روانشناسی

8 راز موفقیت

این درواقع یک ارائه برای نوجوانان است. و همه ی این ها از روزی شروع شد که سوار بر هواپیما در حال رفتن به برنامه ای بودم؛ هفت سال پیش. صندلی کنار من یک نوجوان بود که خانواده ی بسیار فقیری داشت و او می خواست چیزی از زندگی اش به دست بیاورد و سوالی از من پرسید : چه چیزی منجر به موفقیت می شود؟

بسیار احساس بدی به من دست داد ، چون نمی توانستم جواب خوبی به او بدهم. بعد فکر کردم که چرا از افراد موفقی که میشناسم در این مورد سوال نکنم و بعد آن ها را به کودکان انتقال بدهم؟ و امروز ، هفت سال بعد ، 500 مصاحبه انجام دادم و می خواهم بگویم که چه چیزی واقعا منجر به موفقیت می شود.

1-اشتیاق (passion)

فریمن توماس می گوید “من توسط اشتیاقم هدایت می شوم.” افراد موفق کارهایشان را برای عشق انجام می دهند نه پول. کارول کلتا “حاضرم به کسی که پول بدهم تا کار مرا انجام بدهد.” و جالب این است که اگر کار را برای علاقه انجام دهید، پول در هر صورت می آید.

2- کار (work)

روپرت موردخ به من گفت “کار کلا سخت است. هیچ چیز آسان به دست نمی آید اما به من خیلی خوش می گذرد.” افراد موفق کارشان لذت بخش است و سخت کار می کنند. آنها معتاد به کار نیستند، دیوانه کار هستند.

3- خوب بودن (good)

الکس گاردن می گوید “برای موفق بودن دلت را بده به کار و در آن کار عالی شو.” هیچ جادویی در کار نیست ؛ همه اش تمرین است، تمرین ، تمرین.

4- تمرکز (focus)

نرمن جوییسن می گوید “من فکر می کنم که همه ی این ها مربوط به تمرکز روی یک چیز می شود.”

5 - خود را هل بدهید (push)

دیوید گالو “خود را هل بدهید از لحاظ جسمی و روحی.” باید خود را از خجالت و تردید به خود رها کنید. گلدی هاون می گوید “من همیشه به خودم شک داشتم که به اندازه کافی خوب و زرنگ نبودم، فکر می کردم که موفق نمی شوم.”

6- خدمات بدهید (serve)

شروین نولاند “خدمات دادن به عنوان یک پزشک امتیاز ویژه ای بود.” و حالا بسیاری از بچه ها می گویند که می خواهند میلیونر شوند و اولین چیزی که به آنها می گویم این است : بسیار خوب ، شما نمی توانید به خودتان خدمات بدهید؛ باید چیز ارزشمندی را به دیگران ارائه دهید، چون از این طریق است که افراد واقعا ثروتمند می شوند.

7- ایده ها (ideas)

بیل گیتس می گوید “من یک ایده داشتم ، راه اندازی اولین شرکت نرم افزاری ریز کامپیوتر.” و به نظر من ایده ی خیلی خوبی بود. و خلق ایده هرگز جادوی خلاقیت نیست. تنها انجام کار های ساده است.

برای خلق ایده ها :

  • گوش بده
  • کنجکاو باش
  • مشاهده کن
  • سوال بپرس
  • حل مسئله انجام بده
  • ایجاد ارتباط کن

8- سماجت کنید (persist)

جو کاروس می گوید “سماجت اولین دلیل موفقیت است.” شما باید در مقابل شکست سمج باشید. باید در مقابل مزخرفات سماجت کنید.

بنابراین ؛ پاسخ این سوال ساده است :

این 8 کار را انجام دهید و به من اعتماد کنید ، این ها 8 عامل بزرگ موفقیت هستند.

 

تهیه و تنظیم :آنیتا حسینی

کلینیک روانشناسی گروه همراه

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت