تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی INFJ

تیپ شخصیتی INFJ | حامی

درون گرا – شهودی – احساسی – قضاوتی

معرفی تیپ شخصیتی INFJ

گونه شخصیتی حامی بسیار نادر است و کمتر از یک درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد. با وجود این، آنها جای پای خود را در جهان باقی می‌گذارند. این افراد دارای حس ذاتی آرمان‌گرایی و اخلاق هستند، اما آنچه افراد با تیپ شخصیتی INFJ را را از سایر گونه‌های شخصیتی آرمان‌گرایانه جدا می‌کند، قاطعیت و اراده آنها است. حامیان افرادی رؤیاپرداز و منفعل نیستند، بلکه کسانی هستند که قادر به برداشتن گام‌هایی عینی برای تحقق اهداف خود و ایجاد تأثیر مثبت پایدار هستند.

در واقع افراد با تیپ شخصیتی INFJ ترکیب بسیار منحصر به فردی از صفات را دارند. آنها هرچند نرم و ملایم سخن می‌گویند اما عقاید بسیار راسخی دارند و به ‌طرزی خستگی‌ناپذیر در راه اندیشه‌ای که به آن باور دارند مبارزه می‌کنند. افراد دارای این گونه شخصیتی قاطع و بااراده هستند، اما به‌ندرت از این انرژی برای منافع شخصی استفاده می‌کنند.

حامیان کارهای خود را با خلاقیت، ابتکار، اعتقاد راسخ و حساسیت انجام می‌دهند، اما نه در پی خلق مزیت بلکه در پی ایجاد تعادل هستند. مساوات ‌طلبی و مفهوم کارما تفکرات بسیار جذابی برای حامیان است و آنها معتقدند هیچ چیز همانند استفاده از عشق و شفقت برای نرم کردن دل ظالمان به جهان کمک نمی‌کند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی INFJ

افراد با تیپ شخصیتی INFJ، در فرایند پیدا کردن یک شریک عاطفی بسیار جدی هستند. افراد حامی در روابط خود بیشتر به فکر عمق و مفهوم رابطه هستند و ترجیح می دهند وارد رابطه ای که اساس آن عشق واقعی نیست، نشوند. برای افراد حامی پیدا کردن فرد مناسب زمان می برد.

برخی از افراد فکر می کنند که افراد با تیپ شخصیتی INFJ بسیار سخت گیر هستند. این درست است که این شخصیت ها ممکن است انتظاراتی غیر واقع بینانه داشته باشند. برخی از افراد حامی ممکن است به امید پیدا کردن یک رابطه ی “عالی” صبر کنند و در نهایت به آن نرسند.

روابط دوستی تیپ شخصیتی INFJ

افراد با تیپ شخصیتی INFJ در تمام کارهایی که انجام می دهند، از فعالیت های روزمره گرفته تا روابطشان، تمایل زیادی به صداقت و اصالت دارند. در نتیجه، این افراد به سختی می توانند با دیگران دوست شوند. در عوض، آنها با افرادی که هر روز در محل کار یا در مدرسه می بینند، وارد تعاملات سطحی می شوند و ترجیح می دهند یک دایره بسته از افراد قابل اعتماد خود داشته باشند.

افراد حامی تمایل دارند دوستانی داشته باشند که با آنها احساسات، علایق و اعتقادات مشترکی داشته باشند. آنها از مباحثه با دیگران در مورد ایده ها و فلسفه های پرمعنا لذت می برند. زمانی که آنها بتوانند به طور کامل به فردی اعتماد کنند، عمیق ترین احساسات، عقاید و  ایده های خود را با او در میان می گذارند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی INFJ

افراد با تیپ شخصیتی INFJ به دنبال مشاغلی هستند که در راستای ارزش های آنها باشند و به موقعیت شغلی و دستاوردهای مالی اهمیت نمی دهند. خوشبختانه، افرادی با این تیپ شخصیتی، تقریباً در تمام زمینه ها می توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

در حقیقت، بسیاری از افراد حامی با تصمیم گیری در مورد شغل مناسب برای خود مشکل دارند، چرا که آنها احتمالات زیادی را در نظر می گیرند. این شخصیت ها ممکن است 10 نوع مسیر شغلی مختلف را پیش روی خود ببینند که هر کدام مزایای خاص خود را داشته باشند. این موضوع می تواند هیجان انگیز و در عین حال استرس آور باشد، چرا که انتخاب فقط یکی از این مشاغل به منزله رها کردن گزینه های دیگر است.

افراد حامی در کار خود به دنبال معناگرایی هستند و دوست دارند به دیگران کمک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. این تمایل به کمک و ارتباط با دیگران باعث می شود که مشاغل مشاور، روانشناس، معلم، مددکار اجتماعی، مربی یوگا و رهبر معنوی برای آنها بسیار رضایت بخش باشد.

شغل هایی در عرصه ی مراقبت سلامت می توانند گزینه های جذابی برای این نوع شخصیت باشند. بسیاری از افراد حامی، ارتباط برقرارکننده های خوبی هستند. به همین دلیل، آنها اغلب جذب حرفه هایی همچون نویسندگی، تألیف کتاب های معروف، وبلاگ ها، داستان ها و نمایشنامه ها می شوند. موسیقی، عکاسی، طراحی و هنر همگی می توانند گزینه های مناسبی برای آنها باشند، چرا که آنها را قادر می سازد بر روی رشد فردی خود تمرکز کنند.

می توان گفت که افراد حامی در زمینه های بسیاری می توانند موفق باشند. آنها در هرجایی که کار می کنند، می توانند راهی برای کمک به دیگران پیدا کنند. آنها تقریباً در هرموقعیتی می توانند از خلاقیت خود استفاده کنند. برای آنها فرقی نمی کند که قوانین شغلی آنها چه چیزی می گویند، بینش عمیق آنها باعث می شود که بتوانند با راهکارهای غیر معمول و راه حل های خارج از چارچوب، در زندگی دیگران تغییر  ایجاد کنند.

5/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت