سبک زندگی و موفقیت

هفت مرحله برای روابطی عالی و ارتباطی بهتر

 هفت مرحله برای روابطی عالی و ارتباطی بهتر 

1.همسرتان را (( همان گونه که هست )) بپذیرید. از سرزنش کردن اجتناب کنید. در نظر داشته باشید که شما در رابطه هستید تا لذت ببرید،نه این که تلاش کنید تا همسرتان را شکل دهید یا اصلاح نمایید و به راه درست هدایت کنید. مسئول احساسات خود باشید به خود اجازه دهید بر همسرتان تأثیر بگذارید، ولی نه این که از او تقاضا داشته باشید تا حتمأ تغییر کند. هم چنین به اوآزادی دهید تا بر روی شما تأثیر گذار باشد. بله درست است، برای این که شما را آگاه و متقاعد کند.

 

2.پی در پی قدر دانی و سپاس خود را ابراز کنید. از انتقادهای نابجا و بی وقفه دست بردارید. اغلب اوقات از همسرتان برای چیزهای کوچک،قدر دانی و تشکر کنید. چیزهایی را که شما واقعأ در مورد همسرتان به آنها ارج می نهید، بیابید، کشف کنید یا حتی خلق کنید و آنها را ذکر کنید. آنچه در اینجا اهمیت دارد، صداقت و راستگویی است. از مهمترین نابود کننده ی رابطه یعنی انتقاد و سرزنش مداوم از همسرتان، اجتناب کنید.

 

3.با تمام وجود و با صداقت کامل رابطه برقرار کنید. درباره ی باورها و شواهدی که با دیدگاههای خودتان از آنچه اتفاق می افتد در تضاد است صادق باشید. وقتی که همسرتان بر حق است و درست می گویید، حرفش را قبول کنید. هر دوی شما صادق و مدبر باشد. اجازه دهید تا برداشتها وتعبیرات متفاوت نیز وجود داشته باشند. توافق کنید که از تنبیه کردن یکدیگر دست بردارید، زیرا اکنون می خواهید اغلب اوقات با صداقت رفتار کنید. بپذیرید که هردوی شما صادق خواهید بود و به دیگری نیز اجازه ی ادامه دادن با صداقت را خواهید داد.

 

4.تفاوتهای خود را با همسرتان کشف کنید و آنها را در میان بگذارید. اختلاف نظرهایتان را نیز با همسرتان کشف و بررسی کنید تا بتوانید به سمت یک راه حل والاتر و عالی تر که بخش هایی از دیدگاهها و نظرهای هر دوی شما را در برگیرد،گام بردارید، سپس یا موافقت نمایید یا مخالفت کنید. به علاوه، آماده باشید تا بدون هیچ تظاهری مبنی بر این که موافق مسئله ای هستید، در صورتی که واقعأ نیستید، به مصالحه و سازش برسید.

 

5.از اهداف همسرتان حمایت و پشتیبانی کنید. از تمامیت و خواسته ها و دیدگاههای مهم خود چشم پوشی و صرف نظر نکنید، اما به راستی تا آنجا که می توانید به حمایت از همسرتان ادامه دهید،حتی وقتی که آشکارا با او مخالفید.

 

6.به همسرتان حق اشتباه کردن بدهید. به حقوق هر دویتان به عنوان انسانهایی جایزالخطا و لغزش پذیر احترام بگذارید- این حق لاینفک شماست که اشتباه کنید و از تجربه ها و اشتباه های خود درس یگیرید. فقط به حق خودتان برای این که یک انسان جایزالخطا باشید ارج ننهید.

 

7.خواسته هایتان را به عنوان اهدافی که ممکن است بعدها به آنها دست یابید در نظر بگیرید. ( این راهبردی است که شما را در به کارگیری شایسته و مناسب شش راهبرد دیگر توانا می کند.) وقتی به آنچه می خواهید یا آرزو دارید نمی رسید، به خود یادآور شوید که شما لزوماً نباید به آنچه می خواهید برسید، نه حالا و نه هیچ وقت دیگه!

 

نکته:انتخاب کنید که هفت راهبرد را به عنوان یک تعهد یک جانبه به کار گیرید و تمرین کنید، فارغ از این که همسرتان چه کارهایی انجام می دهد یا نمی دهد. هر زمانی که موفق نشدید، به دنبال کشف اشتباهی که ممکن است انجام داده باشید، بگردید.

شما هم چنین ممکن است چیزهای با ارزش و مهمی برای یادگیری در مورد روش صحبت کردن یا گوش دادنتان داشته باشید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت