پافشاری

پافشاری

 

اکثر مردم درست وقتی که چیزی تا موفقیت نمانده،دست از تلاش می کشند. یک متر مانده به خط پایان، در آخرین دقیقه بازی و یا تنها یک قدم مانده به گل، دست از تلاش برمی دارند.

 

شاید مهم ترین ویژگی مشترک افراد موفق، پافشاری است. آنها به سادگی دست از تلاش نمی کشند. هر چقدرکه بیشتر طاقت بیاورند، احتمال این که به نتیجه دلخواه شان برسند بیشتر است. هرچقدر هم که سخت باشد با پافشاری بیشتر، احتمال موفقیت بالاتر می رود.

 

این کار همیشه آسان نیست.

گاهی باید در برابر موانع سرسختی نشان داد. به خصوص موانع غیر منتظره که با هیچ نوع برنامه ریزی و یا آینده نگری نیز نمی شود آنها را پیش بینی کرد. بعضی اوقات با مشکلاتی طاقت فرسا روبه رو می شوید، و گاهی جهان به امتحان میزان پای بندی شما در تعقیب اهداف تان می پردازد. شاید ادامه راه دشوار باشد و نیازمند مقاومت شما در برابر تسلیم شدن، فراگیری درس های جدید، آفرینش توانایی های نو، و گرفتن تصمیم های سخت باشد.

 

تاریخ نشان داده است که مشهورترین برندگان، اغلب پیش از پیروزی با موانع دلخراشی مواجه شده اند. آنها پیروز شدند، چون نخواستند در برابر شکست ناامید شوند.

 

تنها تا تیر برق بعدی!

هفت بار زمین بخور، اما هشت بار از روی زمین بلند شو!

(( تری فاکس)) که در اثر سرطان پای راست خود را از دست داده بود، در سال 1980 و برای جمع آوری پول جهت تحقیقات سرطان، در دوی ماراتن امید که در کشور کانادا برگزار می شد شرکت کرد  او هر روز بیست و جهار مایل را افتان و خیزان می دوید، یعنی تقریباً معادل یک ماراتن کامل بیست و شش مایلی در روز! آن هم با یک پای مصنوعی!!!

او یک صدوچهل وسه روز دوید و مسافت سه هزاروسیصدوسی ونه مایل را از نقطه شروع در سنت جانز، نیوفاندلند تا خلیج( تاندر بی ) در اونتاریو طی کرد. در آنجا بعد از آن که پزشکان متوجه شدند سرطان به ریه هایش سرایت کرده، ناگزیر از دویدن دست کشید. او چند ماه بعد درگذشت، اما الگوی الهام بخش وی، میراثی از او به جای گذاشته. اکنون مسابقات سالانه دوی تری فاکس، در کانادا و سراسر جهان برگزار می شود و تا کنون توانسته 340 میلیون دلار برای تحقیقات سرطان جمع آوری کند. وقتی که از او پرسیدند چطور می توانست در برابر خستگی و مسافت هزاران مایلی که پیش رو داشت پایداری کند، پاسخ او این بود: ( تنها می دویدم تا به تیر برق بعدی برسم )

 

پنج سال

( نه ) واژه ای است که در راه رسیدن به پاسخ ( بله ) با آن روبه رو می شوید. زود تسلیم نشوید. حتی اگر والدین، اقوام،دوستان و همکاران تان با نیت خیر از شما بخواهند که دنبال یک ( کار واقعی ) بروید، بدانید که کار واقعی شما، دنبال کردن رویاهای تان است.

برگرفته از کتاب 25 اصل حیاتی موفقیت

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت