روانشناسی

ریشه های خیانت زنان متاهل و پیشگیری از آن

هر بی وفایی دلیلی خاص به خود را دارد. همانطور که هر عشقی داستان خاص به خود را دارد. خیانت زنان متاهل در جامعه ما نسبت به مردان دارای حساسیت بالاتر بوده و نابخشودنی است که این به عوامل مختلفی در الگوی ما در سنتی در ذهن ایرانیان بستگی دارد. بی وفایی از مادری سراسر صبر و ایثار که تمام خطاهای شوهر را می بخشد و سکوت می کند و فرزندان را پرورش می دهد و غذاهای خوشمزه می پزد پذیرفتنی نیست و همراه با واکنش های شدیدی خواهد بود.

البته که هر کسی مسئول کارهای خودش است اما اگر مردان ریشه و دلیل خیانت زن به شوهرش را بشناسند، می توانند به سهم خود از آن جلوگیری کنند. زنان نیز با خودشناسی بیشتر و آگاهی از نارضایتی ها و مشکلات خود را رابطه به همسرشان می توانند از اینکه به درون یک رابطه خارج از ازدواج خود بیفتند جلوگیری کنند.

ریشه و دلیل خیانت زنان متاهل

مرد ها باید بدانند که باید با همسرشان همکلام شوند. به حرف های او فعالانه گوش و دائما از کلمات شیرین و زیبا برای همسرشان استفاده کنند و در به کاربردن جمله “دوستت دارم” خساست نکنند و از نوشتن نامه های عاشقانه غفلت نکنند. بی احترامی، فریاد، فحش، رفتارهایی به این شکل در محیط خانواده موجب مرگ عاطفی رابطه با همسر می گردد.

یکی دیگر از عمده دلیل های خیانت زنان:

یکی دیگر از عمده دلیل خیانت زنان جبران خیانت همسرشان است. زن از خیانت همسر مطلع شده و برای تسویه حساب آن رفتار را جبران می کند که اتفاقی بسیار خطرناک است و گاهی زنان با مردی دوست شده و راه را تا انتها می روند و در نهایت متوجه می شوند ارتباط همسرش در حد رابطه پیامی با خانم دیگر بوده است نه بیشتر.

ویژگی زنان جذاب

نشانه های خیانت زنان

بعضی رفتارها در افرادی که به همسر خود خیانت می کنند، مشترک است. اگرچه هیچ وقت به قطعیت نمی توان گفت که اگر آن رفتارها را مشاهده کردید باید نتیجه بگیرید که همسرتان به شما خیانت می کند، اما اگر این نشانه ها را بشناسید، می توانید بیشتر بررسی کنید. 

با یک فرد جدید در شبکه های اجتماعی در ارتباط است.

همسرتان همیشه گوشی دستش بود و با هیجان مطالب خنده دار می خواند و می خندید و پیام می فرستاد. اما به تازگی متوجه شدید که به نظر می رسد اخیراً تا دیر وقت با گوشی خود کار می کند و بی اختیار، با دیدن صفحه گوشی، پوزخند می زند. این می تواند نشان دهد که شخصی جدید در زندگی او وجود دارد که توجهش را جلب کرده است.

صمیمیت عاطفی چیزی است که خیانت روی آن بنا می شود. رابطه ی جدیدی که مخفیانه است و در مورد آن توضیحی داده نمی شود، مشکوک است. بله!شاید هم او به خواهر یا بهترین دوستش پیام دهد، اما اگر بدون توجه به اطرافش، وقت زیادی صرف این پیام دادن ها می کند، می تواند یکی از نشانه های خیانت باشد.

کمتر در دسترس است.

اینکه همسر شما در روزهای کاری، در دسترس نباشد، داستان متفاوتی است. ولی اگر صحبت های زمان ناهار شما، کم کم تبدیل به پیام های صوتی شود، باید حواستان به این تغییر رفتار باشد. مخصوصاً زمانی که همسر شما، چندین بار در شبانه روز، بی دلیل از این که با شما وقت بگذراند، امتناع می کند، بیشتر مراقب نشانه ها باشید.

اگر حس می کنید همسرتان زیاد در دسترس نیست، این مسأله را با او در میان بگذارید. اگر او نمی تواند این مسأله را توضیح دهد، یا دلیل سطحی مثل جا گذاشتن شارژر در خانه، یا سایلنت بودن موبایل بیاورد، احتمال این که او چیزی را از شما پنهان می کند وجود دارد.

بیشتر از همیشه به ظاهر خود می رسد.

اگر او ناگهان شروع به ورزش، آرایش کردن و پوشیدن لباس های جذاب تر کرده است، شما باید به این نکته دقت کنید. هر چند تصمیم به ورزش، پوشیدن لباس های متفاوت، حتماً به این دلیل نیست که همسرتان به شما خیانت می کند، اما اگر به طور ناگهانی، او توجه بیش از حدی به ظاهر خود می کند، و به نظر می رسد این موضوع هیچ ربطی به حضور شما ندارد، شما باید از خودتان بپرسید که آیا او دارد برای فرد دیگری خود را می آراید؟

او سرگرمی جدیدی پیدا کرده است که قبلا از آن متنفر بود.

یادتان می آید زمانی که شما از سرگرمی های جدید به خاطر پارتنرتان استقبال کردید؟ اگر به نظر می رسد که او به طور تصادفی، به چیزهای جدید علاقه نشان می دهد، این مسأله، می تواند هشداری باشد که یک فرد جدید در زندگی اوست.

برای مثال اگر او شروع به تماشای فوتبال، گوش دادن به سبک جدیدی از موسیقی، یا ثبت نام در کلاس های آشپزی کرده است، در صورتی که در گذشته هیچ تمایلی به آنها نداشته است، شما باید از خود، علت این قضیه را بپرسید. بله! شاید او در حال پیدا کردن سرگرمی های جدیدی است، اما شاید هم فرد دیگری دارد روی او تأثیر می گذارد.

بی دلیل با شما دعوا می کند.

رقابت با آن فرد جدید کار سختی است، به خصوص اگر او در مرحله ی ماه عسل یا دل بستن با آن فرد باشد. این مسأله می تواند به این دلیل باشد که همسرتان شما را با آن فرد مقایسه می کند. البته شما در این مقایسه کم می آورید، چون او مجذوب فردی جدید شده- کسی که از نظر او بی نقص است.

بیشتر از همیشه مواظب وسایل شخصی خود است.

حواستان به زمانی که او در کنار شما با گوشی مشغول است، باشد. یا زمانی که شما وارد اتاق می شوید و او مشغول کار با لپتاپ است. اگر او به سرعت لوازم شخصی خود را بسته، خاموش کرده یا پنهان کند، غیر از حالتی که او در حال تدارک دیدن یک مهمانی غافلگیر کننده برای شما باشد، این  قضیه هشدار برانگیز بوده و نشانه ی خوبی نیست.

بیشتر از همیشه درونگرا است.

همه در رابطه در یک سطح دسترسی عاطفی قرار ندارند، اما اگر همسر شما در گذشته افکار و احساسات خود را با شما در میان می گذاشت و حالا این کار را نمی کند، کاسه ای زیر نیم کاسه است! زمانی که همسر شما از نظر عاطفی دیگر در دسترس نیست و نشانه های دیگری هم وجود دارد، می تواند هشداری برای خیانت باشد.

در نهایت، بهترین راه برای اطمینان از این که آیا این نشانه ها مربوط به خیانت است یا خیر، احساس شخصی شماست. زمانی که احساس می کنید خبری است، ولی نمی توانید دقیقاً آن را ثابت کنید، احتمالا حق با شماست!

پیشگیری از خیانت زن به شوهر

مردان روابط دو نفره باهمسرشان داشته باشند. در فضای خصوصی نیاز همسرشان را تامین نه مثل وظیفه که با میل و طمع. یک رابطه عاطفی نباید کمتر از یک ساعت طول و باید مقدماتی انجام شود. عدم تامین نیاز های عاطفی خانم در فضای خصوصی اصلی ترین عامل بی میلی به همسر است و آغاز خرده گیری ها و مشاجرات است. زوجین باید برای یکدیگر شان انسانی قایل گردند.

روابط قبل از ازدواج مهم است. تا از رابطه ای کامل جدا نشده اید وارد رابطه دیگری نگردید و برای انتقام از فرد اول با دومی ازدواج نکنید. این ازدواج ها کمترین عمر عاطفی را دارند. زنان باید به استقلال عاطفی خودشان قبل از ازدواج اطمینان حاصل کنند. اگر به فردی علاقه ندارند به امید اینکه علاقه مند می شوند ازدواج نکنند.

بطورکلی باید در زندگی این را بدانیم که زندگی هرگز ایده آل و رد یابی نخواهد بود. اینکه خانم ها دنبال شخصی بگردند که تمام صفات جمال ظاهری و باطنی و مالی را داشته باشد امکان پذیر نیست. شما با یک مرد واقعی ازدواج کرده اید نه قهرمان اسطوره ای! با فردی که نقاط قوت و ضعف خودش را دارد مثل شما.

5/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من مرد۳۲سال سن دارم تمام دلایل زندگی مراشامل میشود ودقیقا همانطورهست.چیکارکنم دیوانه شدم تامرز خودکشی رفتم والان هم علاقه دارم خودکشی کنم آبروم رفته

    1. سلام دوست عزیز ، فقط مراقب باشید که عکس العمل بیش از حد یا هر کاری که بعدا از آن پشیمان شوید را انجام ندهید در صورت امکان با مرکزمشاوره گروه همراه تماس بگیرید021-22383846

      1. سلام. ۵۰ سال سن و ۳ فرزند و ۲۶سال ازدواج سنتی. دختر دایی و پسر عمه . شرایط مذهبی زن زیاد و من کمتر . کمکم خودم را به اداب مذهبی نزدیکتر و از محجبه بودن همسرم احساس اطمینان. همه اهل نماز و روزه . تا اینکه ۵ سال قبل ی نامرد ک خودش را مشاور خانواده معرفی و توسط برادر زنم زن و دخترم تشویق ب حضور در کلاسها. نهایت برادر ش ک دوست مشاور بوده همسرم را بجهت کم و کاساستی های زندگی با من سرد و از ادامه زتدگی دلسرد و نهایت با فشارهای روحی و روانی برادرش از من طلاق بدون رضایت و حضور من میگیرند و با همان نانجیب عقد میکنند و بدترین رفتار و ستم را در این ۲ سال حتی با وعده هایی ک ب بچه ها دادن ک نبود من باعث خوشبخ شدنشان خواهد شد را بر علیه من و از خونه یک سال قبل بیرون میکنند. ب من بگید کجای زندگی را مراقب نبودم . قابل توجهاینکه ۱۵ سال هزینه های مادی ومعنوی وسختی را ب دوش کشیدم تا در کلاسهای قران شرکت و مدرک مربی گری را ۳ سال قبل گرفت و شروع ب بد رفتاری کرد و گوشی مخفی و ادرسهای دروغ و بی توجهی حتی تمکین و میگفت برایم زن میگیره دست از سرش بردارم یا بخاطر پول بابام طلاقش نمیدم یا نمیخواد دیگه زندگی کنه. و هر چ التماس وکادو طلا میخریدم فایده نداشت و میگفت دیگه دوستم نداره وحتی بچه ها را تشویق ب حذف پدر کرده و حالا هر کدام یکجا هستن و زندگیم نابود شده . فقط میخوام بگید من ک در حد معمول از هر لحاظ بودم .چرا اینکار را با خودش من و بچه ها کرد . ایا من کوتاهی کردم علیه السلام نیستم اما اعتیاد و دنبال ناموس دیگران و رفیق باز و بد دهن و زدن و خرجی ندادن وغیره هم نبودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت