تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی INTP

تیپ شخصیتی INTP | منطق‌دان

درون گرا – شهودی – منطقی – ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی INTP

گونه شخصیتی منطق‌دان نسبتاً نادر است و تنها سه درصد از جمعیت را شامل می‌شود که قطعاً خبر خوبی برای آنها است چرا که هیچ چیزی به اندازه “رایج بودن” باعث نارضایتی آنها نمی‌شود. افراد با تیپ شخصیتی INTP به نوآوری و خلاقیت، دیدگاه منحصر به فرد و عقل نیرومند خود مباهات می‌کنند. منطق‌دانان که معمولاً به‌عنوان فیلسوف، متفکر، یا استاد رؤیاپرداز شناخته می‌شوند، مسئول بسیاری از اکتشافات علمی در طول تاریخ بوده‌اند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی INTP

افراد با تیپ شخصیتی INTP با ترکیبی از خصوصیات عجیبی که دارند، می توانند طرف مقابل خود را به صورت خوشایندی غافلگیر  کنند. افرادی با این نوع شخصیت ممکن است منزوی و محتاط به نظر برسند، اما زمانی که خودمانی تر شوند، جنبه ی بازیگوش و خلاق شخصیت خود را نشان می دهند.

افراد منطق دان می توانند با استفاده از نبوغ بالای خود، روابط خود را تازه نگه دارند و با روش های هوشمندانه و غیرمنتظره، به طرف مقابلشان احساس خاص بودن دهند.

افراد منطق دان، به عنوان افرادی درون گرا، قدر تنها بودن را می دانند، اما این به این معنی نیست که علاقه ای به رابطه برقرار کردن ندارند. برای افرادی با این تیپ شخصیتی، یک فرد ایده  آل، کسی نیست که فقط با او وقت بگذرانند، بلکه کسی است که بتواند ایده های آنها را به چالش بکشد. افراد منطق دان دوست دارند زندگی خود را صرف یادگیری و رشد کنند. آنها امیدوارند که طرف مقابلشان نه تنها آن ها را در این مسیر همراهی کند، بلکه او را به این کار نیز تشویق کند.

برای این افراد، پیدا کردن فردی که با معیارهای آنها همخوانی داشته باشد، آسان نیست. آنها ممکن است دوست نداشته باشند وارد جمع شوند و با افراد جدید ملاقات کنند و وقتی که به کسی علاقه پیدا می کنند، به دلیل ترس از نَه شنیدن، مدت زمان زیادی طول می کشد تا خواسته خود را مطرح کنند. قرار گرفتن در مرکز توجه و یا یک موقعیت حساس عاطفی، ممکن است برای هرکسی از جمله فرد منطق دان آسان نباشد.

روابط دوستی تیپ شخصیتی INTP

افراد با تیپ شخصیتی INTP مانند هر کسی به دنبال دوستی هستند که حامی و همراه آنها باشد. اما خصوصیت دیگری که آنها برای آن ارزش زیادی قائل هستند، عمق فکری افراد می باشد. هر کسی به عنوان یک دوست نمی تواند با معیارهای افراد منطق دان مطابقت داشته باشد، اما وقتی چنین فردی پیدا شد، جرقه دوستی آنها فوراً زده می شود.

آنها دوست دارند علاقه خود به ایده ها و راه حل های جدید را با بهترین دوستانشان به اشتراک بگذارند. البته این به این معنی نیست که آنها فقط به دنبال کسانی هستند که با آنها موافق باشند. برای افراد منطق دان مهم نیست که ایده های آنها به چالش کشیده شود. در حقیقت، آنها، به کسانی که آنها را آگاه می کنند و به تجدید نظر در مورد افکارشان وا می دارند، احترام می گذارند.

دوستی های افراد منطق دان، دانش محور هستند، آنها با دوستان خود همواره در حال تبادل ایده ها، نظریه ها و مفاهیم هستند. افرادی که سلایق بسیار متفاوتی با این افراد دارند، ممکن است احساس کنند که به آنها بی توجهی شده یا کنار گذاشته شده اند. افراد منطق دان در مورد موضوعاتی صحبت می کنند که از نظر آنها پر معنا و هدفمند هستند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی INTP

افراد با تیپ شخصیتی INTP با وجود شخصیت آزاد اندیش و بی نظیری که دارند، به دنبال شغلی هستند که واقعاً مناسب آنها باشد. افراد منطق دان شخصیت های خاصی هستند که در مورد جهان پیرامون خود دیدگاههای منحصر به فردی دارند و فکر می کنند که محیط های کاری کمی وجود دارد که مختص آنها طراحی شده باشند.

افراد منطق دان، با اندکی هوشمندی می توانند شغلی را پیدا کنند که از نقاط قوت آنها از جمله خلاقیت، علاقه به ایده های نو و روحیه مبتکرانه، نهایت استفاده را ببرد. این خصوصیات، مانند خیلی چیزهای دیگر در مورد این شخصیت، بسیار نادر هستند. در نتیجه، افراد منطق دان با اندکی تلاش می توانند در بسیاری از زمینه های مختلف موفق شوند.

افراد منطق دان به اکتشاف از طریق روش های غیر معمول علاقه دارند. برای شخصیت منطق دان، یک روز کاری ایده آل شامل سرو کله زدن با مشکلات غیر قابل حل و دشوار می باشد که می تواند یا به شکل مدیریت یک فروشگاه حیوانات خانگی باشد یا نظریه پردازی در مورد جهان های موازی.

افراد منطق دان، با روحیه کنجکاو خود، زیبایی را در مفاهیمی می بینند که برای شخصیت های دیگر خسته کننده هستند. افراد منطق دان میتوانند ریاضی دانان، تحلیل گران، محققان، دانشمندان و فیزیک دانان موفقی باشند. مشاغلی در مهندسی و تکنولوژی نیز می تواند برای آنها گزینه ی مناسبی باشد، به ویژه اگر فضای کافی برای خلاقیت داشته باشند. افراد منطق دان ترجیح می دهند در هر زمینه ای پیشرو باشند تا اینکه بخواهند کار شخص دیگری را اجرا کنند.

افراد منطق دان، خودشان را محدود به رشته های فنی نمی کنند. استعداد آنها در تجزیه و تحلیل و تحقیق، تقریباً در هر کاری می تواند ارزش زیادی داشته باشد. شخصیت انعطاف پذیر آنها باعث می شود که حتی در مشاغلی که به نظر می رسد برای آن ساخته نشده اند، به خوبی بدرخشند. هر شغلی که به این شخصیت ها، اجازه نوآوری یا تجربه فرایندهای جدید را می دهد – از تدریس گرفته تا مدیریت و یا تجارت – می تواند رضایت آنها را جلب کند.

5/5 (2 Reviews)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت