تست های روانشناسی

تیپ شخصیتی ISTP

تیپ شخصیتی ISTP | پیشه ور

درون گرا – حسی – منطقی – ادراکی

معرفی تیپ شخصیتی ISTP

پیشه وران عاشق اکتشاف با دست و چشم خود، لمس کردن و بررسی کردن جهان اطراف با عقل محض و روحیه کنجکاوی هستند. افراد دارای این نوع شخصیت سازندگانی بالفطره هستند، در حال رفتن از یک پروژه به سراغ پروژه بعدی، ساختن چیزهای مفید و بیهوده برای لذت بردن از آن، و آموختن از محیط خود هستند. شخصیت‌های پیشه ور اغلب مکانیک و مهندس هستند که هیچ چیزی برایشان شادی‌آورتر از کثیف کردن دستها و جدا کردن اجزا و سر هم کردن دوباره آنها نیست، به‌طوری که کمی از قبل بهتر باشد.

افراد با تیپ شخصیتی ISTP به کنکاش در ایده‌ها از طریق ایجاد، عیب‌یابی، آزمون و خطا و تجربه دست اول می‌پردازند. این شخصیت‌ها از اینکه دیگران به پروژه‌های آنها علاقه نشان بدهند لذت می‌برند و گاهی اوقات حتی اهمیتی نمی‌دهند که این افراد وارد حریم خصوصی‌شان شده‌اند. البته، این به شرطی است که چنان افرادی در اصول و آزادی پیشه وران اختلالی پدید نیاورند و باید صادقانه با پیشه وران در مورد علاقه خود صحبت کنند.

افراد دارای تیپ شخصیت ISTP اغلب از کمک کردن و به اشتراک گذاشتن تجربه خود، به‌خصوص با کسانی که به آنها اهمیت می‌دهند لذت می‌برند و چقدر بد که تعدادشان بسیار اندک است و تنها حدود پنج درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. به‌طور خاص زنان پیشه ور نادر هستند و نقش‌های جنسیتی که معمولاً جامعه انتظار دارد چندان متناسب آنها نیست – آن‌ها اغلب در سنین جوانی خود را به شکل پسران درمی‌آورند.

روابط عاشقانه تیپ شخصیتی ISTP

رابطه برقرار کردن با فردی که تیپ شخصیتی ISTP دارد، بسیار سخت است. ارتباط با فرد پیشه ور مانند رقص تانگو، پیچیده و جالب است و در عین حال با  احساسات متناوبی همچون سردی، اشتیاق، جدایی و لذت بردن از لحظه همراه است.  در رابطه با افراد هنرمند، هیچ اجباری نباید وجود داشته باشد، زمانی که به آنها فضای کافی داده شود، آنها می توانند یک شریک عاطفی ثابت قدم برای تمام زندگی باشند.

روابط دوستی تیپ شخصیتی ISTP

وقتی که صحبت از دوستی های این افراد می شود، به نظر می رسد که آنها برای قانون بازیهای Bushnell ساخته شده اند: یادگیری آسان، تسلط دشوار. افرادی با تیپ شخصیتی هنرمند، مشکلی با به اشتراک گذاشتن سرگرمی های جامع و جالب خود با اطرافیانشان ندارند. آنها دوستان خوب و دلسوز زیادی در اطراف خود دارند اما فقط تعداد کمی می توانند آنها را به معنای واقعی درک کنند.

شغل های مناسب تیپ شخصیتی ISTP

به سختی می توان تیپ شخصیتی پیشه ور را در جنبه های مختلف زندگی مخصوصاً در شغل آنها وادار به انجام کاری کرد. افراد دارای تیپ شخصیت ISTP به تنوع و غیر قابل پیش بینی بودن علاقه دارد و هر روز صبح به دنبال چیزهای جدیدی است. این ویژگی، افراد هنرمند را به مرموزترین تیپ های شخصیتی تبدیل می کند، اما او در مسیر شغلی خود به همه فن حریف بودن معروف است.

افراد پیشه ور ، حلال مشکلات هستند و تمرکز بی نظیری بر راه حل های عملی دارند. هیچ تیپ شخصیتی دیگری به اندازه آنها به چگونگی کارکرد وسایل و  طریقه استفاده از ابزارهای مختلف علاقه ندارد. این ترکیب از کنجکاوی و قدرت دست، افراد با تیپ شخصیتی هنرمند را به مکانیک، مهندس، طراح گرافیک و دانشمند پزشکی قانونی تبدیل می کند.

“عملی” کلید واژه این شخصیت می باشد. اما این عملگرا بودن برای آنها یک روال همیشگی نیست. آنها به تنوع و عملگرایی، شاید حتی مقداری آدرنالین در کار خود نیاز دارند. محیط های بسیار ساختار یافته، افرادی با شخصیت های هنرمند را خسته می کنند. به نظر می رسد که شغل هایی که در رابطه با واکنش در مواقع بحرانی هستند، مانند آتش نشان، بهیار، کارآگاه، خلبان و افسر پلیس برای افرادی با شخصیت پیشه ور ساخته شده اند.

شاید مهمترین مسئله برای افرادی با شخصیت پیشه ور این است که آنها نباید احساس کنند که گیر افتاده اند. آنها دوست دارند آزادی در عمل داشته باشند، آزادانه برنامه های خود را بیان کنند و مسئولیت ها و محیطهای مختص به خود را داشته باشند. آنها از تعهدات انعطاف ناپذیر و همکاران پر زرق و برق گریزانند. در محیط کار سنتی، به سختی می توان بر این مسائل غلبه کرد، بنابراین آنها بیشترین علاقه را به کارآفرینی دارند.

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت