تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ESTP

تیپ شخصیتی ESTP | کارآفرین

برون گرا – حسی – منطقی – ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی ESTP

تیپ شخصیت کارآفرین همواره بر محیط اطراف خود تأثیر دارد. بهترین راه برای تشخیص آنها در یک مهمانی است که دارند به‌سرعت از یک گروه به سراغ گروهی دیگر می‌روند. شخصیت‌های ESTP که با طنزی نافذ موجبات خنده و سرگرمی را فراهم می‌کنند، عاشق این هستند که در مرکز توجه باشند. اگر از یکی از حضار خواسته شود که به روی صحنه بیاید، کارآفرینان داوطلب می‌شوند  یا دوستان خجالتی خود را داوطلب می‌کنند.

نظریه، مفاهیم انتزاعی و بحث‌های کشدار در مورد مسائل جهانی و پیامدهای آن افراد دارای گونه شخصیتی کارآفرین را برای مدت زمان طولانی علاقه‌مند نگه نمی‌دارد. کارآفرینان گفتگوی خود را پر از انرژی و با حجم مناسبی از اطلاعات انجام می‌دهند، اما دوست دارند در مورد چیزهای عینی صحبت کنند. کارآفرینان قبل از اینکه نگاه کنند و اشتباهات خود را رفع کنند، آن را رها می‌کنند، بجای اینکه بنشینند و به احتمالات و روش‌های فرار فکر کنند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ESTP

وقتی که صحبت از روابط عاشقانه به میان می آید، می توان گفت که افرادی با تیپ شخصیتی ESTP به سختی حاضر به ازدواج می شوند. زندگی برای آنها سرشار از هیجان و شگفتی است و آنها از زندگی کردن در لحظه لذت می برند. افراد کارآفرین ممکن است زمان زیادی را صرف برنامه ریزی برای روز خاصی نکنند، اما اشتیاق و غیر قابل پیش بینی بودن آنها باعث می شود که در قرار ملاقات های خود فرد هیجان انگیزی به نظر برسند.

روابط افراد کار آفرین خسته کننده نیستند. شخصیت بداهه پرداز آنها فهرست بی پایانی از فعالیت ها و سرگرمی ها فراهم می کند و شریک عاطفی خود را به شرکت در آنها تشویق می کند.

افراد کارآفرین، به ایده های جدید و گاهاً بحث های فلسفی علاقه دارند، اما ترجیح می دهند که این موضوعات با عملگرایی همراه باشند و فقط صحبت های خشک و خالی نباشند. برای مثال، آنها ممکن است در مورد علل و تأثیرات اپیدمی چاقی صحبت کنند و برای ترویج یک زندگی سالم، راهکارهایی عملی را پیشنهاد دهند.

روابط دوستی تیپ شخصیتی ESTP

افرادی با تیپ شخصیتی ESTP ، قطعاً با قوه تخیل قوی خود باعث می شوند که افراد زیادی را به طرف خود جذب کنند. افراد کارآفرین اصلا خسته کننده نیستند. آنها به کشف ایده های جالب علاقه دارند، هم در مورد آنها گفتگو می کنند و هم خود بیرون می روند و به مشاهده می پردازند، در نتیجه، این افراد همیشه سرگرمی های خاصی را برای ارائه به دیگران دارند. کارآفرینان، افرادی راحت، صبور و جذاب هستند که این ویژگیها آنها را به افرادی محبوب تبدیل می کند. به همین دلیل دور این افراد همیشه دوست های زیادی است.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ESTP

زمانی که صحبت از گزینه های شغلی افراد کارآفرین می شود، “کلمه ی عمل” به ذهن می رسد. افرادی با تیپ شخصیتی کارآفرین تفکری مستقل دارند و در لحظه تصمیم گیری می کنند. آنها در عین حال افراد خوش برخوردی هستند که در هر جمعی که وارد می شوند به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. در محیط کاری، محبوبیت و ارتباطات قوی افراد کارآفرین، می تواند سرمایه ی عظیمی برای آنها باشد.

هوش اجتماعی همراه با جسارت ذاتی و مهارت بداهه پردازی کارآفرینان، باعث می شود که آنها در زمینه فروش، مباحثات تجاری، بازاریابی و کار در هر محیط رقابتی و پرتنش، افراد موفقی باشند. شخصیت های کارآفرین برای انجام دادن کارها در زمان مناسب، به خود اعتماد می کنند.

ریسک های بزرگ و کوچک، بخشی از زندگی هستند و افراد کارآفرین نمی توانند گوشه ای منتظر بنشینند تا رئیسشان به آنها بگوید چه کاری انجام دهند. این کار می تواند آنها را به دردسر بیاندازد، اما اغلب اوقات، دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که از آنها انتظار می رود و همین باعث ترفیع گرفتن آنها می شود.

کارآفرینان، مشاغل بی ثبات ولی هیجان انگیز را به شغل های امن ولی خسته کننده ترجیح می دهند. محدودیت ها، قوانین و محیط های بسیار قانونمند، می تواند آنها را دیوانه کند. افرادی با این تیپ شخصیتی به شیوه ی خود زندگی می کنند و این امر آنها را به افرادی باهوش در زمینه ی کاری تبدیل می کند. این خصوصیات باعث می شود که آنها بخش های خسته کننده ی کار مانند حساب داری، تحقیقات خیلی دقیق و مانند اینها را به افراد مناسب تری اختصاص دهند.

شخصیت های کارآفرین، کنجکاو، پرانرژی و عملگرا هستند. در بین افرادی که استدلال های توزیع منابع ایمنی جمعی را تجزیه و تحلیل و مدیریت می کنند و افراد دیگری که با آمبولانس در خیابان ها گشت می زنند و با دستان خود زندگی افراد را نجات می دهند، شخصیت های کارآفرین جزو دسته ی دوم هستند.

آنها افرادی هوشیار، اما کم طاقت هستند و این ویژگی آنها را قادر می سازد تا با یک نگاه کلی موقعیت را بسنجند و عکس العمل نشان دهند. مشاغلی مانند امدادگر، افسر پلیس و سرباز که نیازمند واکنش سریع هستند، می توانند برای کارآفرینان مناسب باشند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت