تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ISFJ

تیپ شخصیتی ISFJ | مدافع

درون گرا – حسی – احساسی - قضاوتی

معرفی تیپ شخصیتی ISFJ

گونه شخصیتی مدافع کاملاً منحصر به فرد است، زیرا بسیاری از کیفیت‌های آن از تعریف صفات فردی‌اش سرپیچی می‌کند. هرچند مدافعان اهل همدلی هستند، اما وقتی به محافظت از خانواده یا دوستان نیاز باشد خشن می‌شوند؛ هر چند آرام و کم‌حرف هستند، معمولاً افرادی با مهارت‌های به‌خوبی توسعه یافته و روابط اجتماعی قوی هستند؛ و هر چند به دنبال امنیت و ثبات هستند، ممکن است به میزان قابل ملاحظه‌ای دست به تغییر بزنند، البته تا زمانی که احساس کنند مورد درک و احترام هستند.

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ، همانند بسیاری از چیزهای دیگر، چیزی بیش از مجموع اجزای خود هستند، و شیوه استفاده آنها از این نقاط قوت است که تعریف می‌کند چه کسانی هستند. مدافعان با ترکیب بهترین بخش سنت و تمایل به انجام کارهای خوب، در کارهایی با سابقه تاریخی مانند پزشکی، کارهای دانشگاهی و مددکاری اجتماعی خیریه قابل مشاهده هستند.

شخصیت‌های مدافع، به ویژه محتاط، اغلب تا سرحد کمال دقیق هستند، و اگرچه گاهی تعلل می‌کنند، همیشه می‌توان برای انجام به موقع کارها به آنها تکیه کرد. مدافعان مسئولیت‌های خود را شخصاً عهده‌دار می‌شوند، به طور مداوم فراتر می‌روند و هر کاری بتوانند انجام می‌دهند تا از انتظارات فراتر بروند و دیگران را در محل کار و در خانه شاد کنند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ISFJ

وقتی که صحبت از روابط عاطفی فرد مدافع می شود، مهربانی فرد مدافع زمانی تبدیل به شادی می شود که از خانه و خانواده خود مراقبت کند و در صورت لزوم همیشه حاضر به حمایت عملی و عاطفی از خانواده خود می باشد. برای افرادی با تیپ شخصیتی ISFJ، خانه جایی است که قلب آنها آنجا باشد و در هیچ جای دیگری از زندگی، تا این حد خود را وقف تلاش برای برقراری هماهنگی و زیبایی نمی کنند.

مشکل اینجاست که اینها خصوصیات یک رابطه ی طولانی مدت هستند و خجالت غیرقابل تحمل شخصیت مدافع باعث می شود که مدت زمان زیادی طول بکشد تا آنها به این نقطه برسند.

شخصیت مدافع، زمانی جذاب تر می شود که آنها در محیط راحتی مانند محل کار، خود واقعی شان باشند، به طوریکه بتوانند مهربانی و فداکاری واقعی خود را نشان دهند. ایجاد رابطه بر اساس آشنایی قبلی، چشم انداز گرمی برای آنها می باشد – آنها قرارملاقات ها را جدی می گیرند و تنها وارد روابطی می شوند که پایدار و بادوام باشند.

روابط دوستی تیپ شخصیتی ISFJ

با توجه به اینکه افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ، سخاوت زیادی در حمایت و قدردانی از دیگران دارند، تعجبی ندارد که دیگران دوست داشته باشند با آنها دوست شوند. اما مشکل اینجاست که افرادی با تیپ شخصیتی مدافع، خجالتی و اندکی محافظه کار هستند، همچنین، آنها نیاز دارند که ارتباط عاطفی عمیقتری با این افراد برقرار کنند.

منطقی است که اکثر دوستی های افراد مدافع به طور تصادفی به وجود نمی آیند، بلکه آنها با افرادی دوست می شوند که دیدارهایی راحت و همیشگی داشته باشند، مانند کلاس درس یا محل کار که آنها برای شناخت همدیگر زمان کافی دارند. زمانی که آنها در روابط دوستانه پیش می روند، حس وفاداری افراد مدافع، آنها را وادار می کند که نیازهای دوستان خود را تا حدی برآورده کنند که نیازهای خود را نادیده بگیرند.

افراد مدافع این موضوع را به روش های مختلفی نشان می دهند، آنها به خاطر تعهدات جزئی نیز به آسانی از مسیر خود خارج می شوند و یا به دلیل ترس از ناراحتی دوست خود نمی توانند “نَه” بگویند یا مخالفت کنند. نوع شدیدتر این شخصیت را “نابینا” می نامند و برخی افراد ممکن است از این ویژگی افراد مدافع سوء استفاده کنند. البته این نوع افراد در دایره ی دوستی ها قرار نمی گیرند و از موضوع بحث ما خارج است.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ISFJ

افراد مدافع از جهات مختلفی، ستون فقرات نیروی کار مدرن هستند. هیچ گونه ی شخصیتی دیگری به خوبی آنها نمی تواند برای خدمت به دیگران مناسب باشد. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد مدافع نه تنها در حمایت از همکاران و مشتریانشان در منابع انسانی و موقعیت های حمایتی عملکرد خوبی دارند، بلکه واقعاً از آن لذت می برند چرا که این کار به آنها فرصت حل مشکلات را می دهد، آنها به مسائل از دریچه راه حل های عملی نگاه می کنند و در پایان هر مشکلی مورد تقدیر و قدردانی قرار می گیرند. آنها دارای شخصیتی دلگرم کننده و فروتن هستند.

افراد مدافع، مهارت زیادی در به خاطر سپردن مسائل افراد دیگر دارند که این خصوصیت آنها را تبدیل به دستیاری ارزشند و همکاری دوست داشتنی می کند. همیشه می توان روی افرادی با تیپ شخصیتی مدافع حساب کرد که تاریخ تولد، فارغ التحصیلی یا نام مشتری همیشگی خود را به یاد داشته باشند و این خصوصیت، آنها را از دیگران متمایز می کند.  به این ویژگی های دوستانه ی افراد مدافع، سخت کار کردن و فداکاری را اضافه کنید، جای تعجبی ندارد که حرفه ی آنها اغلب به راحتی پیشرفت می کند.

گرچه، بعید به نظر می رسد که افراد مدافع به دنبال موقعیت های مدیریتی باشند و یا از دستاوردهای خود شگفت زده شوند. شخصیت های مدافع، مزد زحمات خود را با مشاهده ی تأثیر مستقیم تلاش خود می گیرند و به سادگی از اینکه دیگران واقعاً برای تلاش آنها ارزش قائل باشند، خوشحال و راضی خواهند بود.

این ویژگی باعث می شود که آنها بتوانند مشاور، پشتیبان فنی و طراح داخلی باشند، به طوری که بتوانند به مستقیماً به دیگران کمک کنند بدون اینکه نگران سیاست های شرکت باشند.

5/5 (1 Review)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت