روانشناسی

نسبت به عدم پذیرش دیگران، بی اعتناء باشید

نسبت به عدم پذیرش دیگران، بی اعتناء باشید. 

هربار برمی گردیم، قوی ترمی شویم نه ضعیف تر، چون اجازه نمی دهیم که عدم پذیرش خردمان کند. این فقط ما را درتصمیم خود محکم تر می کند. برای موفق شدن راه دیگری وجود ندارد.

برای موفق شدن باید یاد بگیرید که چطور با عدم پذیرش کنار بیایید. عدم پذیرش، بخشی طبیعی از زندگی است. وقتی برای بازی در تیم انتخاب نمی شوید، یا نقش مورد علاقه تان را در نمایش کس دیگری بازی می کند، در انتخابات پیروز نمی شوید، به کالج و یا دانشگاه مورد علاقه تان راه نمی یابید، شغل و یا ارتقاء شغلی مورد نظرتان را از دست می دهید، افزایش حقوق نمی گیرید، قراری را که گذاشته بودید از دست می دهید، مجوز نمی گیرید و یا اخراج می شوید، همگی نمونه هایی از عدم پذیرش اند. همین طور پذیرفته نشدن نسخه اولیه کتاب تان، رد شدن ایده تولید یک محصول جدید، عدم پذیرش پیشنهادتان، بی اعتنایی به تقاضای شما برای جمع کردن پول، نپذیرفتن طرح شما، رد شدن تقاضای عضویت و یا رد کردن پیشنهاد شما برای ازدواج.

عدم پذیرش یک افسانه است!

برای مقابله با عدم پذیرش، باید بپذیرید که این مفهوم فقط یک افسانه است و وجود خارجی ندارد! تنها یک مفهوم ذهنی است. فکرش را بکنید.

اگر برای پذیرش در هاروارد اقدام کنید و پذیرفته نشوید، قبل از تقاضای تان در هاروارد نبودید و بعد از تقاضا هم در هاروارد نیستید! پس زندگی بدتر نشده و ثابت مانده. چیزی را از دست نداده اید. فکرش را بکنید. آیا باید تمام زندگی تان را به هاروارد نرفتن فکرکنید؟ مسلماً خودتان بهتر می دانید که چطور با این مسأله کنار بیایید.

واقعیت این است که با سؤال کردن چیزی را از دست نمی دهید، اما چون احتمالاً چیزی هست که بتوانید به دست آورید، پس حتماً سؤال کنید!

(( جواب مثبت ))

هر وقت که از کسی چیزی خواستید، به این فکر کنید که همیشه کسی هست که قبول کند و کسی هم هست که قبول نکند. اما در هر حال کسی هست که در جایی منتظر من و ایده هایم باشد. با این فکر باید آن قدر بازی را دنبال کنید، تا سرانجام کسی جواب مثبت بدهد. این جواب مثبت در انتظار شماست. به قول شریکم ( مارک ویکتور هنسن ): (( چیزی که می خواهید، شما را می خواهد )) باید این قدر پایداری کنید تا جواب مثبت بگیرید.

بر گرفته از کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت