سبک زندگی و موفقیت

چگونه درآمدمان را بیشتر کنیم ؟ 

شما امروز دقیقا همان درآمدی را دارید که تصمیم به کسب آن گرفته اید، نه بیشتر و نه کمتر. شرایط اقتصادی شما نتیجه تصمیم خودتان است و به هیچ فرد دیگری بستگی ندارد. شما اقدامات خاصی انجام داده اید تا درآمدتان به نقطه کنونی برسد . همچنین اقداماتی وجود دارند که در انجام آنها کوتاهی کرده اید که باعث شده درآمدتان بسیار کمتر از توانایی واقعی شما باشد. هر درآمدی که دارید خودتان آن را تعیین کرده اید.

 

چگونه درآمدمان را بیشتر کنیم ؟ 

ارزش توان پول سازی شما مانند هر دارایی دیگر می تواند سقوط یا صعود کند.ارزش آن هر سال می تواند بیشتر شود و درآمد شما را بیشتر و بیشتر کند. یا می تواند سرمایه ای نزولی باشد و با تغییرات بازار ، ارزش آن کمتر شود و تقاضای کمتری برای مهارت های شما وجود داشته باشد.  حقیقت انکار ناپذیر آن است که اگر مدام با بهبود مهارت های خود ارزشمندتر نشوید ، خود به خود در حال نزول هستید. با توجه به نکات زیر می توانید بیاموزید چگونه تسلط بیشتری بر زندگی کاری و آینده خود داشته یاشید و درآمد کسب کنید. 

تصمیم بگیرید 

کلید افزایش درآمد شما “تصمیم قاطع” است. . از امروز تصمیم بگیرید که درآمد زیادی داشته باشید . تصمیم بگیرید تا مسئولیت کامل کار و درآمدتان را به عهده بگیرید تا در هر شرایط اقتصادی دوام بیاورید و پیشرفت کنید. گذشته شما اهمیتی ندارد ، موضوع مهم آن است که می خواهید به کجا برسید ؛ و اهداف شما فقط با تصوراتتان محدود می شود. 

قدرت ابتکار 

یکی از سریع ترین راه ها برای پیشرفت شغلی ، ارزشمندتر شدن و جلب حمایت افرادی که می توانند در کسب درآمد بیشتر کمکتان کنند این است که قدرت ابتکار خود را گسترش دهید و آن را حفظ کنید . همیشه دنبال روش های جدید ، بهتر ، سریع تر و ارزان تر برای انجام کارها باشید. جسور و شجاع باشید ، بیشتر تلاش کنید. برای مسئولیت های بزرگ تر داوطلب شوید و همیشه بیشتر از دستمزدتان کار کنید. دنیا از آن کسانی است که دست به کار شده و اقدام می کنند.

دنیا از آن کسانی است که به جای امید و آرزو ، برنامه ریزی درخواست و تصمیم به انجام کاری در روزی که همه چیز بر وفق مراد باشد، هم اکنون کاری انجام می دهند. انسان موفق لزوما کسانی نیستند که همیشه تصمیم های درست می گیرند. هرچقدر هم که باهوش باشیم ، نمی توانیم همواره بهترین تصمیمات را بگیریم. انسان های موفق هرگاه تصمیم می گیرند ، عمل می کنند. آنها گام به گام به سمت هدفشان پیش می روند . آنها پیوسته بازخورد می گیرند و به نشانه ها توجه می کنند تا مسیرشان را اصلاح کنند . آنها دائما اطلاعات جدید دریافت می کنند که آنها را قادر به تصحیح برنامه هایشان می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله” چگونه استعدادمان را شکوفا کنیم” را مطالعه کنید.

همواره در حال تصحیح مسیر باشید 

زندگی فرآیند سعی و خطا و اصلاحات است. در زندگی هیچ تضمینی وجود ندارد. هر کاری که انجام می دهید ، حتی رد شدن از خیابان پر از عدم قطعیت است. هرگز نمی توانید کاملا مطمئن شوید که همه کارها یا رفتارتان نتایج مطلوب را ایجاد می کند . همیشه ریسک وجود دارد و جایی که ریسک باشد ترس نیز هست . به هر چیزی که بیندیشید ، در قلب و ذهنتان رشد می کند. افرادی که دائم به خطرات کارها فکر می کنند ، خیلی زود از ترس ، شک و نگرانی لبریز می شوند. این سه عامل دست به دست هم داده ، مانع پیشرفت فرد می شوند. 

کارهای بیشتری را امتحان کنید 

اگر می خواهید زودتر به موفقیت برسید ، کارهای بیشتری را امتحان کنید. اقدامات بیشتری انجام دهید . پر مشغله شوید . هر روز کارتان را زودتر شروع کنید ، سخت تر کار کنید و دیرتر دست از کار بکشید. شانس موفقیت شما بیشتر می شود. هر چه گزینه های بیشتری را امتحان کنید ، احتمال انجام یک کار خاص که سرنوشت ساز است بیشتر می شود شانس کاملا قابل پیش بینی است. اگر شانس بیشتری می خواهید، فرصت های بیشتری را بیازمایید . در جاهای بیشتری حضور داشته باشید . هرچه سخت تر کار کنید، خوش شانس تر خواهید شد. 

نظم روزانه داشته باشید 

یکی از مهم ترین شروط موفقیت انضباط شخصی است. یکی از تعاریف انضاط شخصی می تواند این باشد: “وادار کردن خودتان به انجام کارهایی که باید انجام دهید ، درست در همان زمانی که باید انجام دهید بدون توجه به خوشایند بودن یا نبودن کار. “

ابتدا باید خود را به انجام کارهای لازم وادار کنید. باید از توان و اراده خود کمک بگیرید تا خود را در حرکت نگه دارید. سپس باید کارهای لازم را در زمان مناسب انجام دهید . برای این کار باید برنامه ریزی داشته باشید . کارها را زمان بندی کنید و طبق برنامه پیش بروید. به تعهداتتان نسبت به خود و دیگران عمل کنید. 

 

هفت قدم مدیریت فردی 

این هفت قدم به شما در رشد و پیشرفت شخصی کمک می کند:

تفکر مجدد

در این جا ، به طور منظم وقت اختصاص می دهید تا درباره اینکه چه کسی هستید و به کجا می روید بیندیشید ، بویژه وقتی از خود به هر دلیلی ناراضی هستید . از آنجا که پیرامونتان به سرعت در حال تغییر است ، اکنون گزینه های بیشتری در دسترس شماست. از آنجا که احتمالا در سال های آینده کارهای کاملا متفاوتی انجام خواهید داد ، از همین امروز به این بیندیشید که در آینده می خواهید به کجا برسید . شما می توانید درباره کارتان تفکر مجدد و برنامه ریزی مجدد انجام دهید. 

ارزیابی مجدد وضعیت شما 

 

ارزیابی مجدد، فرآیند کنار ایستادن و نگریستن به خودتان از دریچه چشم بازار است. اگر مدام با اضطراب، شکست یا موانع پی در پی مواجه می شوید ، لازم است به ارزیابی مجدد وضعیت خود بپردازیدو مطمئن شوید که در مسیر درست گام برمی دارید. شاید دلیل مشکلات شما آن است که شغل مناسب خودتان را ندارید یا در شرکت خوبی کار نمی کنید و یا با افراد مناسبی سر و کار دارید. عدم رضایت شما شاید به دلیل فروش محصولات یا خدماتی نامناسب یا هزاران دلیل دیگر باشد. شاید از کارتان دلزده شده اید و از آن لذت نمی برید . گاهی بهترین کار در چنین موقعیت هایی ، تغییر کار یا شرکت محل کارتان است تا زندگی کاری شما با استعدادها و توانایی ها ، آرمان ها و ارزش هایتان سازگار شود. 

سازماندهی مجدد زندگی 

برای سازماندهی مجدد ، فعالیت های روزانه تان را بازبینی کنید و از خود بپرسید که برای کسب نتایج بهتر ، آیا باید در روش انجام کارها تغیراتی ایجاد کنید یا خیر. در جستجوی افزایش عملکرد باشید و بهره وری کارهایتان را افزایش دهید. همواره تلاش کنید تا خروجی کارهایتان را نسبت به زمان و هزینه صرف شده افزایش دهید. 

ساختار دهی مجدد فعالیت ها 

برای ساختاردهی مجدد، به دنبال کارهای خاصی باشید که بیشترین ارزش را برای شرکت و مشتریان ایجاد می کند. تا آنجا که می توانید زمان و استعدادتان را بر 20 درصد کارهایی متمرکز کنید که 80 درصد ارزش را ایجاد می کنند. بر کارهایی تمرکز کنید که بیشترین بازدهی را برای دیگران دارد. 

مهندسی مجدد شغلتان 

در اینجا شما کناری می ایستید ، به کل روند کارتان نگاه می کنید؛ از اولین کاری که از صبح انجام می دهید تا نتایجی که برای شرکت و مشتریان ایجاد می کنید . ک روند را تحلیل کنید. و در جستجوی روش مناسبی باشید تا مراحل کار کم شود ، کارها در هم ادغام شود و حتی فرآیندهایی کاملا تغییر کند تا بتوانید در زمان کمتر و با صرف هزینه ای پایین تر ، به همان نتایج یا نتایج بهتر دست یابید . 

بازآفرینی خودتان 

در بازآفرینی تصور کنید دوباره شروع کرده اید . فرض کنید کار یا صنعت شما ، کاملا نابود شده است. گمان کنید باید از این سر کشور به آن سر کشور بروید و شغل و یا تجارت خود را کاملا از اول شروع کنید. چه کاری را متفاوت انجام خواهید داد؟ در سه تا پنج سال بعد می خواهید کجا باشید؟ برای بازآفرینی کسب و کارتان چه تغییراتی باید لحاظ کنید تا آینده رویایی تان را خلق کنید؟  یکی از بهترین روش های بازآفرینی خودتان این است که ببینید بیشتر از هر چیز دیگر، از چه کاری لذت می برید و سپس کشف کنید که چگونه می توان شغلی داشت که شامل آن کار لذت بخش است. 

تمرکز مجدد انرژی های شما 

آخرین قدم ،تمرکز مجدد است. یعنی توانایی متمرکز کردن انرژی هایتان بر کارهای کمی است که در زندگی شما تغییرات بزرگی ایجاد می کند. اغلب مردم وقت خیلی زیادی را به کارهای بی اهمیت و کم ارزش اختصاص می دهند اما افراد موفق کارهای زیادی انجام نمی دهند اما همان چند کار را ، با کیفیتی خارق العاده انجام می دهند. 

استاد تغییر شوید 

مزیت به کارگیری این هفت قدم آن است که شما را در کارتان پیشرو می کند و تبدیل به استاد تغییر می شوید که باعث می شود کنترل حال و آینده خود را دوباره در دست بگیرید . این حس تسلط ، باعث احساس توانمندی شخصی و اعتماد به نفس زیاد می شود. وقتی بجای واگذار کردن خود به طوفان های غیرقابل پیش بینی تغییرات، زندگی و آینده را در دست می گیرید احساس شادمانی ، سلامت و قدرت بیشتری خواهید داشت. خودتان را مسئول زندگی بدانید . وقتی خود را در دنیای پویای اطرافتان تاثیرگذار بدانید ، آینده خود را در دست می گیرید. شما معمار آینده خود و نیروی خلاق اصلی زندگی تان می شوید . 

 

ضعیف ترین حوزه های شما کدام اند؟ 

 

حوزه هایی که لازم است برای ارتقا عملکرد و گرفتن نتایج بهتر ، بر آنها کار کنید کدام اند؟ اگر مطمئن نیستید ، شهامت و صداقت پرسیدن نظرات دیگران را داشته باشید. یادتان باشد ، دریافت بازخورد، الفبای قهرمانی است . تا زمانی که کسی شما را صادقانه نقد نکند و کمک نکند تا خودتان را همان گونه که هستید ببینید، بهتر نخواهید شد. سپس او باید تمام موارد مثبت و منفی مشاهده شده را به شما منتقل کند . اگر چنین بازخورد صادقانه ای را نپذیرید ، غیر ممکن است پیشرفت کنید. بجای اینکه حالت تدافعی بگیرید ، مصمم باشید و بر خودتان کار کنید. با شنیدن نظرات ، برای رفع نقاط ضعف  مهارت های خود بکوشید تا دیگر محدودیتی برای عملکردتان وجود نداشته باشد . 

 

پیشنهادات 

*مهم ترین حوزه کارتان که اطلاعات جدید، شما را وادار به ایجاد تغییرات می کند، شناسایی کنید. 

*چشمگیرترین پیشرفت های فناوری که بر درآمدتان تاثیرگذار بوده و یا خواهد بود را شناسایی کنید. .

*رقابت هایی که بیشترین تاثیر را بر صنعت و درآمد شما دارد شناسایی کنید.

*برای پیشرفت سریع در کار و حرفته تان ، به کدام انضباط کلیدی نیاز دارید .

*یک اقدام خاص را انتخاب کنید که با انجام آن ، شغل و درآمدتان بلافاصله بهتر می شود. 

*حوزه ای را انتخاب کنید که با پیشقدم شدن در آن ، کار و درآمدتان بهبود می یابد. 

*زندگی تان را ارزیابی مجدد کنید و مطمئن شوید آنچه انجام می دهید با بهترین زندگی ممکن برای شما ، سازگار است.

*پیوسته زندگی تان را مهندسی مجدد کنید و با حذف فعالیت های غیر ضروری و زمان بر در جستجو روش هایی برای ساده سازی کارتان باشید .

*به طور مرتب، کارتان را ساختار دهی مجدد کنید و مطمئن شوید بر فعالیت هایی متمرکز شده اید که بیشترین ارزش را برای شما و کارتان ایجاد می کنند. 

* زمان، استعداد و انرژی تان را بر کارهایی متمرکز کنید که بیشترین نتایج را به دنبال دارد. 

 

کلام پایانی

در مقاله امروز متوجه شده اید که چگونه می توانید با انجام راهکارهایی درآمد خود را افزایش دهید. این را بدانید که گاهی عادات اشتباه و عدم آگاهی از مهارت های لازم می توانند موانعی را در این زمینه ایجاد کنند و ما را از مسیر اهدافمان بازدارند. در چنین شرایطی توصیه می شود در کنار هر تمرین و دستورالعملی از یک مشاور حرفه ای هم کمک بگیرید.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت