سبک زندگی و موفقیت

نشانه های عشق شدید مردان به زنان

هنگامی که عاشق می شوید همیشه به این می‌اندیشید که فرد مورد نظر شما بسیار ویژه و منحصر به فرد است. افراد عاشق ویژگی های منفی معشوق را انکار می کنند و فقط بر وجوه مثبت او تمرکز می‌کنند. بر اساس مطالعات روابط هنگامی موفقیت آمیز است که هر دو طرف ایده آل یکدیگر باشند. نشانه های عاشقی در هر کسی ممکن است متفاوت باشد اما مردها هنگامی که عاشق می شوند اکثریت آنها رفتار های مشابهی نشان می دهند که در ادامه مقاله به آن پرداخته می شود.

روانشناسی عشق

یکی از بهترین احساساتی که هر فرد در طول عمر خود تجربه می کند عشق است اما اینکه بدانید آیا عشق تان واقعی است و تا چه اندازه ای فرد مقابل هم همان احساسات را به شما دارد بسیار مهم است. این را بدانید که عاشق شدن باعث بی ثباتی احساسی و فیزیولوژیکی می شود. موقعی که رابطه شما با کوچکترین شکست روبرو می شود بین احساساتی همچون شادی، سرخوشی، افزایش انرژی، بی، اشتهایی بی خوابی، ضربان قلب و تند شدن تنفس و اضطراب و وحشت و ناامیدی نوسان می‌کنید.

بر اساس تحقیقات این گونه نوسانات خلقی با رفتار کسانی که مواد مخدر مصرف کرده اند همانند است و در واقع هنگامی که به افراد عاشق عکس هایی از عزیزان شان نشان داده می شود همان قسمت هایی از مغز برانگیخته می شود که برای یک معتاد با مصرف مواد مخدر فعال می شود. یعنی اینکه عاشق بودن نوعی اعتیاد محسوب می شود و هنگامی که این اعتیاد از فردی گرفته شود احتمال دارد رفتارهای کناره‌گیری را بروز دهد.

افراد عاشق معمولاً بیشتر از ۸۵ درصد از زمان خود را وقت تفکر در مورد معشوقه خود می کنند. مردهای عاشق علامت هایی از وابستگی عاطفی را بروز می دهند مانند حسادت، مالکیت یا ترس از ترک شدن و اضطراب جدایی. مواردی همچون شوق به اتحاد با معشوق، پیدا کردن راه هایی برای نزدیک‌تر شدن به او و رویا بافی روزانه درباره آینده مشترک از علامتهای عاشق شدن مردان است. عاشق شدن باعث می شود که فرد اولویت های زندگی خودش را با اهداف معشوقش هماهنگ کند و حتی از بعضی برنامه‌هایش بگذرد.

روانشناسی مرد عاشق

مردها بسیار متفاوت از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید. اگر زنی بخواهد که مرد اش عواطف و احساساتش را مانند خودش بروز دهد و در مورد آنها صحبت کند قطعا اشتباه بزرگی مرتکب شده است چرا که مردها نحوه تجربه احساس شان با زن ها بسیار متفاوت است. این به آن معنی نیست که مردها احساسی نیستند و نمی توانند احساساتی را تجربه کنند بلکه طبق تحقیقات مردها هم مانند زن ها با دیدن تصاویر غم انگیز یا لذت بخش همان احساسات را تجربه می کنند اما آن را کمتر بروز می دهند. این مورد به ساختار های مخفی مردها مربوط می شود. در مقایسه مغز مردها و زنها نیمکره راست مغز آنها نسبت به نیمکره چپ کوچکتر است و همین باعث می‌شود که آنان از لحاظ احساسی ضعیف تر عمل کنند. در حالی که نیمکره های چپ و راست در زن ها یکسان است و همین امر باعث می شود که احساسات بیشتری را بروز دهند.

 

نشانه های اصلی عشق مردها به زن ها

برخی از رایج ترین این نشانه ها شامل موارد زیر می شوند:

ایجاد ارتباط به صورت پیامکی یا تلفنی

یکی از ویژگی‌های کسی که شما را دوست دارد این است که در هر صورت ارتباطش را با شما حفظ می کند. مرد عاشق از حال و روز شما خبر می گیرد و این کار را به صورت پیامکی یا تلفنی انجام می دهد چرا که دوست دارد زمانش را با شما سپری کند حتی موقعی که در کنارتان نیست به شما فکر می کند و می خواهد با شما باشد. این را بدانید که بیشتر مردها از تلفن صحبت کردن خوششان نمی آید اما اگر کسی همسرش را دوست داشته باشد از این کار چندان هم بدش نمی آید و حتی منتظر پیام شما میشود.

آراستگی

از نشانه های عاشقی مرد این است که وقتی که می خواهد شما را ببیند قطعاً به خودش و ظاهرش رسیدگی می کند و خسته یا نامرتب حاضر نمی‌شود. همانطور که او هم دوست دارد شما را مرتب و آراسته ببیند. مردی که تلاش میکند در کنارتان بی عیب و نقص به نظر برسد یعنی به شما اهمیت می دهد و دوستتان دارد و همیشه بهترینها را برای تان میخواهد. موقعی که می خواهید با یکدیگر به جمع دوستان یا اقوام تان بروید سعی می‌کند طوری لباس بپوشد تا شما با آن موافق باشید. چنین مردی با سریع است و همه نگران ظاهرش میباشد. او همچنین دوست دارد محل زندگی و امکاناتش زیبا و مورد پسند شما باشد. چنین فردی در این مورد بخشنده است و برای مناسبت های مختلف برای شما هزینه می کند.

تامین آسایش و راحتی شما

مردی که شما را دوست داشته باشد از هنگامی که از سرکار به خانه برمیگردد خستگی ها و مشکلات آنجا را با خودش به منزل نمی آورد و اذیت تان نمی کند چرا که نمیخواهد آسایش و آرامش شما گرفته شود. شاید گاهی زن ها بخواهند از مسائل کاری و شغلی همسرشان باخبر شوند و به او کمک کنند اما مردی که شما را دوست داشته باشد معمولا ترجیح می دهد از مشکلات و گرفتاری هایش برایتان زیاد صحبت نکند. چنین مردهایی سعی می‌کنند با روی گشوده و با لبخند وارد خانه شوند و در هر شرایطی می خواهند شما را خوشحال ببینند.

تعریف از آشپزی

مردی که شما را دوست داشته باشد آشپزی و دستور پخت شما را بسیار دوست دارد حتی اگر روزی نتوانید غذای مورد علاقه اش را چندان خوش طعم درست کنید و یا از مزه آن خوشش نیاید به رویتان نمی آورد یا این قضیه را مطرح نمی‌کند. چرا که نمی خواهد شما ناراحت شوید. او هر آنچه را که شما درست میکنید با اشتها و لذت می‌خورد و تشکر می کند.  مرد عاشق در کنار زنش هم گاهی اوقات آشپزی می کند یا به او در کارهای این چنینی کمک می کند.

مرور خاطرات گذشته

مردی که شما را دوست داشته باشد آهنگ های دوره آشنایی را گوش می‌دهد و حتی خاطرات و عکس های آن زمان را با شما مرور می‌کند. به نوعی هر چه که در گذشته یادآور خاطره با شما بوده و بار احساسی و هیجانی داشته را می خواهد دوباره تجربه کند. این عمل نشان می دهد که از رابطه با شما بسیار خوشحال است و از اینکه شما را انتخاب کرده احساس غرور دارد. هرچند به این نکته توجه کنید اگر فردی یک نوع آهنگ خاص و قدیمی را بسیار گوش می دهد و خیلی دوست دارد، این می‌تواند برای رابطه شما چندان خوشایند نباشد.

غافلگیر می کند

مردی که شما را دوست دارد معمولاً به دنبال بهانه می‌گردد تا سوپرایز تان کند. یکی از محبوب ترین روش های غافلگیر کردن خریدن کادو است مخصوصاً اگر مناسبت خاصی هم وجود نداشته باشد اما این رفتار نشان دهنده آن است که مرد شما عاشقانه دوستتان دارد و حاضر است که برای خوشحالی شما هر کاری انجام دهد. گاهی بعضی از مردها با خریدن یک شاخه گل و یا وسیله ای که همسرشان به آنها نیاز دارد محبت و علاقه شان را بروز می دهند. به هر حال مردی که شما را دوست دارد چه تولد شما یا روز زن باشد یا نباشد در فکر غافلگیر کردن تان است. هرچند که بهتر است بدانید مردها در این مورد به مسئله مالی‌شان می‌اندیشند و هر چقدر که مردی پس انداز و دارایی بیشتری داشته باشد بیشتر هم برای همسرش خرج می کند حتی اگر هم آنچنان از لحاظ اقتصادی عالی نباشد باز هم با چیز های کوچک به دنبال خوشحال کردن همسرش است.

تعمیر کردن وسایل شما

اگر مردی آرامش شما برایش اهمیت داشته باشد دوست ندارد لحظه ای شما را تحت فشار و ناراحت ببیند. وقتی بداند وسیله ای مانند چرخ گوشت که با آن کار میکنید خراب شده است یا خودش آن را تعمیر می کند و یا اگر نتوانست در اسرع وقت به تعمیرکار واگذار می کند. حتی ممکن است خیلی از وسایل آسان که خراب شده است و آنها را از خاطر برده اید و گوشه خانه افتاده است او آنها را هم برای تان درست کند. چنین کارهایی نشانه علاقه مرد به شما است. به این نکته توجه کنید که مرد ها نمی توانند مانند زن ها آن چنان احساساتشان را باکلمات نشان دهد بلکه گاهی با کمک کردن به شما یا تعمیر وسایل تان می‌خواهند نشان دهند که برای شان اهمیت دارید. حواس‌تان باشد اگر نتوانست وسیله ای را تعمیر کند سرزنش و انتقاد از او نکنید بلکه تشکر کنید و بگویید باز هم ممنونم از وقتی که گذاشتی.

تفریح و سفر

مردی که شما را دوست داشته باشد هیچ وقت آخر هفته یا تعطیلات را برای دوستان و اقوام خود اختصاص نمی‌دهد بلکه سعی می کند با خانواده اش که شما هستید وقت بگذراند. متاسفانه بعضی از مردها همچنان بعد از متاهل شدن به دنبال دوستان یا اقوام خودشان هستند و به همسر و فرزندانشان چندان بهایی نمی دهند. این نشانه‌ای از سرد شدن و بی علاقگی مرد است در حالی که مردی که شریکش برایش مهم باشد روزهای آخر هفته و تعطیلات برنامه می چیند و حتی شده چند ساعت در روز تعطیل با او به گشت و گذار می رود. سفر رفتن عشق و علاقه ای که بین شما به همسرتان است را شدت می بخشد. این رفتار ها نشان می دهد که مرد به فکر شما هست. بنابراین اگر مردی برای تان با ذوق و شوق برنامه‌ای چید حتی اگر چندان باب میلتان نبود و حوصله نداشتید سعی کنید در این سفر با او همراه باشید و نخواهید حتی ذره ای برنامه‌اش را تغییر دهید.

حمایت و پشتیبانی

زمان هایی را در نظر بگیرید که دچار خستگی و بی حوصلگی هستید یک مردی که شما را دوست داشته باشد در چنین وضعیتی تنهایتان نمی گذارد و سعی میکند به شما کمک کند. مثلاً اگر در بستر بیماری هستید تا حد امکان میخواهد که برای شما آشپزی می کند یا شما را به دکتر ببرد و هر کاری که از دستش بر می آید برایتان انجام دهد. اگر روزی خسته باشید و نتوانسته باشید غذا درست کنید به احساس شما احترام می گذارد و اجازه می‌دهد استراحت کنید و خودش کارها را انجام می دهد. چنین مردی به جای غرغر کردن و شکایت از شما قدردانی می کند و سعی می کند شرایط خاص تان را در نظر بگیرد.

انجام کارهای هر چند کوچک

هرچند مردها صبح تا شب بیرون از منزل هستند و گاهی خستگی زیادی به آنها فشار می آورد اما اگر هم در خانه باشند مانند روزهای تعطیل می توانند کارهای کوچکی برای خوشحالی شما انجام دهند. یکی از این کارهای کوچک خرید نان برای صبحانه است. وقتی مردی عاشقانه دوستتان داشته باشد از همین کارهای جزئی دریغ نمی کند و با آنها می خواهد نشان دهد که همچنان دوستتان دارد و شما مورد تایید او هستید. برای همین رفتارها هم از او تشکر کنید و قدردانش باشید.

توجه به حرف های شما

هنگامی که صحبت می کنید مشتاقانه به حرفهای شما گوش می دهد و برای عقاید و نظراتتان ارزش قائل است. مردی که شما را دوست داشته باشد حاضر نیست که همه چیز طبق خواسته ها و نظرات خودش جلو برود و یا به نیازهای زن بی توجه باشد. زمان هایی را برای صحبت کردن با شما صرف می کند و دوست دارد که در برخی موارد با شما مشورت کند. اگر در دوره آشنایی یا نامزدی باشید چنین فردی می خواهد ویژگی های شما و شخصیت تان را بیشتر بشناسد بنابراین قرار هایی را برای ملاقات حضوری با شما می گذارد.

کلام آخر

افراد زیادی در زندگی زناشویی یا در رابطه خود با یک پسر نمی دانند که چقدر برای فرد مقابل مهم هستند و یا اینکه آیا آنها را دوست دارند یا خیر. در این مقاله به برخی از نشانه های مردان عاشق اشاره شد. اگر شما هم در رابطه با همسر یا نامزدتان دچار تعارضاتی هستید یا فکر می کنید رابطه تان دچار ابهاماتی شده است توصیه می‌شود قبل از هر تصمیمی در این زمینه حتما از یک درمانگر یا روانشناس با تجربه کمک بگیرید. تیم مشاوران ما در کلینیک روانشناسی همراه آماده ارائه خدمات به شما هستند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت