ازدواج

اختلاف فرهنگی را در ازدواج در نظر بگیرید

اختلاف فرهنگی چیست؟

فرهنگ همان آداب و رسوم ،سنن،اعتقادات و باورهای جامعه می باشد که مردم هر کشوری به آن پایبند هستند آنچه در کشور ما وجود دارد و ما به عنوان هویت فرهنگی خود داشته و با آن زندگی می کنیم.فرهنگ جامعه ایرانی نامیده می شود و شامل اعتقادات مذهبی،رسومات محلی،نحوه پوشش،زندگی و موارد دیگر می باشد.البته همین فرهنگی که درون جامعه ما وجود دارد شامل خرده فرهنگها نیز می باشد،خرده فرهنگها از تفاوت های قومی ،فکری و زبانی بوجود می آید.

تفاوت های زیادی بین ترک و کرد،لر و فارس و بلوچ وجود دارد که شامل تفاوت در خرده فرهنگها محسوب می شود همانطوری که بیان شد از مجموع خرده فرهنگ ها فرهنگ کلی ما بوجود آمده است یعنی ما ایرانی هستیم و در هر صورت فرهنگی عمومی  و کلی نیز در بطن هر کدام از ما وجود دارد. با این وجود ممکن است در خرده فرهنگ هایی که در جامعه موجود است دجار تناقض ها و مشکلات عمده ای با همسر شویم .

اختلاف فرهنگی یعنی برای من و خانواده من پوشیده بودن و حجاب ارزش است و از نظر خانواده ما فردی محترم محسوب می شود که مذهبی باشد و آداب مذهبی را انجام دهد یعنی نمار بخواند،روزه بگیرد و به مقدسات احترام بگذارد.در خانواده ما بزرگتر دارای احترام زیادی است و افراد کوچکتر فامیل باید به بزرگترها احترام بگذارند،حتما باید با بزرگتر یا پدر ومادرم با احترام رفتار کنید،ما باید حتما آنها را دعوت کنیم، با فامیل های همسرم بخاطر بزرگترها رفت و آمد داشته باشیم،باید در اعیاد مقدس با خانواده باشیم،در مراسم های مولودی،سفره های نذری شرکت کنیم و موارد دیگر که نشان می دهد خانواده مذهبی و سنتی چگونه می باشند .

خانواده همسرم خیلی بی بند وبار هستند،راحت حرف می زنند،حجاب ندارند،زن و مرد با هم در مهمانی ها می رقصند یا می خندند،بچه ها با بزرگترها شوخی می کنند،پدر خانواده ظرف می شوید و سایر موارد که نشان می دهند خانواده آنها نظم و ترتیب ندارد و بزرگتر و کوچکتر ندارند.

موارد فوق  یک سطح تفاوت فرهنگی بالایی را نشان می دهد که در آن اختلاف نظر های زیادی وجود دارد .وقتی دو نفر برای مشاوره ازدواج مراجعه می کنند که دارای این تفاوت های فرهنگی هستند ،ممکن است در زندگی زناشویی بیشتردچار مشکل شوند و ازدواج ناموفقی داشته باشند.

تفاوت فرهنگی یعنی من و خانواه ام با این روش ها زندگی

می کنیم ، شما و خانواده تان اینگونه هستید.مشاور

خانواده در مشاوره پیش از ازدواج حتما به این موارد توجه

می کند . مشاوره ازدواج به شما کمک می کند که بتوانید

اینتفاوت ها را بهتر بشناسید و انتخاب خوبی برای زندگی

مشترک داشته باشید.

دکتر مریم خدابخشی ( مشاور خانواده و ازدواج)

مرکز مشاوره گروه همراه سعادت آباد

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت