ازدواج

معیار انتخاب همسر چیست

معیار انتخاب همسر چیست؟ 

می خواهید ازدواج کنید؟ فقط برای اینکه دلتان می خواهد مثل بقیه تشکیل خانواده دهید؟ یا از روی نیاز های جسمانی تصمیم گرفته اید دست دختری را بگیرید و به خانه تان بیاورید یا دست در دست مردی بگذارید و با او راهی خانه بخت شوید؟فقط همین؟تا اینجایش هم خوب است اما کافی نیست. شما با مشاوره ازدواج با سوالات زیاد و همچنین جواب های درستی برای انتخاب همسر رو به رو خواهید شد. اگر الان در این مرحله هستید،پرسش مهم تر دیگری را هم از خودتان بپرسید : آیا انتخاب من درست است؟زن می گیرم که صبح و شبم را با او بگذرانم؟تنها در رختخواب نخوابم،برایم پول بیاورد و آسایشم را فراهم کند؟برایم غذا بپزد و و لباس هایم را بشوید؟دیگر وقتش رسیده برای خود خانواده ای داشته باشم و مثل بقیه همسن و سالانم مستقل زندگی کنم؟می خواهم متاهل شوم و با همسرم به خانه فامیل بروم؟

این ها همه خوب اند، اما وقتی قشنگ می شوند که به سوالی مهم تر رسیده باشید و پاسخ را که پیدا کردید این ها هم زیبا به نظر می رسند؛اگر نه می شوند یک مشت کار سطحی که بعد از چند صباحی در زندگی مشترک به توقعاتی از سوی شما و همسرتان تبدیل می شوند.در آن صورت تازه باید بنشینید و به پرسشی که نخست پرسیدم فکر کنید؛آیا انتخاب من درست است؟

در واقع ازدواج یعنی زندگی با آرامش بیشتر.ممکن است همه خواسته هایی که ابتدای متن آورده شده اند در این ازدواج فراهم نشود یا اینکه بشوند، اما این مهم نیست.مهم آرامشی است که افراد در ازدواج پیدا می کنند.حالا اینکه بتوانید با همسرتان به خانه فامیل بروید یا حتما حضور فیزیکی او را برای ساعت های طولانی در خانه احساس کنید،قطعا تعیین کننده نیست.

آنچه این ازدواج سالم را برای شما رقم می زند، آرامشی است که در نتیجه آن پیدا می کنید.افرادی هستند که همسرشان هیچ گاه نتوانسته است با آن ها به خانه اقوام برود یا هرگز نتوانسته است شرایط آسایش و رفاه آنان را به طور کامل برآورده کند، اما هرگز احساس دلسردی و دلزدگی هم از زندگی زناشویی خود پیدا نکرده اند.این آرامش را کسی نمی تواند برایتان تعریف کند یا در شما پیدا کند؛ فقط خود شما هستید که می توانید آن را ببینید و احساس کنید.برای همین است که بسیاری از زن و شوهرهایی که می شناسید و ممکن است در ظاهر تناسب چندانی با یکدیگر نداشته باشند ، از یکدیگر راضی هستند و احساس آرامش هم دارند.

بگذریم از اینکه آرامش یک مساله درونی است و هر فردی در ابتدا باید آن را در خودش پیدا کند و درست است که آرامش واقعی هم همین است، اما اگر کسی آرامش واقعی داشته باشد ولی شریکی مناسب را برای زندگی خود پیدا نکند، می تواند به یک زندگی خوب و آرام ادامه بدهد؟ حتماً پاسخ شما هم منفی است.

خیلی از جوان ها آرامش را نمیشناسند.این را می توانید در اطرافیان خود هم ببینید،خیلی از دختر ها پول و ثروت و جذابیت های ظاهری و خیلی از آقا پسر ها زیبایی و رعنایی و …را ملاک اصلی ازدواج خود در نظر می گیرند.البته همه این ها برای انتخاب یک فرد مناسب لازم است، اما کافی نیست! کسی که برای خودش چند معیار سطحی از این دست را در نظر می گیرد، طبیعی است که هنوز نتوانسته است آرامش را بشناسد.آرامش در این ملاک های جزئی نیست،در ماهیت اشخاص است.باید این نیروی نهفته در طرف مقابل را شناخت.

بدیهی است که ما در این مطلب کوتاه نمی توانیم راه های پیدا کردن این نیروی پنهان اما لطیف را توضیح بدهیم،اما می توانیم راهی نشان بدهیم که حداقل جوان تر ها کمی درباره اش به فکر بیفتند.

پیامک های خدا را در نظر بگیرید

آرامش در ازدواج از همان پیش از ازدواج هم خود را نشان می دهد.اگر از همان ابتدای راه در دوران آشنایی اولیه این احساس به شما دست داد که بابت او دچار هیچ نگرانی نیستید، می توانید به انتخاب خود امیدوار باشید.البته این فقط یک معیار است و منظور این نیست که همه جوانب انتخاب خود را به این مورد معطوف کنید ، اما معیار بسیار مهمی است .وقتی نگران این نیستید که او را از دست بدهید یا نگران از دست رفتن خودتان هم نیستید، به نظر من تا به اینجای کار انتخابی خوب داشته اید.

وقتی از اینکه او را از دست بدهید نگران هستید یعنی،یک ترس یا ترس هایی در انتخابتان وجود دارد. وقتی هم که نگران از دست رفتن خودتان هستید،یعنی طرف مقابل نتوانسته اطمینان شما را جلب کند.

شاید آن فرد مناسب باشد،اما هنوز نتوانسته شما را به مرز اطمینان برساند.برای همین هم نگرانی های شما به دل آرامی تبدیل نشده است.از کجا می دانید؟ چه بسا که با او ازدواج کنید و این روند تا همیشه ادامه پیدا کند! پس در شرایطی که ترس و نگرانی دارید، نمی توانید به خودتان بگویید که فرد مناسبی را انتخاب کرده اید. هرچند که او آسایش زندگی شما را با رفاه کامل فراهم کند یا نشاط و کدبانو گری و زیبایی از سر و رویش ببارد.

من مطمئن هستم که خود شما که الان در مرحله انتخاب همسر هستید و قصد ازدواج دارید، این نکات را به خوبی می دانید؛ ما در جلسات مشاوره ازدواج کامل تر این موارد را مرور خواهیم کرد و به جزئیات یک ازدواج موفق با هم مشورت خواهیم نمود. فقط ممکن است به آن واقف نباشید. اگر به زندگی اطرافیانتان هم نگاه کنید، مصداق این حرف من را می بینید.خیلی از افرادی که ازدواج کرده اند و با شکست رو به رو شده اندیا افرادی که زندگی آرامی را در کنار همسر خود نمی گذرانند، این را به شما می گویند که از همان ابتدای راه دلشان گواه این ها را می داده است؛اما آن پیام های قلبشان را که خدا مرتب برایشان ارسال می کرد خوب نمی خواندند یا اینکه می خواندنداما نخواستند باورش کنند.

خیلی ها از همان ابتدای راه ویژگی های نامناسبی را که برایشان نگران کننده است در طرف مقابل می بینند، اما نمی خواهند قبول کنند که شخص مورد نظرشان دارای آن هاست؛ مثلاً ممکن است بگویند: ” اینکه چیز مهمی نیست” یا اینکه ” ای بابا … این که بعداً درست می شود ؛ وقتی رفتم سر زندگی درستش می کنم” یا از همه بدتر به خاطر ترس های درونی و یک سری چیز هایی که اعتماد به نفس را در آنان از بین برده است، دست به انتخاب نادرست می زنند.در واقع قلبشان مرتب پیامک های خدارا نشانشان می دهد، اما مرتب آن ها را نادیده می گیرند.برگرفته شده از کتاب رازهایی که هرآدمی باید باید بداند.

 مرکز مشاوره ازدواج گروه همراه سعادت آباد 

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت