما و همسرتان در حال برنامه ریزی سفری برای ماه آینده هستید و می خواهید ببینید که باید پنجشنبه شب حرکت کنید یا جمعه صبح .

راه اشتباه : شروع می کنید در مورد تمام احتمالات و شرایط بلند بلند حرف زدن و تحت فشار گذاشتن همسرتان برای اینکه بلافاصله جواب دهد.

راه صحیح: اطلاعات را در اختیار همسرتان می گذاریدو می گویید: “می خواهی الان در موردش صحبت کنیم یا ترجیح می دهی کمی فکر کنی و بعدا جوابم را بدهی ؟” این طرز برخورد به همسرتان فرصت می دهد تا بدون اینکه احساس کند تحت فشار است ، اطلاعات مورد نظر را سبک و سنگین کند . 

 

مردان به راحتی زنان به عواطفشان دسترسی ندارند. 

 

برای اغلب مردان، دنیای درونی احساسات ، مکانی غریب و ترسناک است.دنیای عواطف و احساسات، برای مردان ناآشناست. اغلب مردان ، بیشتر در مغزشان زیسته اند تا در قلبشان، بنابراین عادت ندارند که مدت زیادی به کندوکاو در احساساتشان بگذرانند.  زنان بر اساس معاشرت های اجتماعی شان ، بیش از مردان با احساسات آشنا هستند. هیچ کس از انجام کاری که بلد نیست لذت نمی برد . اگر شما به خودتان اطمینان داشته باشید که از هنر مدرن آگاهی دارید ، انگاه از اینکه با سایرین در موردش صحبت کنید لذت می برید . اگر شما هیچ تجربه ای در زمینه اوراق مشارکت نداشته باشید ، دلتان نمی خواهد در موردش صحبت کنید. از آنجا که مردان در توانایی های احساسی از خود مطوئن نیستند ، تعجبی ندارد که به اندازه زنان از ابراز احساسات، لذت نبرند. مشاهده ی عواطف باعث می شود مردان احساس عدم کنترل کنند. وقتی مردان می پندارند که در امری مهارت ندارند ، احساس می کنند تحت تسلط آن هستند؛ آن امر بر آنها قدرت نمایی می کند. 

اشتباه زنان چیست ؟ 

1-عدم آشنایی مردان با احساسات را به عنوان مقاومت خودسرانه تعبیر می کنند و آنان را متهم به بی احساسی می کنند .

مردان درست به اندازه زنان و در بعضی موارد ، بیشتر از آنان ، احساسی هستند . مردان همیشه نمی توانند به آسانی به احساساتشان دسترسی داشته یاشند. به همین دلیل در حالی که به نظر می رسد آنان هیچ احساسی ندارند ، واقعیت این است که نمی توانند با احساساتشان ارتباط برقرار کنند . بنابراین ، وقتی از همسرتان می پرسید ؟ “چه احساسی داری؟” به جای اینکه با گفتن نمی دانم این ریسک را کند که او را نادان بپندارید ، می گوید: “هیچ.” 

2-انتظار دارید مردان نیز به همان سرعت که زنان احساسی می شوند ، احساساتی شوند. 

بیشتر خانم ها راحت تر از آقایان ابراز احساسات می کنند، چرا که تمرین بیشتری دارند. اشتباه است که انتظار داشته باشند مردان ظرف چند دقیقه متوجه احساساتشان بشوند ، احساسات درونی شان را تشخیص دهند و به راحتی ترس ها و آسیب پذیری ها و حساسیت هایشان را با زنان در میان بگذارند. البته منظور این نیست که مردان قادر نیستند از لحاظ احساسی سرآمد باشند. 

راه حل 

1-با یک باره ریختن تمام اطلاعات بر سر همسرتان و توقع جواب از سوی او، تحت فشار نگذارید. آهسته پیش بروید-عجله نکنید-حرفتان را واضح بزنید.

منظور این نیست که باید مانند یک بی سواد با شوهرتان رفتار کنید.اما آهسته صحبت کردن و مهلت دادن به همسرتان واقعا موثر است. باعث می شود همسرتان دچار سردرگمی نشود و بتواند با احساساتش ارتباط برقرار کند ، سکوت لازم است-دوره های سکوت را با کلمات پر نکنید. گاهی اوقات سکوت همسرتان نه به دلیل نادیده گرفتن شما ، بلکه به این دلیل است که اطلاعاتی را که به او دادیددر مغزش تحلیل می کند و سعی دارد احساسش را دریابد. 

2-سعی کنید با همسرتان تماس فیزیکی برقرار نمایید. دستان یکدیگر را بگیرید، دستتان را روی بازوی او بگذارید ، در آغوشش بگیرید و یا هر کاری که باعث می شود کمی از مغزش بیرون بیاید و با قلبش زندگی کند. 

این یکی از سریع ترین و ساده ترین راه هایی است که می توانید به همسرتان کمک کنید تا با احساساتش ارتباط برقرار کند . هنگامی که متوجه می شوید همسرتان در ابراز احساساتش یا گوش دادن به شما دچار مشکل شده است ، لحظاتی در سکوت او را در آغوش بگیرید. این عمل باعث می شود انرژی موجود در مکالمات شما تغییر جهت دهد و از یک نبرد عقلانی به مبادله ای احساسی تبدیل شود. 

 

کلام پایانی

گاهی مشکلاتی که در روابط پیش می آید به دلیل عدم آگاهی از مهارتهای ارتباطی است و برخی اوقات هم مسئله به مواردی همچون شکست های قبلی بر می گردد. در این زمینه توصیه می شود از یک مشاور باتجربه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت