تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ENTJ

تیپ شخصیتی ENTJ | فرمانده

برون گرا – شهودی – منطقی - قضاوتی

معرفی تیپ شخصیتی ENTJ

افراد با تیپ شخصیتی ENTJ رهبرانی بالفطره هستند. افراد دارای این گونه شخصیتی تجسم کاریزما و اعتماد به نفس هستند و قدرت را طوری به نمایش می‌گذارند که دیگران را برای هدفی مشترک گرد هم می‌آورند. اما فرماندهان برخلاف همتای حساس‌تر خود یعنی پیشگامان، سطح اغلب بی‌رحمانه‌ای از عقلانیت دارند و از انگیزه، اراده و ذهن تیز خود برای رسیدن به هر هدفی که برای خود تعیین کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ENTJ

افراد با تیپ شخصیتی ENTJ در روابط عاطفی خود، مانند هر بخش دیگری از زندگی، با هدف و برنامه وارد می شود و با انرژی و اشتیاق زیادی به مسیر خود ادامه می دهد. این افراد، همیشه می خواهند برنده باشند و از همان اول، با خوشحالی، نقش رهبری در رابطه را به عهده می گیرند. آنها برای خوب پیش رفتن رابطه احساس مسئولیت می کنند و فعالانه تلاش می کنند تا مطمئن شوند که تجربه ی رضایت بخشی خواهند داشت.

روابط عاطفی برای آنها بسیار جدی است و این افراد مدت زمانی طولانی در یک رابطه خواهند ماند. آنها فکر می کنند نمی توانند در رابطه ای موفق شوند مگر اینکه انتخاب عاقلانه ای داشته باشند.

این حس مسئولیت فردی به این معناست که افراد با شخصیت فرمانده انرژی زیادی صرف روابط خود می کنند و خصوصاً در اوایل رابطه، انرژی و خلاقیت زیادی از خود نشان می دهند. آنها در عین حال چشم خود را به روی آینده نیز باز می کنند و اگر متوجه شوند که رابطه ی آنها سرانجامی نخواهد داشت، رابطه را تمام می کنند، چیزی که شاید از نظر طرف مقابل آنها، پس از آن همه توجهی که دریافت می کرده، می تواند بسیار غیر منتظره باشد. 

روابط دوستی تیپ شخصیتی ENTJ

افرادی با شخصیت ENTJ، در دوستی های خود، درست مانند دیگر بخش های زندگی، به دنبال رشد فردی هستند و همیشه برای تحقق بخشیدن به آن، برنامه ریزی می کنند.

شخصیت فرمانده، به دوستی های اتفاقی که بر اساس برنامه های مشترک ایجاد می شوند، علاقه ای ندارد، بلکه آنها به دنبال دوستانی هستند که حرف های مشترک پرمعنا و عمیقی داشته باشند و مانند آنها از یادگیری و رشد، لذت ببرند. دوست بودن با افراد فرمانده همیشه آسان نیست. آنها خواسته زیادی در روابط خود دارند و در عین حال توجه زیادی به دوستان خود نشان می دهند.

دوستی های افراد فرمانده بر اساس ایده هایشان شکل می گیرند و برای آنها دفاع کردن از افکارشان بسیار لذت بخش است. افرادی با تیپ شخصیتی فرمانده بسیار باهوش و انتقادگر هستند و اگر در حالت تدافعی قرار بگیرند هرگز عقب نشینی نمی کنند. در حقیقت، هیچ راهی بهتر از جلب احترام آنها نیست.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ENTJ

افرادی با شخصیت ENTJ در دنیای حرفه ای خود، جسارت خود را، به معنای واقعی نشان می دهند. هیچ تیپ شخصیت دیگری مانند شخصیت فرمانده نمی تواند رهبری قابل احترام برای یک سازمان یا یک تیم باشد و هیچ کس به اندازه او از این مسئله لذت نمی برد. شخصیت فرمانده بدون توجه به موانع، با ترکیب بینش، نبوغ و عزم راسخ خود ایده های خود را عملی می کند.

گاهی اوقات اعتماد به نفس بیش از حد افراد فرمانده، که باعث می شود آنها در روابط فردی خود رفتارهای غلطی داشته باشند، در دنیای تجارت تبدیل به اقتداری قابل تحسین می شود که باعث می شود افراد از او پیروی کنند و کارها را پیش ببرند. طبیعتاً بهترین مشاغل برای افرادی با شخصیت فرمانده، استفاده از این ویژگی ها به بهترین شکل است و بعضی ها فکر می کنند که موقعیت های اجرایی و کارآفرینی می توانند برای آنها مشاغل ایده آلی باشند.

برای افراد فرمانده، شکست یک گزینه نیست. آنها چشم اندازهای آینده را تصور می کنند و یک استراتژی برای دستیابی به آن هدف تنظیم می کنند و هر مرحله از کار را با دقت بی رحمانه ای اجرا می کنند. ساختار و نظم برای آنها بسیار مهم است و اگر کسی لغزش داشته باشد و یا با بی کفایتی و تنبلی کارها را عقب بیندازد، افراد فرمانده کوتاه نمی آیند.

شخصیت های فرمانده اهداف خود را با جدیت دنبال می کنند و معیارهای سخت گیرانه ای برای خودشان و دیگران دارند. این ویژگی باعث می شود که افرادی با شخصیت فرمانده، برای مدیریت استراتژیک یک شرکت مناسب باشند و با هدفمندی و روشنی افکار خود می توانند یک وکیل یا یک قاضی قابل احترام باشند. 

اگر کسی متوجه افکار افراد فرمانده نشود، هیچ یک از اینها عملی نیست و خوشبختانه آنها در روابط خود بسیار صریح و واضح هستند و این باعث می شود که آنها بتوانند گزینه مناسبی برای شغل مدیریت بازرگانی باشند. فرماندهان، تشنه ی علم و دانش نیز هستند. تلفیق این خصوصیت با ویژگی رهبری آنها، افراد فرمانده را به یک استاد دانشگاه کارآمد تبدیل می کند.

5/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت