چگونه ذهنمان را آزاد کنیم

چگونه ذهنمان را آزاد کنیم

 

هنوز به اندازه کافی به دست نیاورده اید

ضعف و شکست،اتفاقی است که می تواند در زندگی هر فردی رخ بدهد. همه ما این تجربه را پشت سر گذاشته ایم که گام اول و یا حتی چندین مرحله اول را درست پیموده ایم. از شما می خواهم که به ناکامی هایتان از این دیدگاه نگاه کنید. شکست باعث رشد ما می شود زیرا، یاد می گیریم که چگونه مجدد، اما صحیح برخیزیم.

به ما آموزش داده اند که نسبت به شکست ها و ناکامی ها، احساس منفی داشته باشیم. اکنون برخی ازناکامی هایی را که اخیراً برایتان پیش آمده است را مرور کنید. از شما می خواهم به هر کدام از آنها از جنبه منحصر به فردی نگاه کنید و به خودتان اجازه دهید که به این باور برسید که ناکامی شما به علت ناشایست بودن تان نیست، بلکه به این خاطراست که زندگی در انتظار لحظه ای با موفقیت عمیق تر و بزرگ تر، برایتان است.

ممکن است به علت شکست، احساس کنید که در موقعیت سختی قرار گرفته اید. گاهی اوقات ممکن است به دنبال مشورت گرفتن از دوستان و یا از اعضای خانواده باشید. گاهی اوقات به دیگران اجازه می دهیم که بر انتخاب هایی که داریم تاثیر گذار باشند، علی رغم اینکه گاها می دانیم این انتخاب ها برایمان مناسب نیستند. نسبت به توصیه های دیگران، مطلع و هوشیار باشید. شما تنها کسی هستید که موقعیت تان را دقیقاً می دانید در حالی که ممکن است دیگران این موقعیت را نفهمند. بدین ترتیب، در طی مکالماتی که با دیگران دارید، ذهن تان را هوشیار نگهدارید زیرا ممکن است چیزی بیاموزید که قبلاً نمی دانستید. هرگز اجازه ندهید شخصی شما را نسبت به توانایی تان درانجام کاری مایوس کند.

اکنون دیگر به فهم بهتری از جمله ( هنوز به اندازه کافی به دست نیاورده اید) دست یافتهاید و می توانید آن را برای خودتان اینگونه ترجمه کنید ( باید برای غلبه بر ناکامی هایم، راههای سالمی را پیدا کنم ) من پس از باور اینکه می توانم کاری را مجدد شروع کنم، احساس راحتی کردم. ورزش منظم سبب ترشح هورمون های در بدن می شود که سلامتی را ارتقاء می بخشد.  حداقل روزی 20 دقیقه ورزش کنید و روزهایی که مشغولیت کاری بیشتری داشته اید این زمان را به 30 دقیقه افزایش دهید.

آیا تفریحی وجود دارد که نسبت به آن علاقه مند باشید؟ اگر نه، پیشنهاد می کنم یک سرگرمی انتخاب کنید تفریحات مثبت می توانند در دور کردن ما از ناکامی ها و شکست هایمان موثر باشند. نکته اصلی این است که نباید از شکست ها چشم پوشی کنید، بلکه می بایست با نگاه صحیح به آنها، روشهای با مفهوم و خلاقانه ای را مجدد انتخاب کنید. آشپزی تفریح مناسبی برای روزهای پرمشغله در زندگی است زیرا هیجانات را تسکین می دهد و حتی کمک می کند به دیدگاه های جدیدی دست پیدا کنید برخی از افراد هم موزیک را برای چنین لحظاتی انتخاب می کنند. لازم است بدانید که چرا در کتابم این مرحله را انتخاب کرده ام. زیرا به این ترتیب ممکن است براساس این مرحله تصمیمات مهمی در زندگی تان بگیرید که پس از اجراء، آن طور که برنامه ریزی کرده بودید از آب در نیایند. حتی ممکن است به خیلی از چیزها دست پیدا نکنید زیرا، قرار است به چیزی ارزشمند تر و با مفهوم تر برسید. اگر از اینکه پس از مشغولیت چند ماهه یا حتی چند ساله هنوز به مطلوب تان نرسیده اید، پس بدانید زمانش هنوز فرا نرسیده است. همچنان ادامه دهید و هیجان تان را از دست ندهید. هر وقت زمانش برسد، شما هم آماده خواهید بود. هر آنچه که می بایست در زندگی اتفاق بیفتد، شروع ادامه و پایان خواهد داشت.

خودتان را در مسیر روشن تری بیابید

در مرحله بعد، به این دقت خواهیم کرد که چگونه تغییر رفتار می تواند اعتماد به نفس و احترام به نفس شما را افزایش دهد. به طوری که دیدگاه بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید. به خاطر داشته باشیدکه اعتماد به نفس و غرور دو امر متفاوت هستند. غرور می تواند ویژگی های زشت و نامطلوبی در فرد به وجود آورد. غرور نه تنها احساس فروتنی را از بین می برد، بلکه سبب تخریب شخصیت ما می شود.

آیا تا به حال کسی رک و بی پرده به شما گفته است که آنقدر ضعیف هستید که دیگر هیچ امیدی به شما نیست؟ همه ما به دنیا آمده ایم که بدون مقایسه شدن، کارهای کوچک و بزرگ انجام دهیم اما همیشه افرادی وجود دارند که سعی می کنند با مقایسه زندگی خودشان با ما، اعتماد به نفس ما را پایین بیاورند. پاسخ به این سوال با نشستن در انتظار وقوع حادثه ای، معجزه آسا، به دست نخواهد آمد. می بایست با تمام وجود خواسته هایتان را در آغوش بگیریدو برایشان تلاش کنید. اینکه به خودمان به عنوان یک فرد، چگونه نگاه کنیم، بیش از آنچه که فکر کنید، مهم است. اگر شخصی در خود احساس لیاقت و سزاواری نداشته باشد چگونه می تواند در انتظار موفقیت باشد هر روز به خودتان یادآوری کنید که برای کسب مقاصد خوب در زندگی حضور دارید و هدیه ای دریافت خواهید کرد که فقط خودتان می توانید ببینید هیچ کس نمی تواند جایگزینی برای آن داشته باشد. نسبت به کارهای روزانه تان مباهات کنید.

 

اجازه دهید گذشته فراموش شود

در این مرحله، به مزایایی که با فراموش کردن گذشته برای مغزتان قائل می شویم اشاره می کنیم. گذشته، در ذهن ما مرور می شود زیرا، خاطرات فراوانی در آن حک شده اند. این خاطرات مضر، تاسف برانگیز و دردناک می توانند سالها و سالها در ذهن ما باقی بمانند. گذشته مانند آیینه بغل اتومبیل است. آیا هرگز دقت کرده اید که چرا این آیینه ها تا این حد کوچک هستند؟ با نگریستن به عقب، در مقایسه با چرخها بسیار کوچک هستند. زیرا گذشته ابداً اهمیت آینده را ندارد. به سمت جلوحرکت کنید و به نگاه کردن به آیینه جلوی رویتان که معرف آینده است، ادامه دهید.

حمل گذشته، خطرناک است. زندگی تان را حرام می کند و شما را به یک فرد منفی و تلخ تبدیل می کند پس اکنون سوالی که پرسیده می شود این است که چگونه می بایست اثرات مخرب اتفاقات گذشته را مغلوب سازیم؟ این کار بستگی به خود فرد دارد و ممکن است غلبه بر گذشته کار مشکلی باشد اما غیر ممکن نیست. قبل از هر چیز یک نکته مهم را می بایست بدانید، بسیاری از مردم در زمینه فهم علت رخدادهای گذشته در زندگی شان، دچار اشتباه می شوند. شما می بایست دلایل پنهان شده در پشت حادثه را فراموش کنید. زیرا با دانستن حقیقتی که باعث آن اتفاق شده است، چیزی را تغییر نخواهید داد.

 

برگرفته از کتاب چگونه ذهنمان را آزاد کنیم

0/5 (0 Reviews)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس جهت دریافت نوبت