از کجا می فهمید کسی به حرف شما گوش می دهد؟

از کجا می فهمید کسی به حرف شما گوش می دهد؟ 

علامت اول: تماس چشمی

اولین نشانه برقراری از نظر روانشناسی،تماس چشمی است.موضوعی خالص و به شدت ساده. اگر کسی به شما نگاه نکند، به حرف های شما گوش نمی دهد.

چند بار تاکنون فکر کرده اید، و یا شاید به خصوص به فرزندانتان گفته اید : ” وقتی با تو حرف می زنم، به من نگاه کن!”  آیا متوجه شده اید چقدر ناراحت کننده است که با کسی حرف بزنید و او به شما نگاه نکند؟ آیا هرگز متوجه شده اید که وقتی با کسی حرف می زنید و او به شما نگاه می کند، چقدر راحت تر هستید ؟

مستقیماً با کسی که  با شما حرف می زند،نگاه کنید.

با کسی که با شما حرف می زند،تماس چشمی برقرار کنید. این گونه اشخاص متوجه می شوند آیا به حرف های آنها گوش می دهید یا نمی دهید.هر چه تماس چشمی بیشتر برقرار کنید،بیشتر درگیر و علاقه مند به نظر می رسید.

اما چه اندازه از تماس چشمی مناسب است؟وقتی گوش می دهید،هر اندازه تماس چشمی برقرار کنید، زیاد نیست.بطور ایده آل، این تماس چشمی باید در حد 100 درصد باشد.اگر بیش از اندازه چشم از روی کسی که حرف می زند برتابید و نگاهتان را بطور طولانی از او برگیرید، در طرف مقابل واکنش منفی ایجاد می کنید.زیرا او کم کم با خود فکر می کند:” من کسل کننده هستم،او مرا دوست ندارد.” یا ” او به حرف من علاقه ای ندارد”

وقتی تماس چشمی خوب نباشد،هیچ اندیشه مثبتی ایجاد نخواهد شد.برای اینکه گیرا ظاهر شوید، باید به هنگام گوش دادن تماس چشمی برقرار سازید.

علامت دوم: سوسو زدن

گوش دادن حقیقی در برابر گوش دادن ساختگی

حتماً معکوس دقیق نگاه کردن را هم دیده اید.حتماً متوجه شده اید اشخاص در مواقعی چهارچشمی به شما نگاه می کنند، اما ته چشمشان متوجه شما نیست.این حالت نشان می دهد کسی که گوش می دهد،نوع گوش دادنش ساختگی و مصنوعی است.او در واقع به شما گوش نمی دهد،نگاهش تهی و خالی است و شما بلافاصله سوءظنتان به او جلب می شود. میفهمید او به راستی به شما علاقه ای ندارد و به حرفی هم که می زنید، بی توجه است.

علامت سوم: متمایل کردن سر

علامت چهارم:سر را به علامت تأیید پایین آوردن

 

سه راه سر به علامت تأیید پایین آوردن

سر تکان دادن نشانه آن است که به چه خوبی گوش می دهید،چه فکری در سر دارید و چه احساسی می کنید.درواقع،با سه نوع سر تکان دادن مواجه هستیم،سرتکان دادن آرام،سر تکان دادن کمی سریع تر و سر تکان دادن بسیار سریع.

هر یک از اینها فایده و اثر بخشی خودشان را دارند،و اغلب مردم متوجه آن می شوند.

سر تکان دادن آرام در واقع این پیام را مخابره می کند :” دارم درباره اش فکر میکنم.”این سر تکان دادن لزوماًبه این معنی نیست که شما موافق صحبت هستید.

بعد به سر تکان دادن کمی سریع تر میرسیم،که در واقع می گوید:” حق با شماست،حرف شما را قبول دارم.”

و سرانجام به سر تکان دادن بسیار سریع می رسیم، که می گوید:” حرفت را قبول دارم و از آنچه می گویی ، به هیجان آمده ام.”

شما هم این را روی دوستانتان آزمایش کنید و نتیجه اش را ببینید.

مرکز مشاوره گروه همراه –  سعادت آباد
0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت