سبک زندگی و موفقیت

راههای جذب و عاشق کردن کسی که ما را دوست ندارد

گاهی دوست داشتن فردی که به ما علاقه ای ندارد سخت است. در چنین شرایطی دنبال بهانه ای هستیم تا فرد را به سوی خود بکشانیم. ممکن است به علت علاقمندی یا نیاز به توجه او در پی راهکاری برای جذب و عاشق کردنش باشیم. در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود که چگونه کسی که ما را دوست ندارد به سوی خود جذب نماییم.

 

راههای جذب و عاشق کردن کسی که ما را دوست ندارد

مهم ترین کارهایی که لازم است شما انجام دهید شامل موارد زیر است:

فکرش را درگیر کنید

اینکه شما بتوانید برای فرد مقابل جذاب باشید کاری پیچیده است. به این معنا که جذابیت با جلب توجه کاملاً متفاوت است و شما با چند حرکت خاص می‌توانید توجه کسی را جلب کنید اما این کار کوتاه مدت است و به محض آنکه بین شما فاصله بیفتد از یاد برده می‌شود. جذابیت هنگامی اتفاق می‌افتد که شما بتوانید طوری فرد را مجذوب خودتان کنید که حتی پس از فاصله افتادن و دوری او همچنان به یادتان باشد. شما باید به شخص مورد نظر نشان دهید که حتماً ویژگی‌هایی دارید که او آنها را دوست دارد. در این شرایط اگر جذابیتتان درونی باشد آن فرد شما را از دست نمی‌دهد. مثلاً بعضی از افراد جذب انسان‌های بلند پرواز می‌شوند و توجهشان را جلب می‌کند. بنابراین علت آنکه شاید تاکنون نتوانسته‌اید توجه فرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید این است که شاید خصوصیات مورد نیاز او را بروز نداده‌اید.

تبدیل جذب به مشغله ذهنی

برای اینکه فردی را بتوانید علاقمند کنید باید ابتدا در اطراف او پرسه بزنید تا شما را ببیند. تلاش برای جلب توجه کاری سخت است و ممکن است مسائل دیگری باشد که در این راه مداخله کند. هر چند اینکه فقط در اطراف کسی باشید کافی نیست و باید هر موقع که نزدیکش هستید رفتارهایی انجام دهید که تاثیرگذار باشد. گاهی می‌توانید از ترفندهای خاصی استفاده کنید مثلاً یک روز بسیار به او توجه کنید و روز دیگر مشغول و سرگرم کارهای خودتان باشید. این روند گیج کننده را انجام دهید تا او کمی کنجکاو شود که واقعاً چه خواسته‌ای دارید و نیت شما چیست. با این رفتارها به نوعی فکر او را به خودتان مشغول کرده‌اید. بنابراین اگر برای مدت زمانی این کار را انجام دهید او به شما بیشتر از گذشته فکر می‌کند و به جایی می‌رسد که شاید دنبالتان راه بیفتد.

بازی کردن با ذهن

چنانچه مراحل قبل را به خوبی انجام داده باشید در نظر آن فرد انسانی خاص می‌آیید و فکرش را به خود مشغول کرده‌اید. در این مرحله باید ویژگی‌های تاثیرگذار خود را به فرد مقابل نشان بدهید. مثلاً اگر فردی اعتماد به نفس پایینی دارد باید جرات و جسارتش را در رفتار و کلامش بروز دهد. یا اینکه گاهی شما می‌توانید به سمت کسی بروید که خجالتی و گوشه گیر است و با او رفتار دوستانه ای برقرار کنید. معمولاً ما جذب افرادی می‌شویم که خصوصیات حتی متفاوتی با ما دارند و یا آنچه را که ما نداریم آنها دارای همان خصوصیات هستند.

تبدیل مشغولیت ذهنی به نیاز و کشمکش

پس از آنکه توانستید فرد را به خودتان جذب کنید بهتر است که کمتر از گذشته دور و برش باشید و کمی از او فاصله بگیرید. در این شرایط بهتر است از یکی از دوستانتان بخواهید که از شما نزد آن فرد محبوب تعریف کند و ویژگی‌ها و صفات خوبتان را بیان کند. به این معنا که شما از دوستتان برای اثبات جذابیتتان کمک گرفته‌اید. علاوه بر این چون شما دیگر مثل همیشه در کنارش نیستید شور و اشتیاق خاصی را در او ایجاد کرده‌اید. سعی کنید تا حد امکان فردی غیرقابل پیش‌بینی باشید و احساساتتان را فوراً بروز ندهید چرا که انسان‌های جذاب راحت به دست نمی‌آیند.

ظاهر خود را مناسب نشان دهید

 

سعی کنید تا حد امکان لباس‌های جذاب، تمیز و مرتب اما نه زننده بپوشید. پژوهش‌ها نشان دادند که رنگ لباس تاثیر خاصی روی مخاطب می‌گذارد مخصوصاً رنگ‌های قرمز و یا دیگر رنگ‌های روشن. علاوه بر ظاهر رفتار و کلام شما هم اهمیت دارد. اینکه شما بتوانید به طریقی شیوا و رستا صحبت کنید و آداب اجتماعی و مهارت ارتباط بین فردی را بدانید. شما می‌توانید حس شوخ طبعی هم داشته باشید و برخی مسائل را به شیوه طنز برای دیگران مطرح کنید چرا که شوخ طبعی روشی عالی برای جذب دیگران است.

همدلی را در خودتان تقویت کنید

شاید همدلی به نظر کار راحتی بیاید اما واقعیت این است اینکه شما بتوانید خودتان را جای فرد مقابل بگذارید و از زاویه دید او به مسائل نگاه کنید کار راحتی نیست. وقتی فردی احساس کند که توسط دیگری درک می‌شود در مواقع نیاز کسی هست که می‌تواند روی او حساب کند قطعاً حس خوبی به آن فرد پیدا می‌کند. سعی کنید که با همدلی بتوانید نیازهای انسان را پیش بینی کنید و در مواقع حساس که به کمک نیاز دارد در کنارش باشید.

منحصر به فرد باشید

خاص بودن و متفاوت بودن یکی از بهترین راه‌ها برای جذب فرد محبوبتان است. هیچکس دوست ندارد با کسی رابطه داشته باشد که همانند دیگران است بلکه آنچه می‌تواند به یک رابطه جهت خاصی ببخشد این است که فرد مورد علاقه‌اش متفاوت و منحصر به فرد باشد. به نوعی همرنگ جماعت بودن از جاذبه انسان می‌کاهد. اگر بتوانید توانایی‌ها و استعدادهای خاص خودتان را بروز دهید بدون شک آن فرد از شما خوشش خواهد آمد. بنابراین اگر می‌خواهید در ذهن یک انسان بمانید سعی کنید تا حد امکان خاص و متفاوت خودتان را نشان دهید.

قدرت تاثیر اولیه

تاثیر اولیه بسیار مهم است و اثر آن تا مدت‌ها می‌ماند. طبق نظر متخصصان چند دقیقه اول در جذب ارتباط بسیار تاثیرگذار است. طبق پژوهش‌ها فقط به مدت ۳۰ ثانیه پس از دیدن یک فرد جدید در مورد حفظ رابطه با او فکر می‌کنیم. بنابراین تمام تلاش خود را بکنید که در دیدارهای اولیه توجه فرد مورد نظرتان را جلب کنید. با این حال نظرسنجی‌ها باز هم نشان دادند که اگر در نگاه اول از کسی خوشمان نیامد اما در جلسات بعدی او را چندین بار مرتب ببینیم احتمال آنکه جذب شویم زیاد است. از این رو اگر با دفعه اول نتوانستید دل فرد مورد علاقه خود را به دست آورید ناامید نشوید و شاید در دفعات بعد بتوانید او را مجذوب خود کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس ترین آیتم در جذب دیگران است. این را بدانید که هیچکس جذب انسان‌های با عزت نفس پایین و ارزشمندی کم نمی‌شود. اینکه شما بتوانید حتی اگر خطا یا اشتباهی کرده‌اید همچنان شأن خودتان را حفظ کنید و آن را عادی جلوه دهید بسیار اهمیت دارد. برخی از کارهایی که می‌تواند اعتماد به نفس شما را زیر سوال ببرد مثل استرسی شدن یا عصبانی شدن را کنترل کنید. هرچه شما به خودتان و توانایی‌هایتان بیشتر اعتماد داشته باشید این حس را به بقیه هم منتقل می‌کنید.

 

کلام پایانی

اگر شما فردی را دوست دارید قطعاً برایتان اهمیت دارد که هر طور شده او را جذب خود کنید. از این کار ناامید نشوید و با راهکارهای خاص می‌توانید به این رویای خود جامه عمل بپوشانید. هرچند این روش‌ها ممکن است برای هر فردی اثربخش نباشد به این دلیل که احساسات و ویژگی‌های فرد مقابل هم مهم است. بنابراین اگر شما کسی را دوست دارید مدتی است که فکرتان را مشغول کرده است می‌توانید از یک مشاور هم در این زمینه کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت